Informační seminář pro žadatele Liberec, 14. 1. 2009 GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
Advertisements

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
ZAMĚŘENÍ globálních grantů Olomouckého kraje Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
OP Vzdělávání pro Konkurenceschopnost (2007 – 2013)
Opatření 2.3 OP RLZ „Posílení kapacit poskytovatelů sociálních služeb“ Globální grant.
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Seminář pro žadatele v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, červen VÝZVA GG OK.
UDRŽITELNOST v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
VÝHLED NA ROK 2009 Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání Prioritní osa 3 – Oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Pavlína Mikešová
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
Aktuálně k Operačnímu programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost výzva k předkládání individuálních projektů ostatních.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Globální granty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Globální granty Jihomoravského kraje v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Jihomoravského kraje v Operačním programu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Obecné informace Projektová část Ústí nad Labem, 11. února 2009.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 6. ÚNORA 2012 KRAJSKÝ ÚŘAD LIBERECKÉHO KRAJE.
Liberec, INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO ŽADATELE O PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele 2. výzva Krajský úřad Ústeckého kraje Ústí nad.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast.
OBLAST PODPORY 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání globální grant:Zvyšování kvality ve vzdělávání v Ústeckém kraji II seminář pro žadatele
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
VĚCNÉ HODNOCENÍ A SPECIFICKÁ KRITÉRIA Seminář pro žadatele v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, červen 2009.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Cíl a identifikace výzvy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem
MAP – Místní akční plán ORP RK
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Individuální projekt OP VVV
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 3.2. Podpora nabídky dalšího vzdělávání 3.výzva Ústí n.L TATO PREZENTACE.
Výzva k předkládání žádostí
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Transkript prezentace:

Informační seminář pro žadatele Liberec, GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

Struktura prezentace 1.ÚVODNÍ INFORMACE 2. GLOBÁLNÍ GRANTY -objemy finančních prostředků -oprávnění žadatelé -cílové skupiny -podporované aktivity 3.MONITOROVACÍ INDIKÁTORY 4.UDRŽITELNOST 5.HODNOCENÍ GRANTOVÝCH PROJEKTŮ

Struktura prezentace 6. FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE - financování GP - způsobilé x nezpůsobilé výdaje - křížové financování 7. BENEFIT 7 - registrace - založení nové žádosti - vyplňování webové žádosti - formální náležitosti žádosti při jejím odevzdání

ÚVODNÍ INFORMACE PROGRAM: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost PRIORITNÍ OSA: 1. Počáteční vzdělávání GLOBÁLNÍ GRANTY:  1. 1 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji  1. 2 Rovné příležitosti ve vzdělávání v Libereckém kraji  1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v LK ZAMĚŘENÍ GRANTOVÝCH PROJEKTŮ - neinvestiční, tzv. měkké projekty v oblasti vzdělávání HARMONOGRAM 2. VÝZVY - vyhlášena: – předpokládaný začátek realizace projektů: max. délka trvání GP:

ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI

CÍL GLOBÁLNÍHO GRANTU  Zvýšení kvality počátečního, zejména základního a středního vzdělávání v Libereckém kraji CÍL OBLASTI PODPORY OPERAČNÍHO PROGRAMU  Zvýšení kvality počátečního vzdělávání CELKOVÁ VÝŠE FINANČNÍ PODPORY  Kč (do roku 2012) V PRVNÍ VÝZVĚ ROZDĚLENO  Kč / 8 projektů ALOKACE PRO 2. VÝZVU  Kč Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji

OPRÁVNĚNÍ ŽADATELÉ:  školy a školská zařízení  vysoké školy  sdružení a asociace škol  právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství  města, obce a svazky obcí  odborové organizace a organizace zaměstnavatelů, profesní a odborová sdružení  hospodářská komora  zaměstnavatelé, jejichž činnost je v přímém vztahu k podporovaných aktivitám OP VK  nestátní neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církevní právnické osoby, nadace a nadační fondy) Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji

CÍLOVÉ SKUPINY:  žáci škol a školských zařízení  pracovníci škol a školských zařízení  vedoucí pracovníci škol a školských zařízení  pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání dětí a mládeže a pracovníci organizací působících v oblasti volného času dětí a mládeže Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji

PODPOROVANÉ AKTIVITY GLOBÁLNÍHO GRANTU ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI 17

KURIKULÁRNÍ REFORMA Vytváření podmínek pro implementaci školních vzdělávacích programů ve školách a školských zařízení, podpora aktivit metodických týmů, podpora pracovníků škol a školských zařízení zapojených do inovace ŠVP  nelze podpořit tvorbu ŠVP (pouze inovace) Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe jednotlivých škol osvětová a informační podpora kurikulární reformy zaměřená na širší pedagogickou i rodičovskou veřejnost na regionální úrovni Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí

Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností, které zvyšují kvalitu výuky cizích jazyků (včetně e-learningu)  certifikace, složení zkoušek, nákup testů – není možné financovat CIZÍ JAZYKY Podpora výuky v cizích jazycích na středních školách  výměnné pobyty – nelze financovat výdaje spolupracujících zahraničních škol  zahraniční odborné praxe – lze podpořit pouze tehdy, pokud je není možné absolvovat v ČR (jinak jiný OP) Vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování plně kvalifikovaných učitelů cizích jazyků  plně kvalifikovaný učitel cizího jazyka = rodilý mluvčí s kvalifikací ISCED 3 (ČR = SŠ s mat.)

Zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele, a to i mimo vyučování  volnočasové aktivity – aktivity jejichž obsahová náplň bude navazovat na ŠVP; udržitelnost ? INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Podpora informačních center ve školách, včetně marketingové podpory  jde o zpřístupnění informačních a komunikačních technologií

PARTNERSTVÍ A SÍŤOVÁNÍ Rozvoj partnerství a síťování – partnerství, spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem a mezi školami, školskými zařízeními, nestátními neziskovými organizacemi a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání  soutěže* = nelze financovat výdaje spojené s pořízením cen, medailí, diplomů, aj. Spolupráce institucí počátečního vzdělávání na regionální úrovni s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. stáže studentů/učitelů u zaměstnavatelů) Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s místní a regionální státní správou a samosprávou s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. zapojení škol do komunitního rozvoje)

Podpora škol v oblasti evaluace, nabídka evaluačních nástrojů a ověřování klíčových kompetencí žáků za účelem zvyšování kvality vzdělávání 5 SPECIFICKÝCH OBLASTÍ Rozvoj kariérového poradenství ve školách, včetně vyhledávání žáků ohrožených nesprávnou volbou nebo předčasným odchodem ze systému vzdělávání a osvětové a informační činnosti směřující k žákům a rodičům zaměřené na racionalizaci volby další vzdělávací cesty  zaměřeno na všechny žáky 1. 2.

5 SPECIFICKÝCH OBLASTÍ Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání (ZŠ, SŠ) Rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj s důrazem na environmentální oblast včetně realizace praktických (environmentálních) programů Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech

ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI

CÍL GLOBÁLNÍHO GRANTU  Zlepšení rovných příležitostí dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji CÍL OBLASTI PODPORY OPERAČNÍHO PROGRAMU  Zlepšení rovných příležitostí dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami CELKOVÁ VÝŠE FINANČNÍ PODPORY  Kč (do roku 2012) V PRVNÍ VÝZVĚ ROZDĚLENO  Kč / 3 projekty ALOKACE PRO 2. VÝZVU  Kč Rovné příležitosti ve vzdělávání v Libereckém kraji

OPRÁVNĚNÍ ŽADATELÉ:  školy a školská zařízení  vysoké školy  sdružení a asociace škol  právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství  organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže  města, obce a svazky obcí  nestátní neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církevní právnické osoby, nadace a nadační fondy) Rovné příležitosti ve vzdělávání v Libereckém kraji

CÍLOVÉ SKUPINY:  děti se speciálními vzdělávacími potřebami z mateřských škol a přípravných tříd základních škol  děti a mladiství (do 18 let), kteří předčasně opustili systém počátečního vzdělávání  žáci základních a středních škol se speciálními vzdělávacími potřebami a ti žáci, kteří jsou ohroženi předčasným odchodem ze vzdělávání  děti a žáci mimořádně nadaní  děti a žáci, pokud jsou aktivity realizovaného projektu zaměřeny na vytváření inkluzivního prostředí ve škole a třídě  rodiče dětí a žáků se sociálním znevýhodněním a zdravotním postižením  pracovníci škol a školských zařízení  vedoucí pracovníci škol a školských zařízení  pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času dětí a mládeže Rovné příležitosti ve vzdělávání v Libereckém kraji

PODPOROVANÉ AKTIVITY GLOBÁLNÍHO GRANTU ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI 8

Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací  činnosti vedoucí k integraci žáků se SVP do hlavního vzdělávacího proudu (specifické kritérium) KURIKULUM A ROZVOJ SYSTÉMU Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání Rozvoj poradenství, propracování a rozšíření nabídky asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

ROZVOJ SPECIFICKÝCH SLUŽEB Vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit Včasné zajištění minimální garantované péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Podpora neformálního vzdělávání a kompetencí v něm získaných, zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO a středisek volného času, vytváření vzdělávacích modulů uznatelných jako součást dalšího vzdělávání  volnočasové aktivity pro děti s SVP (nízkoprahové kluby, střediska volného času)

Prevence rasismu a xenofobie prostřednictvím podpory multikulturní výchovy a vzdělávání MULTIKULTURNÍ SPOLEČNOST Vzdělávání cizinců (především jazykové) žijících na území ČR

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V LIBERECKÉM KRAJI

CÍL GLOBÁLNÍHO GRANTU  Zlepšení kompetencí pracovníků škol a školských zařízení s důrazem na realizaci kurikulární reformy v Libereckém kraji CÍL OBLASTI PODPORY OPERAČNÍHO PROGRAMU  Zlepšení kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení CELKOVÁ VÝŠE FINANČNÍ PODPORY  Kč (do roku 2012) V PRVNÍ VÝZVĚ ROZDĚLENO  Kč / 5 projektů ALOKACE PRO 2. VÝZVU  ,- Kč Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Libereckém kraji

OPRÁVNĚNÍ ŽADATELÉ  školy a školská zařízení  vysoké školy  sdružení a asociace škol  města a obce a svazky obcí  nestátní neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církevní právnické osoby, nadace a nadační fondy)  ostatní vzdělávací instituce CÍLOVÉ SKUPINY  pracovníci škol a školských zařízení (ne VŠ)  vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Libereckém kraji

PODPOROVANÉ AKTIVITY GLOBÁLNÍHO GRANTU DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V LIBERECKÉM KRAJI 4 Pozn.: v oblasti DVPP nutná akreditace kurzů MŠMT

Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně realizace odborných praxí a zahraničních stáží pedagogických pracovníků s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na jazykové vzdělávání, využívání ICT ve výuce a environmentální vzdělávání, včetně osvojení si dalších moderních pedagogických metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání  jde o prohlubování, rozšiřování své kvalifikace, nikoli o získání nové (rekvalifikace) DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ Metodická podpora výuky cizích jazyků, včetně konzultační a poradenské činnosti a tvorby metodických nástrojů a dokumentů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení

Zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení a personální politiky KOMPETENCE VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ / ROZVOJ INSTITUCÍ DVPP Zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky škol

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

VYKAZOVÁNÍ MI  v monitorovacích zprávách prostřednictvím IS Benefit 7  kumulativní vykazování od začátku realizace projektu do okamžiku průběžného monitorování  zajištění průkazné evidence - docházka (seznam žáků x prezenční listiny) - záznamy o vydaných certifikátech - potvrzení o převzetí osvědčení - výkazy práce

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY - OSOBY  Počet osob, které obdrželi podporu v rámci projektů - celkem  Počet podpořených osob v poč. vzdělávání celkem – dětí, žáků  z toho chlapci  z toho dívky  Počet žáků se SVP začleněných do integrovaných tříd (1.2)  Počet podpořených osob v dalším vzdělávání celkem  z toho muži  z toho ženy  Počet osob poskytujících služby nebo podporujících poskytování vzdělávacích služeb

 Počet klientů služeb, kteří obdrželi podporu – celkem  z toho muži  z toho ženy  Počet úspěšně podpořených osob (1.3)  z toho muži  z toho ženy (nutnost definovat kritéria úspěšnosti)  Počet osob poskytujících služby nebo podporujících poskytování vzdělávacích služeb MONITOROVACÍ INDIKÁTORY – OSOBY (1.3)

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY - PRODUKTY  Počet nově vytvořených/inovovaných produktů  Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP - problematice ŽP musí být věnováno 15 – 20 % produktu  Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT - problematice ICT musí být věnován tématický celek v rozsahu min. 40 hodin  Počet nově vytvořených/inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (1.2) - při kontrole nutno dát k dispozici odborný posudek o diagnostice SVP

UDRŽITELNOST

 udržení vybraných výstupů po dobu 5 let od ukončení financování projektu z globálního grantu  hmotný majetek pořízený prostřednictvím křížového financování musí být dále využíván v souladu s tím, na co byl pořízen  kontroly udržení výstupů ze strany příslušných institucí (Liberecký kraj; Ministerstvo školství, mládeže, tělovýchovy; Evropská komise )

PŘÍKLADY UDRŽITELNOSTI  zachování pracovního místa, které bylo v rámci projektu vytvořeno (např. kariérový poradce na škole)  využívání vytvořených metodických materiálů (metodika nabídnuta dalším školám k využívání)  využívání vytvořených vzdělávacích produktů (např. webový portál - využíván + aktualizován, e-learningový kurz - nabízen, studijní program - realizován…)  využívání získaných poznatků a dovedností podpořenými osobami v rámci své práce i po skončení projektu (př. učitelé proškolení pro práci se zdravotně postiženými žáky i po dobu udržitelnosti projektu i nadále aplikují znalosti získané z projektu)

HODNOCENÍ GRANTOVÝCH PROJEKTŮ

PROCES HODNOCENÍ 1. fáze HODNOCENÍ FORMÁLNÍ  2. fáze HODNOCENÍ PŘIJATELNOSTI  3. fáze VĚCNÉ HODNOCENÍ  4. fáze VÝBĚROVÁ KOMISE

HODNOCENÍ FORMÁLNÍ  formální náležitosti žádosti: -žádost je předána v 1x v listinné podobě (originál) a 1x v elektronické verzi ve formátu *.pdf na CD chráněném proti přepisu – shodné verze -povinné přílohy musí být dodány 1x v listinné + 1x v elektronické podobě -podpisy oprávněných osob (v žádosti, v seznamu příloh, v přílohách)  opravitelné nedostatky - možnost odstranění na základě vyzvání  nejčastější chyby: - nedoložení právní formy žadatele podle pravidel OP VK - na CD chybí přílohy, přílohy nejsou vloženy ve formátu *.pdf - nesvázané přílohy - chybějící podpis statutárního zástupce

HODNOCENÍ PŘIJATELNOSTI  žadatel spadá mezi oprávněné žadatele  partner je právnická osoba se sídlem v ČR  dopad projektu na území Libereckého kraje  navrhované aktivity spadají mezi podporované aktivity  cílová skupina spadá mezi oprávněné cílové skupiny  doba trvání projektu je v souladu s podmínkami stanovenými ve výzvě  podpora je plánována pouze na způsobilé výdaje  dodrženy limity v rámci rozpočtu  neopravitelné nedostatky nelze opravit a žádost je vyloučena z dalšího procesu hodnocení

VĚCNÉ HODNOCENÍ  dle předem definovaných oblastí a kritérií  provádí 2 nezávislí hodnotitelé  průměr získaného bodového hodnocení od jednotlivých hodnotitelů  maximum: 100 bodů  dolní hranice: 65 bodů

VĚCNÉ HODNOCENÍ

1. Zdůvodnění potřebnosti realizace projektu18 Zdůvodnění záměru a jeho vazba na danou Oblast podpory - analýza potřeb cíl. skupin - přiměřenost projektu – doba trvání, počet členů projekt. týmu, četnost aktivit 10 Potřebnost a očekávaný přínos projektu pro cílovou skupinu Hodnotí se: - dopad projektu na cílovou skupinu a jak projekt přispívá k řešení jejích problémů - zlepšení postavení cíl. skupiny po skončení projektu 8

VĚCNÉ HODNOCENÍ 2. Cílová skupina10 Vymezení a přiměřenost cílových skupin Hodnotí se: - podrobné definování a charakteristika cílové skupiny - zkušenosti žadatele s prací s cílovou skupinou 5 Způsob zapojení cílových skupin - způsob výběru členů cílových skupin - propagace vedoucí k upoutání pozornosti cílových skupin 5

VĚCNÉ HODNOCENÍ 3. Popis realizace projektu18 Klíčové aktivity a stadia realizace - hodnotí se, zda harmonogram projektu odpovídá potřebám cíl. skupin + inovativnost 9 Připravenost na možná rizika a jejich řešení - prokázat povědomí o možnosti vzniku rizik + jejich eliminace 2 Předchozí zkušenosti žadatele s řízením či realizací obdobných projektů 2 Publicita - kde + jak bude projekt propagován 2 Udržitelnost projektu po skončení financování z OP VK - jednoznačné a věrohodné prokázání udržitelnosti 3

VĚCNÉ HODNOCENÍ 4. Finanční řízení20 Přiměřenost rozpočtu vzhledem k cílům a obsahu projektu (velikost cíl. skupiny, délka trvání projektu, obsah klíčových aktivit) 8 Provázanost rozpočtu s klíčovými aktivitami projektu - přiměřenost výdajů na jednotlivé klíčové aktivity (efektivita) 8 Nastavení vnitřního kontrolního systému - kontrolní mechanismy + opatření v projektovém týmu 4

VĚCNÉ HODNOCENÍ 5. Výsledky a výstupy15 Kvantifikace výsledků a výstupů - uvedení závazných hodnot MI (př. počet podpořených osob) 5 Způsob zajištění plánovaných výsledků a výstupů - mechanismy dosažení MI (př. partner přestane spolupracovat, přihlásí se malý počet osob, …) 5 Monitorování projektu - statistiky, prezenční listiny, docházkové listy 5

VĚCNÉ HODNOCENÍ 6. Horizontální témata4 Aktivity podporující rovné příležitosti - dopad projektu na ženy, muže - bezbariérový přístup místa realizace projektu 2 Aktivity podporující udržitelný rozvoj - omezování negativních vlivů působících na ŽP 2

VĚCNÉ HODNOCENÍ 7. Specifické požadavky (1.1)15 Vazba na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje - Dl. záměr má obdobný obsah jako podporované aktivity v GG 5 Uplatňování a prohlubování mezipředmětových vazeb - smysluplné propojování předmětů 5 Zvyšování efektivity vzdělávání včetně zpětného vyhodnocení - dopad projektu na cíl. skupinu 5

VĚCNÉ HODNOCENÍ 7. Specifické požadavky (1.2)15 Vazba na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje - Dl. záměr má obdobný obsah jako podporované aktivity v GG 5 Dopad aktivit na územní rozsah obce s rozšířenou působností a širší - př. psycholog působící na více školách 5 Uplatňování inkluzivních metod a forem vzdělávání - integrace žáků s SVP do běžných škol 5

VĚCNÉ HODNOCENÍ 7. Specifické požadavky (1.3)15 Vazba na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje - Dl. záměr má obdobný obsah jako podporované aktivity v GG 5 Modulové uspořádání vzdělávacích programů dalšího vzdělávání pracovníků škol 5 Uplatňování vzdělávacích programů založených na rozvoji kompetencí - ne zvyšování znalostí, ale rozvoj kompetencí 5

VĚCNÉ HODNOCENÍ INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST  projekt je součástí či v souladu s IPRM  prokazuje se potvrzením města (povinná příloha žádosti)  pak je možné získat bonifikaci ve výši 10% z celkového bodového hodnocení v případě, že projekt získá víc než 65 bodů

VÝBĚROVÁ KOMISE  složena ze zástupců zprostředkujícího subjektu, řídícího orgánu a sociálních partnerů  respektuje pořadí projektů vzniklé na základě bodového hodnocení externími hodnotiteli  může rozhodnout v odůvodněných případech o snížení rozpočtu projektu

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Miloslava Richtrová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu tel.: Mgr. Jana Pekařová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu tel.: