Plán pedagogického rozvoje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Vlastní hodnocení školy
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Zkušenosti ze Speciální ZŠ, MŠ a PrŠ Moravská Třebová
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Vlastní hodnocení školy
Školní rok 2013/2014. Organizace výuky  Zahájení vyučování v 7:50 (ranní kruh)  Týdenní služba – tabule, květiny, sešity, pořádek ve třídě (vždy dvojice,
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Autoevaluace Vlastní hodnocení školy ve Střední škole Horní Bříza.
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Evaluace v mateřských školách
Didaktické prostředky
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Maturity – jaro 2017.
Liberecký inspektorát ČŠI
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Úvodní hodina Bc. Zdeněk Staroba
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Mabistrát hlavního města Prahy
První zkušenosti s evaluací
Práce se selhávajícím žákem
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Plán pedagogického rozvoje Evaluace Plán pedagogického rozvoje

ZŠ a MŠ Červený vrch Praha 6

v roce 2007 – zpracována dvouletá zpráva konstatování stavu Co s ní ? Autoevaluace školy v roce 2007 – zpracována dvouletá zpráva konstatování stavu Co s ní ?

Skotský model Plán je vypracováván na tři roky a škola každým rokem vyhodnocuje, čeho se podařilo v uplynulém roce dosáhnout. 7 oblastí - kurikulum, učení, étos, znalosti, podpora žáků, vedení školy a zjišťování kvality, zdroje V úvodu je tabulka rámcového plánu - pojmenovány priority s tím, zda se jedná o prioritu danou státem, úřadem či školou (samozřejmě - je-li priorita státní, stává se automaticky i prioritou úřadu i školy), a je naznačeno, v kterém období kterého roku bude probíhat její implementace a evaluace.

Priority plánu rozvoje Priorita : (číslo) Oblast: (např. Kurikulum - aktualizace) QI: (indikátory kvality) Cíle školy: (číslo vycházející z plánu) LIO: (místní cíle ke zlepšení) Kritéria úspěšnosti: - Dokončené postupy potřebující revizi a aktualizaci a přijaté celým sborem Úkoly: Zkontrolovat a aktualizovat všechny postupy

Monitorování & evaluace (Hodnocení celým sborem, žáky, rodiči, sdílení zkušeností, sebeevaluace apod.) Zdroje, východiska (pracovní skupiny, finanční zdroje) Ostatní Přílohy, potřebný čas Úkoly: - Pracovní skupina ředitele zkontroluje a zaktualizuje postupy … - Do kdy: červen…. Kdo: XY    pracovní skupina …  celková odpovědnost

Projekt Inoskop 12 pražských základních škol – MHMP PedF UK Plán pedagogického rozvoje školy

Postup 1/ stanovit si prioritu a zformulovat cíl Už při stanovování cíle je třeba si odpovědět na otázku, zda je cíl splnitelný a zda ho lze ověřit. To znamená, že je třeba pojmenovat konkrétní skutečnosti, které lze hodnotit. 2/ volba prostředků volit takové prostředky, které budou realizovatelné a které povedou k cíli 3/ evaluační nástroj nositel informace - z čeho zjistíme, že se cíl daří plnit 4/ indikátor – ukazatel, informace 5/ limit - co považujeme za pokrok

Příklad Oblast (priorita) Kázeň žáků Cizí jazyky Cíl Prostředek Zlepšení kázně žáků o přestávkách Zkvalitnění výuky cizího jazyka Prostředek Zmapování a eliminování rizikových míst školy Realizace projektů o reáliích anglicky mluvících zemí Evaluační nástroj Kniha úrazů Prezentace prací v angličtině Indikátor (ukazatel) Počet úrazů o přestávkách za rok Jazyková úroveň prezentací Limit dosažení cíle (mez, hranice úspěchu) Meziroční pokles počtu úrazů o přestávkách o 20 %. Alespoň 25% výborných prezentací s drobnými chybami, s dobrou výslovností

Evaluace ve škole Stanovení priorit na úrovni celé školy 2. Stanovení priorit v rámci předmětů Průběžné hodnocení Vyhodnocení

Ukázka – český jazyk Cíl Prostředek Evaluační nástroj Indikátor Limit Zlepšit aplikaci pravidel českého pravopisu 1. pravidelné procvičování a opakování v každé hodině ČJ 2. domácí úkoly 3. využití PC programů 1. slohové práce 3. diktáty 4. referáty 5. školní sešity snížení počtu pravopisných chyb v prověřovaných pracích (v diktátech, pravopisných cvičeních,…) Snížení počtu chyb v diktátech o 10 – 15%

Příklad: angličtina Cíl: Zaměřit se na zvýšení vyjadřovacích schopností mluveného projevu, jazykové pohotovosti, plynulosti a přesnosti vyjádření žáků.  Prostředek: (V hodinách vytvářet pedagogické i reálné situace vedoucí k bezprostřednímu hlasitému mluvení žáků) ústní prezentace vlastních projektů role-play vlastní souvislý ústní projev žáků na různá témata vystoupení s výměnou dětí mezi skupinami vedení hodin žáky vystoupení pro veřejnost Evaluační nástroj: záznamy v ŽK žáků – hodnocení výkonů ústního projevu.   Indikátor: Počet a hodnota známek ze samostatného ústního vystoupení žáků. Limit dosaženého cíle: Nejméně 3 samostatná ústní vystoupení na žáka za pololetí, z nich v rámci školy alespoń 25% výborných (dle ve škole platných kritérií hodnocení v Aj).

Ukázka - matematika Cíl Prostředek Evaluační nástroj Indikátor Limit Zkvalitnění přípravy na vyučování Zadávání testů, které budou mít analogický obsah s domácími úkoly Domácí sešit, evidence učitele, výsledky testů Výsledky jednotlivých žáků Snížení počtu nevypraco vaných domácích úkolů o 10%

Vyhodnocení po roce Různost přístupů tabulky s komentáři pouhý komentář shrnutí za předmět jednotlivých učitelů

Následující rok Cíl Prostředek Evaluační nástroj Indikátor Limit 1.Zkvalitnění přípravy na vyučování Zadávání testů, které budou mít analogický obsah s domácími úkoly Domácí sešit, evidence učitele, výsledky testů Výsledky jednotlivých žáků Snížení počtu nevypracovaných domácích úkolů 2. Práce s chybou – poučit se z chyb a dokázat je odstranit Zadání čtvrtletních prověrek, jejich rozbor a oprava a následný test z nejméně úspěšné úlohy Čtvrtletní práce, oprava a rozbor úloh, následný test Porovnání procentuelní úspěšnosti Zlepšení úspěšnosti alespoň o 30%.

Co nám to přináší Spolupráce učitelů Pomoc méně zkušeným učitelům Soustředění se na cílený rozvoj určité oblasti Větší snaha o lepší výsledky Nespoléháme na vnější evaluaci

Děkuji za pozornost Jana Matoušová ZŠ a MŠ Červený vrch, Praha 6 matousova@zscvrch.cz