Strategický plán města Jilemnice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
1. veřejné projednání ke Strategii rozvoje města ÚL do roku :00 Informační středisko města ÚL, Palác Zdar, Mírové náměstí.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Metodická podpora plánování obcí ze strany MMR
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Program rozvoje města Železný Brod 1. JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY ZDŮVODNĚNÍ ● FUNKCE ● ČINNOST ÚLOHA ČLENŮ ● HARMONOGRAM
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Integrovaný plán rozvoje města Náchod na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Strategický plán města Jilemnice
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
2. setkání pracovníků ORP v oblasti regionálního rozvoje v Královéhradeckém kraji se zástupci Královéhradeckého kraje a CEP 2. BLOK Centrum evropského.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Aktualizace Programu rozvoje města Dobřany Ukázka postupu zapojení veřejnosti do procesu strategického plánování Vojtěch Černý Agora Central Europe, o.p.s.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Cíle regionální inovační strategie –Být impulsem pro rozvoj potřebných aktivit a iniciovat pilotní projekty v rámci akčního plánu –Zvýšit povědomí o důležitosti.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
MAS JIŽNÍ HANÁ Místní Akční Skupina Jižní Haná. Projednání bodu 2 Zpráva o dosavadní činnosti MAS Jižní Haná.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Strategie regionu, obce
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Veřejná beseda nad návrhem Územního plánu Mariánské Lázně
Transkript prezentace:

Strategický plán města Jilemnice 1.jednání Koordinační skupiny 12.12. 2007

1. JEDNÁNÍ KOORDINAČNÍ SKUPINY Strategický plán Města Jilemnice 1. JEDNÁNÍ KOORDINAČNÍ SKUPINY 12. prosince 2007 Městský úřad Jilemnice

Program jednání 13:00 – 13:15 ÚVOD – představitel města 13:15 – 13:45 SEZNÁMENÍ S PROCESEM TVORBY – CEP 13:45 – 14:00 VIZE MĚSTA 14:00 – 14:30 DOTAZNÍKOVÁ ŠETŘENÍ 14:30 – 15:00 KOMUNIKAČNÍ STRATEGIE

Strategický plán města Jilemnice Zadavatel: Město Jilemnice Zhotovitel a konzultant: Centrum evropského projektování Ve spolupráci s MěÚ Jilemnice, KS, PS, podnikatelským a neziskovým sektorem, veřejností Koordinátor: Ing. Martin Šnorbert

Proč strategický plán města? 1/2 Koncepční plán rozvoje města do r.2020– řeší základní směry rozvoje města v delším časovém horizontu přesahující volební období Plán, který bude nezávislý na změně politické situace ve městě Vychází z detailního poznání současné skutečné situace – pomáhá jasně si uvědomit slabiny i přednosti města Představuje dohodu obyvatel města, zástupců jednotlivých zájmových skupin, podnikatelů a zastupitelů – zapojení široké laické i odborné veřejnosti do jeho zpracování Možnost prohloubení partnerství a spolupráce mezi městem, podnikateli a neziskovými organizacemi

Proč strategický plán města? 2/2 Zaručuje návaznost jednotlivých akcí a vyvolání synergického efektu (pozitivní vzájemný vliv výsledků jednotlivých akcí) – zamezuje nepromyšleným výdajům z rozpočtu Vychází z principů MÍSTNÍ AGENDY 21 (proces udržitelného rozvoje na místní úrovni), propojuje ekonomické a sociální aspekty s oblastí životního prostředí Postup podporovaný EU a příprava na podpůrné zdroje - uznatelný podklad při předkládání žádosti o finanční pomoc (dotace z EU)

Jak se SPM tvoří? je vytvářen na základě partnerství místní správy s veřejným, podnikatelským a neziskovým sektorem musí být sdílen veřejností a zohledňuje tak konkrétní regionální potřeby získané od všech partnerů dlouhodobý a složitý proces tvorby, trvající několik měsíců – důkladné analýzy, pracovní jednání expertních skupin, zapojení veřejnosti SPRM se skládá z analytické části, SWOT analýzy, návrhové (strategické) části a implementační části (akční plán) smyslem a výsledkem úspěšného strategického plánování je realizace SPRM – „živý dokument“

Fáze procesu tvorby a harmonogram

Organizační struktura při tvorbě SPM Zpracovatel a konzultant Neziskový sektor Podnikatelský sektor Veřejnost Koordinační výbor Pracovní skupina(y) Řídící výbor (Rada města) Zastupitelstvo města

Struktura hlavních vstupů a výstupů při tvorbě SPM Vize města Jilemnice

Analytická část – profil města Sociogeografická charakteristika města (dle tématických oblastí) Historie města Sídelní a administrativní struktura Obyvatelstvo Bydlení Ekonomika Hospodaření města Občanská vybavenost Kultura, sport a volnočasové aktivity Cestovní ruch Zemědělství a lesní hospodářství Životní prostředí a ochrana přírody a krajiny Doprava Technická infrastruktura První návrh do 29.2. 2008

Struktura strategické části Vize - ideální situace cílového stavu Globální cíl - čeho dosáhnout v dlouhodobém horizontu Prioritní oblasti (priority) - cíle v dané prioritě Opatření – kterými se budou cíle naplňovat Akční plán Projekty – kdo , kdy, za kolik Realizace Monitoring Aktualizace

Schéma strategické části VIZE GLOBÁLNÍ CÍL PRIORITA Prioritní cíl OPATŘENÍ SPECIFICKÉ CÍLE Projekty

STRATEGICKÁ VIZE VIZE MĚSTA stručně popisuje ideální situaci cílového stavu v dlouhodobém horizontu Do roku 2025 ZM na svém 23. zasedání dne 23. září 2004 schválila znění vize (usnesení ZM č. 149/04)

"Jilemnice je malebné město v podhůří západních Krkonoš. VIZE MĚSTA JILEMNICE "Jilemnice je malebné město v podhůří západních Krkonoš. Je přirozeným správním centrem regionu a také městem s bohatou tradicí běhu na lyžích. Jilemnice chce stavět svoji prosperitu vedle nabídky kvalitního vzdělávání, zdravotní péče a služeb, také na odpočinkových aktivitách sportovního a kulturního rázu jak pro usedlíky a občany spádových obcí, tak i pro návštěvníky západních Krkonoš. Chce být městem harmonicky se rozvíjejícím s dobrými podmínkami pro rozvoj výrobních služeb, lehkého a zpracovatelského průmyslu a potravinářství".

Dotazníková šetření Realizace: prosinec 2007 - leden 2008 Zpracování: leden - únor 2008 Průzkum neziskového sektoru – nestátní neziskové organizace seznam celkem 33 NNO Průzkum podnikatelského prostředí – místní podnikatelé a firmy výběr cca 30 podnik. subjektů Názorový průzkum veřejnosti – občané města Jilemnice cca 2 100 domácností

Dotazníková šetření Průzkum neziskového sektoru – nestátní neziskové organizace Počet: seznam 33 NNO Termín: do 14.1.2008 Distribuce: písemná a elektronická forma MěÚ Jilemnice (Romana Martincová) Kontaktní osoby: Romana Martincová - Jilemnice Jana Kuchyňková - CEP

Dotazníková šetření Názorový průzkum veřejnosti – občané města Jilemnice Počet: do každé domácnosti (cca 2100 ks) Termín: do 14.1.2008 Distribuce: písemná (do schránek) a elektronická forma (web) MěÚ Jilemnice (Petra Therová) Sběrná místa: MěÚ, škola, knihovna, pošta, IC, obchod,…? Kontaktní osoby: Petra Therová- Jilemnice Marie Prouzová - CEP

Dotazníková šetření Průzkum podnikatelského prostředí – místní podnikatelé a firmy Počet: výběr cca 30 podnikatel.subjektů Termín: do 14.1.2008 Distribuce: elektronická forma, řízené osobní pohovory CEP (Monika Malínská) Kontaktní osoby: Martin Šnorbert - Jilemnice Monika Malínská - CEP

Komunikační strategie Analýza stakeholderů Kdo je stakeholder – „podílník“? jedinec, skupina, organizace .......... ten, kdo může ovlivnit nebo může být ovlivněn (pozitivně i negativně) výsledkem rozhodnutí, plánu, programu nebo i procesem, který k výsledku vede stakeholder má na procesu nebo jeho výsledku nějaký vědomý nebo potenciální zájem stakeholdeři jsou současně cílovými skupinami komunikace

Komunikační strategie Kdo může být stakeholderem? představitelé vedení obce/města/regionu, zastupitelé, úředníci členové zájmových a profesních sdružení, NNO, odborných institucí provozovatelé služeb – podnikatelé, městské/regionální organizace, státní instituce, zaměstnavatelé, zaměstnanci

Komunikační strategie Postup při analýze stakeholderů vypracovat co nejúplnější seznam stakeholderů analýza z hlediska důležitosti, vlivu ..... kategorizovat stakeholdery dle potřebnosti v projektu a z hlediska kapacity na práci s nimi analyzovat jejich potřeby a motivovat vybrat zástupce hlavních skupin a zahájit cílenou komunikaci a spolu s nimi určit formy komunikace i pro další cílové skupiny

Komunikační strategie spolupracující subjekty všechny členy cílových skupin nelze do procesu zapojit najednou vytipovat ty nejdůležitější – tzv. klíčové stakeholdery a poté doplňovat dalšími skupinami iniciační skupina klíčoví partneři spolupracující subjekty širší společenství veřejnost

Vytváření databáze projektových záměrů Sběr projektových záměrů od následujících subjektů: Město Jilemnice NNO Podnikatelé - název projektu, obsah projektu, nositel projektu, předběžný termín realizace, předpokládané náklady, stav připravenosti

Děkujeme za pozornost a účast Centrum evropského projektování Zita Kučerová Ladislav Mlejnek Monika Malínská Centrum evropského projektování Hradec Králové www.cep-rra.cz