Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního."— Transkript prezentace:

1 Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT

2 Oblast podpory 1.1: Zvyšování kvality ve vzdělávání
Podporované aktivity: Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe jednotlivých škol a informační podpora kurikulární reformy zaměřená na širší pedagogickou i rodičovskou veřejnost Zavádění vyučovacích metod,organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí Tyto podporované aktivity tematicky zaměřit v navrhovaných projektech do oblasti: Podpora komplexního rozvoje žáka Vytváření podmínek pro plošnou implementaci ŠVP ve školách a školských zařízeních, podpora aktivit metodických týmů, podpora pracovníků škol a školských zařízení zapojených do inovace ŠVP Podpora realizace a rozvoje ŠVP na základních školách – TÝM ZŠ Podpora činnosti ZUŠ při realizaci výuky a inovacích podle ŠVP pro umělecké obory ZUV (zkrácený pracovní název ZUV2 – 2011)

3 Podpora komplexního rozvoje žáka
Cíle projektů: Metodická a obsahová podpora tvorby nových doplňujících vzdělávacích oborů, které jsou zaměřeny na komplexní rozvoj žáka (etická výchova, taneční a pohybová výchova) a implementaci průřezových témat (Osobnostní a sociální výchovy, Výchovy demokratického občana, Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchovy, Environmentální výchovy, Mediální výchovy). Pilotní ověření možnosti a efektivity implementace nových oborů k doplnění kurikulárních dokumentů Předpokládané výstupy projektů: Pilotní ověření nových vzdělávacích oborů a nové možnosti při implementaci průřezových témat. Interaktivní metodické materiály s využitím integrace předmětů a průřezových témat Motivační texty a multimediální materiály, včetně manuálů pro žáky Předpokládaná výzva v květnu 2008 Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 70 mil. Kč

4 ZUV Cíle projektů: Návaznost na IPn, jehož cílem je zavedení RVP do praxe a úspěšná tvorba ŠVP Odborné zpracování Manuálu k tvorbě ŠVP Plošná implementace ŠVP do ZUŠ a poskytnutí rozsáhlé metodické a logistické podpory Předpokládané výstupy projektů: Manuál ŠVP Metodické materiály pro jednotlivé obory ZUŠ Metodiky nových uměleckých oblastí – multimedia Předpokládaná výzva v dalším období (cca 2009) Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 7 mil. Kč

5 Podpora realizace a rozvoje ŠVP na základních školách – TÝM ZŠ
Cíle projektů: V rámci kurikulární reformy podporovat kvalitu realizace ŠVP Podpora meziregionální spolupráce škol v této oblasti Monitoring procesu tvorby ŠVP na různých typech škol v různých krajích Předpokládané výstupy projektů: Inovované ŠVP Metodické materiály Vytvořená meziregionální partnerství nebo sítě škol předávajících si navzájem zkušenosti s realizací a inovací ŠVP Databáze ověřených školních metodik aktivních forem výuky Doporučení pro řešení problémů škol při realizaci a inovaci ŠVP Předpokládaná výzva v prosinci 2008 (projekt bude rozložen do 3 etap vzhledem k objemu finančních prostředků) Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 1,2 mld. Kč

6 Oblast podpory 1.2: Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Podporované aktivity: Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací Tyto podporované aktivity tematicky zaměřit v navrhovaných projektech do oblasti: Podpora výuky romského jazyka jako prostředku k integraci (vychází mj. z doporučení Rady Evropy)

7 Podpora výuky romského jazyka jako prostředku k integraci
Cíle projektů: Uplatnění minoritního jazyka ve škole Zabezpečení materiálních i personálních požadavků pro uplatnění výuky romského jazyka a reálií v rámci volitelného či nepovinného předmětu Ověřit efektivitu výuky minoritního jazyka včetně reálií Předpokládané výstupy projektů: Vytvoření metodických a didaktických materiálů pro výuku v souladu se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (Rada Evropy) Pilotní ověření výuky romského jazyka Nabídka výuky romského jazyka jako studijního oboru učitelského směru Zvýšení odborné kvalifikace pedagogických pracovníků v oblasti výuky romského jazyka Zahraniční výměna pedagogických pracovníků a žáků v oblasti výuky romského jazyka Předpokládaná výzva v prosinci 2008 Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 30 mil. Kč

8 Oblast podpory 1. 1:Zvyšování kvality ve vzdělávání a 1
Oblast podpory 1.1:Zvyšování kvality ve vzdělávání a 1.3: Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Projekty zasahující do aktivit ze dvou oblastí podpory : Podporované aktivity z oblasti 1.1 Zavádění vyučovacích metod,organizačních forem a výukových činností, které zvyšují kvalitu výuky cizích jazyků(včetně e-learingu) Vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování plně kvalifikovaných učitelů cizích jazyků ze zemí EU Podporované aktivity z oblasti 1.3: Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na metodické vzdělávání, využívání ICT ve výuce, včetně osvojení si dalších moderních pedagogických metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání. Metodická podpora výuky cizích jazyků, včetně konzultační a poradenské činnosti a tvorby metodických nástrojů a dokumentů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Tyto podporované aktivity tematicky zaměřit v navrhovaných projektech do oblasti: Jazyková gramotnost

9 Jazyková gramotnost Cíle projektů:
Vytvoření odpovídajících podmínek pro zvýšení jazykových kompetencí v cizích jazycích Zvýšení počtu kvalifikovaných učitelů jazyků a jejich soustavné další vzdělávání Rozšíření a aplikace moderních výukových metod Zpracování kvalitních metodických výukových materiálů v tiskové a multimediální formě Předpokládané výstupy projektů: Nové výukové metody (CLIL, výuka napříč předměty) Výukové a metodické materiály (i v multimediální formě) Zkvalitnění výuky cizích jazyků – zavedení moderních metod s použitím Společného evropského referenčního rámce a Evropského jazykového portfolia Metodické vzdělávání metodických pracovníků a školitelů Předpokládaná výzva v květnu 2008 Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 650 mil. Kč (rozložení do dvou etap)

10 Podporované aktivity v oblasti 1.1:
Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe jednotlivých škol a informační podpora kurikulární reformy zaměřená na širší pedagogickou i rodičovskou veřejnost Zavádění vyučovacích metod,organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí Podporované aktivity z oblasti 1.3: Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na metodické vzdělávání, využívání ICT ve výuce, včetně osvojení si dalších moderních pedagogických metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání. Tyto podporované aktivity tematicky zaměřit v navrhovaných projektech do oblasti: Čtenářská gramotnost

11 Čtenářská gramotnost Cíle projektů:
Zlepšení čtenářské gramotnosti žáků a schopnosti porozumět psanému textu s využitím alternativních metod (synteticko – analytická, genetická, splývavá a další) s akcentem na dovednosti žáků ve čtení a porozumění textu a vytvoření Metodiky Zavádění nových činností ve výuce vedoucích k efektivnímu využívání informačních služeb Předpokládané výstupy projektů: Manuály pro žáky a pro učitele Vyškolení regionálních koordinátorů lektorů pro implementaci interaktivních modulů do výuky a práce s manuály Interaktivní modely pro práci učitele Efektivní využívání informačních služeb ve školách Testovací materiály Vytvořená a stabilizovaná nadregionální síť spolupracujících škol Předpokládaná výzva v prosinci 2008 Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 63 mil. Kč

12 Podporované aktivity z oblasti 1.1 :
Rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj s důrazem na environmentální oblast včetně realizace praktických (environmentálních) programů. Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe jednotlivých škol a osvětová a informační podpora kurikulární reformy zaměřená na širší pedagogickou i rodičovskou veřejnost na regionální úrovni. Rozvoj partnerství a síťování – partnerství, spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem a mezi školami, školskými zařízeními, nestátními neziskovými organizacemi a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání Podporované aktivity z oblasti 1.3 : Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na metodické vzdělávání, využívání ICT ve výuce, včetně osvojení si dalších moderních pedagogických metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání Tyto podporované aktivity tematicky zaměřit v navrhovaných projektech do oblasti:: Environmentální vzdělávání pedagogických pracovníků škol

13 Environmentální vzdělávání pedagogických pracovníků škol
Cíle projektů: Podpora škol a školských zařízení při zapracování a realizaci průřezového tématu Environmentální výchova do ŠVP, ke svému zdraví, k okolnímu prostředí a zdravému způsobu života Informační podpora zajišťující větší efektivitu dopadu zapracování průřezového tématu environmentální vzdělávání Vznik a koordinace národní sítě škol jako profesní sdružení zajišťující environmentální vzdělávání Systematizace a zlepšení přístupu cílových skupin k informacím o udržitelném rozvoji zejména poskytováním odpovídajících informací příkladů dobré praxe Vznik a stabilizace nadregionálních sítí spolupracujících škol Rozvoj profesních kompetencí jednotlivých učitelů a managmentu škol a školských zařízení Modernizace společných postupů na úrovni školy Evaluace vzdělávacích programů

14 Předpokládané výstupy projektů:
Rozšíření znalostí a dovedností žáků v problematice udržitelného rozvoje Rozšíření znalostí pracovníků ČŠI v problematice udržitelného rozvoje Zveřejnění příkladů dobré praxe a studií Vytvořená a stabilizovaná nadregionální síť spolupracujících škol Předpokládaná výzva v prosinci 2008 Předpokládaný objem finančních prostředků na aktivity: 495 mil. Kč

15 Příjemci podpory Příjemci podpory výše uvedených podporovaných aktivit – Individuálních projektů ostatních : Příspěvkové organizace a organizační složky státu podřízené MŠMT Ústřední orgány státní správy Školy a školská zařízení (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy a školského zařízení zapsaná ve školském rejstříku) Vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách Právnické osoby působící ve vzdělávání Kraje podle zákona č. 129/2000Sb. o krajích Sdružení a asociace škol Nestátní neziskové organizace

16 Děkuji za pozornost. Prezentaci připravili: PaedDr. Jiřina Tichá a Ing. Hana Krýzová


Stáhnout ppt "Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního."

Podobné prezentace


Reklamy Google