Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál"— Transkript prezentace:

1

2 DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál
Podpora vývoje animovaných, dokumentárních a hraných filmů a interaktivních projektů Rozpočet 2014: 17.5 mil.€ DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce přidaná hodnota divácký potenciál inovace, originalita

3 DEVELOPMENT HLAVNÍ ZMĚNY jedny pokyny pro SP i SF
zahrnutí projektů (lineárních i interaktivních) pro digitální platformy nebo pro distribuci na několika různých platformách natáčení může začít až 8 měsíců po podání žádosti zjednodušený rozpočet

4 DEVELOPMENT FINANCE SP - paušální částka podle kategorie a rozpočtu projektu SP animace € SP dokument € SP hraný výrobní rozpočet ≤ 1,5 M € € výrobní rozpočet > 1,5 M € €

5 DEVELOPMENT FINANCE SF – 3 – 5 projektů
maximální podpora € , min € € soubory dokumentů € na projekt jedna uzávěrka : žádost součástí strategického plánu žadatele VŽDY – max. 50% DOTACE

6 PAUŠÁLY ZJEDNODUŠENÍ částka jistá při udělení podpory a při závěrečné platbě zjednodušení monitoringu – žádné dodatky při změnách rozpočtu zjednodušení závěrečných zpráv – bez auditu důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu není potřeba zvláštní účtování pro MEDIA DOTACE

7 PROJEKTY kina: hrané, animace, dokumenty > 60 min
TV : drama >min 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min (1 díl min. 25 min) digitální platformy: drama > 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min NE – publicistika, magazíny, naučné….atd.

8 ŽADATEL - SP Referenční dílo
nezávislá evropská produkční společnost 12 měsíců ŽADATEL - SP Referenční dílo distribuované 2roky přecházející podání žádosti jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK

9 ŽADATEL - SF Referenční dílo
nezávislá evropská produkční společnost 36 měsíců ŽADATEL - SF Referenční dílo vyrobené během 5 let a uvedené během 2 let předcházejících podání žádosti alespoň ve 3 zahraničních teritoriích jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK

10 HODNOCENÍ automatické body:
distribuční potenciál projektu kvalita projektu a tvůrčí tým inovace HODNOCENÍ automatické body: žadatel ze země s nízkou produkční kapacitou projekty zaměřené na mladé diváky projekty zamýšlené pro koprodukci se společností ze země s odlišným jazykem

11 Financing research and marketing
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu INFORMATION REQUESTED IN THE APPLICATION OUTPUT TO BE PROVIDED WITH THE FINAL REPORT Description of the milestones achieved before submission Description of the development support impact and production schedule up to the delivery 1 Detailed synopsis or draft treatment of first draft script or bible outline (if series) Script and/or if series final bible including episodes outline 2 Key crew intentions (optional) Key crew involved (names, nationality, letters of interest and/or cv) 3 Research needs identified in the development strategy and initial visuals (optional) Research work undertaken and visual material Financing research and marketing 4 Preliminary production budget and Financing strategy Final detailed production budget and Final financing plan DOTACE 5 Distribution and marketing strategy Description of B2B and B2C activities supported by marketing material

12 TV BROADCASTING majoritní produkce společností s významným
nezávislá evropská produkční společnost HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA majoritní produkce společností s významným podílem profesionálů ze zemí MEDIA předložení žádosti – nejpozději 1. natáčecí den zapojení alespoň 3 vysilatelů ze 3 zemí MEDIA výrobního rozpočet - minimálně 50% musí být ze zdrojů 3. stran a minimálně 50% musí tvořit evropské finance

13 TV BROADCASTING nezávislá evropská produkční společnost
HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA Televize Minimum % výrobního rozpočtu hraný, animace dokument France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom 1% 0,5% Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Norway, Netherlands, Poland, Sweden, Switzerland Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Greece, Hungary, Iceland, Latvia, Lichtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia 0,1%

14 1414 Podpora umožní fondům financovat více mezinárodních koprodukcí a otevře je i producentům z více zemí. Podpora 4 – 7 mezinárodních koprodukčních fondů a výrobu a šíření 25 filmových projektů ročně. Rozpočet 2014: 1.5 mil. € KOPRODUKČNÍ FONDY zvýšení evropského zaměření fondů a jejich zpřístupnění všem zemím z programu MEDIA kritéria fondu pro výběr projektů pravidla a mechanismy fondu pro podporu mezinárodních koprodukcí a distribuce strategie pro distribuci díla

15 KOPRODUKČNÍ FONDY ŽADATEL FILM:
Podpora umožní fondům financovat více mezinárodních koprodukcí a otevře je i producentům z více zemí. Min 20 % rozpočtu musí dát producent z MEDIA 1515 ŽADATEL KOPRODUKČNÍ FONDY Mezinárodní koprodukční fondy se sídlem v zemi MEDIA: Hubert Bals Fund, Jan Vrijman Fund, World Cinema Fund …. FILM: animace, kreativní dokument a hraný film >60 min, pro kina alespoň 1 koproducent není v MEDIA ani v Eurimages, min. 30 % podíl max EUR/výroba EUR/distribuce podpora se nemusí utratit v Evropě

16 DISTRIBUCE OKRUHY PODPORY Distribuce: 1. selektivní 2. automatická
Sales agents Kina VoD/DCD

17 DISTRIBUCE ŽADATEL selektivní a automatická podpora
Distributor- Delegování distribuce na jiný subjekt – pouze po předchozím souhlasu Agentury, musí se prokázat fakturami, poměr cena výkon Pokud se na distribuci podílí více společností, musí své smlouvy předložit Agentuře; za žadatele se bude považovat pouze ta společnost, která fakticky vykonává distribuci filmu 1717 DISTRIBUCE ŽADATEL selektivní a automatická podpora evropský distributor distribuční práva k filmu provádí distribuci filmu a hradí s ní spojené náklady je registrován ve stejné zemi, pro niž požaduje podporu sales agents evropští sales agenti kteří mají práva k prodeji zahraničních evropských filmů

18 SELEKTIVNÍ PODPORA FILM nad 60 min – dokument, animace, hraný
Podpora celoevropských kampaní spojených s distribucí zahraničního evropského filmu minimálně v 7 evropských zemích Rozpočet 2014: 8 mil. € SELEKTIVNÍ PODPORA FILM nad 60 min – dokument, animace, hraný NE – alternativní obsah max. rozpočet filmu – 10 mil. € – DE, IT, FR, ES, UK kategorie - malé – do 3 mil. € / střední – 3 – 10 mil. € minimální kvalita – 1,3K NE – DVD, Beta, DVIX…

19 HLAVNÍ ZMĚNY SELEKTIVNÍ PODPORA
zjednodušení - na základě analýz 1500 vyúčtování za posledních 5 let 1919 SELEKTIVNÍ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY 2 uzávěrky místo 3 film může být uveden již v den podání žádosti a do 18ti měsíců od podání paušální částky místo grantů podle rozpočtu země seskupeny podle kategorií paušál určuje velikost země a počet sálů dá se použít na cokoli

20 HLAVNÍ ZMĚNY SELEKTIVNÍ PODPORA
zjednodušení - na základě analýz 1500 vyúčtování za posledních 5 let 2020 SELEKTIVNÍ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY seskupení – alespoň 7 distributorů pro obě kategorie filmů (malé i střední filmy) připojení k uskupení: - pouze k filmům z předchozí uzávěrky - není možné pro distributory z DE, ES, FR, IT,UK koordinátor = VŽDY sales agent

21 SELEKTIVNÍ PODPORA HODNOCENÍ
kvalita uskupení a divácký potenciál filmu – měl by být co nejširší zvláštní pozornost – hrané dětské filmy v každé uzávěrce bude automaticky podpořen dětský film který s nejvyšším počtem bodů zaměření na „nízkorozpočtové“ filmy a filmy ze zemí s nízkou produkční kapacitou

22 SELEKTIVNÍ PODPORA HODNOCENÍ Méně hodnotících kritérií (3 místo 12)
1 bod za distributora v uskupení 1 bod za distributora, který vygeneroval potenciální fond 1 bod za film ze země MEDIA, kromě DE, ES, FR, IT, UK

23 SELEKTIVNÍ PODPORA HODNOCENÍ
Financing Decisions (Rozhodnutí o financování) – pro členy EU Single agreements: podpora EUR <60.000 Consolidated agreements: podpora > EUR

24 SELEKTIVNÍ PODPORA MONITORING zpráva o uvedení
vyúčtování nákladů a výnosů závěrečná zpráva s údaji o uvedení dokumenty dokazující týden největšího uvedení (print webových stránek + záznamy o návštěvnosti kin) UŽ NE audit ani rozpis nákladů

25 SELEKTIVNÍ PODPORA MONITORING Zpráva o uvedení: měsíc po premiéře
Závěrečná zpráva: Single: měsíc po týdnu s největším uvedením Consolidated: měsíc po týdnu s největším uvedením posledního filmu

26 AUTOMATICKÁ PODPORA vytvoření potenciálního fondu 2. reinvestice
2626 Selektivní podpora se nesmí kombinovat s modulem 3 pro stejný film Podpora filmů s diváckým potenciálem. Rozpočet 2014: 22 mil. € AUTOMATICKÁ PODPORA vytvoření potenciálního fondu 2. reinvestice - koprodukce - minimální garance - propagační a reklamní náklady

27 AUTOMATICKÁ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY
ČR – 50 centů pro F, UK, 60 pro DE, ES, IT, 70 ostatní Návštěvnost – 150% částky, % částky, (MAX) 35 % částky 2727 AUTOMATICKÁ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu

28 AUTOMATICKÁ PODPORA SALES AGENTS HLAVNÍ ZMĚNY
Výzva – 1Q 2014 2828 Sales pro min. 8 evropských filmů, min. 1 cizí do 10ti zemí Rozpočet 2014: 2,75 mil. € AUTOMATICKÁ PODPORA SALES AGENTS HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* vytvoření potenciálního fondu na základě prodejů v předchozím roce -musí vykázat prodej 3 filmů do 3 zemí 2. reinvestice - minimální garance - propagační a reklamní náklady

29 VoD ??? Podmínky podpory a výzva po zasedání expertní komise
Rozpočet 4,5 mil EUR

30 AUTOMATICKÁ PODPORA KINA HLAVNÍ ZMĚNY
Výzva – 1Q 2014 3030 Podpora sítí kin EUROPA CINEMAS AUTOMATICKÁ PODPORA KINA HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* premiérová kina, max. 30 % retrospektiv v provozu alespoň 6 měsíců výkaz prodeje lístků; alespoň 1 plátno a 70 míst alespoň 300 promítání ročně/520 (vícesálová) - otevřená alespoň 6 měsíců v roce alespoň 30 promítání měsíčně letní kina (otevřená méně než 6 měsíců) alespoň 20,000 návštěv v předchozím kalendářním roce

31 AUTOMATICKÁ PODPORA KINA HLAVNÍ ZMĚNY PODPOROVANÉ AKTIVITY
Výzva – 1Q 2014 3131 AUTOMATICKÁ PODPORA KINA PODPOROVANÉ AKTIVITY HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* uvádění evropských filmů vzdělávací aktivity zaměřené na mladé diváky společné aktivity: informace, komunikace, společné projekty interakce a spolupráce s dalšími distribučními platformami

32 TRAINING OBLASTI: finanční a obchodní management
Podpora +/- 80 vzdělávacích projektů pro profesionálů ročně Rozpočet 2014: €7.5 M OBLASTI: práce s publikem, marketing, distribuce a uvádění filmů finanční a obchodní management vývoj projektů a production změny spojené s digitalizací (digital shift)

33 TRAINING ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU
každá organizace se sídlem v uznatelné zemi, která doloží zkušenosti v oboru HODNOCENÍ PROJEKTU jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu kvalita obsahu a aktivit šíření výsledku projektu dopad a udržitelnost

34 TRAINING HLAVNÍ ZMĚNY je možná účast občanů ze zemí mimo MEDIA (dříve MUNDUS) do výše 20% účastníků v běžných vzdělávacích programech (80% projektů) do výše 50% účastníků v „mezinárodních" vzdělávacích programech (20% projektů) zaměřených na spolupráci mezi profesionály ze zemí MEDIA a mimo MEDIA

35 TRAINING pouze 2letý FPA (revize projektu každé 2 roky)
končí Initial Training další možnosti: - MEDIA Training - Erasmus + TRAINING pouze 2letý FPA (revize projektu každé 2 roky) nová výzva – každé 2 roky (mezi 1. a 2. rokem běhu) finacování: 60 % běžné programy 80% „mezinárodní“ programy stipendia –strategii navrhuje organizátor kurzu Výzva – leden 2014

36 Podpora akcí ročně Rozpočet 2014: 8.17 mil. € MARKET ACCESS přístup profesionálů a projektů na audiovizuální trhy v i mimo země MEDIA – trhy, koprodukční fóra atd. - finanční (slevy, zvaní profesionálů) - aktivity a projekty online nástroje pro profesionály databáze a jejich propojování online rozhraní, nástroje společné propagační aktivity - celoevropské sítě – 15 zemí - online propagace, výměna info

37 MARKET ACCESS ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU
každá organizace se sídlem v účastnické zemi s doloženými zkušenostmi v oboru (organizace trhů, koprodukčních setkání) nebo celoevropské profesionální organizace HODNOCENÍ PROJEKTU jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu kvalita obsahu a aktivit dopad na šíření evropských děl v Evropě a mimo ni

38 MARKET ACCESS FPA pouze pro akce od roku 2015
pro akce v r – speciální výzva „single actions“ financování MEDIA až do výše 80% pro některé akce mimo Evropu (dříve Mundus) 60% pro akce v Evropě Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014*

39 FESTIVALY zaměření na publikum
Roční podpora pro +/- 80 festivalů Rozpočet 2014: 3.25 mil.€ FESTIVALY zaměření na publikum propagace evropského filmu, obzvláště ze zemí s méně rozvinutým filmovým průmyslem podpora diverzity – významný podíl děl z alespoň 15 účastnických zemí v programu aktivity zaměřené na filmové vzdělávání jasná strategii práce s publikem před, během a po festivalu

40 FESTIVALY ŽADATEL HODNOTÍCÍ KRITÉRIA
filmový festival, který uvede alespoň 70 % filmů z alespoň 15ti zemí MEDIA NEBO alespoň 100 hraných filmů (400 krátkých) HODNOTÍCÍ KRITÉRIA dopad na diváky, zejména práce s publikem a oslovování nových diváků evropská dimenze a geografická různorodost programu aktivity zaměřené na filmové vzdělávání

41 FESTIVALY HLAVNÍ ZMĚNY
počet evropských filmů v programu; důraz na diverzitu užití podpory není specifikováno 50% evropských filmů musí být zahraničních zjednodušená podpora - paušály důraz na práci s diváky (NE s průmyslem) a filmové vzdělávání

42 PRÁCE S PUBLIKEM Práce s publikem
4242 Distributor- Delegování distribuce na jiný subjekt – pouze po předchozím souhlasu Agentury, musí se prokázat fakturami, poměr cena výkon Pokud se na distribuci podílí více společností, musí své smlouvy předložit Agentuře; za žadatele se bude považovat pouze ta společnost, která fakticky vykonává distribuci filmu Podpora pro 10 projektů v každé oblasti Rozpočet 2014: 1,9 mil. EUR PRÁCE S PUBLIKEM Práce s publikem - multiteritoriální marketing a propagační akce uvádějící významné/oceněné zahraniční filmy na různých distribučních platformách/neobvyklých místech Projekty filmového vzdělávání - spolupráce projektů filmového vzdělávání v Evropě - zvýšení jejich evropské dimenze a povzbuzení výměny zkušeností a dobré praxe

43 PRÁCE S PUBLIKEM ŽADATEL HODNOCENÍ přidaná evropská hodnota projektu
4343 Distributor- Delegování distribuce na jiný subjekt – pouze po předchozím souhlasu Agentury, musí se prokázat fakturami, poměr cena výkon Pokud se na distribuci podílí více společností, musí své smlouvy předložit Agentuře; za žadatele se bude považovat pouze ta společnost, která fakticky vykonává distribuci filmu ŽADATEL PRÁCE S PUBLIKEM každá organizace z členské země aktivní v oboru, u filmového vzdělávání musí projekt pokrývat aspoň 3 teritoria a 3 jazyky HODNOCENÍ přidaná evropská hodnota projektu kvalita spolupráce a očekávaných výsledků dopad na diváky a na oběh evropských filmů


Stáhnout ppt "DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál"

Podobné prezentace


Reklamy Google