Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Soustava daní Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA3.1301.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Struktura daní v ČR.
Advertisements

Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Dlouhodobý majetek - pořízení.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daňové pojmy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně z příjmů právnických osob Označení materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Struktura daní v ČR.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Spotřební a ekologické daně Označení materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daňové doklady Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně z příjmů fyzických osob - příklad Označení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Pohledávky a závazky ke společníkům Označení.
Název projektu: Moderní škola
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO170 Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Silniční daň Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
SOCIÁLNÍ POLITIKA STÁTU
Daňová soustava, přímé daně 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně z příjmů Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
definice daně přímé daně (daň z příjmu, majetkové daně) nepřímé daně
Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daň z nemovitých věcí Označení materiálu:
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Daňový systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování II Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Daňová teorie a politika
Daňová soustava I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Základy daní úvod do českého daňového systému
Zdanění subjektů terciárního sektoru
Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Základní prvky daňové techniky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_DAŇOVÁ.
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
DAŇOVÁ SOUSTAVA. Daňová soustava  Členění na přímé (z příjmu a majetkové) a nepřímé  Kdo je plátce a poplatník?  Daně přímé  Daň z příjmu FO a PO.
PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ DANĚ Kristýna Nevolová Lucie Krausová C2A.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jitka Jirmanová Název materiálu:
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Osnova: 1.Význam daňové soustavy 2.Definice daně 3.Právní úprava daní 4.Rozdělení daní v ČR 5.Základní pojmy 6.Otázky k opakování s řešením 7.Zdroje Daňová.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení sse systémem daní v ČR AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Daně a jejich funkce Základy finančního práva Olga Sovová.
Daňový systém ČR Rozdělení daní. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.13 Ročníktřetí.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Daně a daňová soustava Ročník / obor studia:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_26_Daně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
DAŇOVÁ SOUSTAVA.
DAŇOVÁ SOUSTAVA CHARAKTERISTIKA DANÍ.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt.
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Daně (prezentace) Autor: Mgr.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Daňová soustava České republiky
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Daňová soustava v ČR Daňová soustava v ČR Musí odpovídat soustavám EU
Daně.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Soustava daní Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Ekonomika Ročník: třetí Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2 VY_32_INOVACE_EKO.OA3.1301

Anotace Žáci získávají nové informace k tématu Soustava daní a ověřují si své znalosti. VY_32_INOVACE_EKO.OA3.1301

Metodické pokyny PPP je určena jak k výuce nebo samostudiu, tak ke zkoušení. Otázky k tématu jsou klikabilní (student si může ověřit správnou odpověď kliknutím na zatmavené místo). VY_32_INOVACE_EKO.OA3.1301

Charakteristika daní Daň je platbou: nedobrovolnou, povinnou, vynutitelnou – placení daní je nařízeno zákonem neekvivalentní – neexistuje nárok na adekvátní plnění za daň nenávratnou – zaplacenou daň nelze požadovat zpět neúčelovou – plátce daně nemůže ovlivnit, na co budou daně použity ve prospěch veřejného rozpočtu obvykle opakovanou VY_32_INOVACE_EKO.OA3.1301

Účel daní Důvodem existence daní je nutnost získat prostředky pro veřejný sektor k financování funkcí státu a veřejné správy Například: úředníci, policie, armáda, zdravotnická péče, sociální péče, vzdělávání, doprava, soudnictví, vězeňství VY_32_INOVACE_EKO.OA3.1301

Daňová soustava VY_32_INOVACE_EKO.OA Daňovou soustavu tvoří: Daně přímé - jsou takové daně, které ten, který je nese (poplatník), hradí na úkor svého příjmu, svého majetku, a dopadají na něj přímo - formou daně. Daně nepřímé - jsou takové daně, kterou státu platí jiná osoba (plátce) než ta, která je této dani podrobena a na kterou účinky daně dopadají (poplatník).

Přímé daně VY_32_INOVACE_EKO.OA Tyto daně se srážejí z našich příjmů Výše těchto daní závisí na výši příjmů nebo na konkrétní majetkové situaci Daňový subjekt je povinen podat daňové přiznání a daň zaplatit Mezi přímé daně patří daň z příjmů a majetkové daně

Přímé daně - dělení VY_32_INOVACE_EKO.OA Daně z příjmů  Daň z příjmů fyzických osob  Daň z příjmů právnických osob Daně majetkové  Daň z nemovitosti (daň z nemovitých věcí)  Daň dědická, darovací a z převodu nemovitosti  Silniční daň

Přímé daně – změny od VY_32_INOVACE_EKO.OA Od se ruší zákon o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí. Dosavadní daň z převodu nemovitostí je přesunuta do nového zákona o dani z nabytí nemovitých věcí Darovací daň je přesunuta do zákona o daních z příjmů v rámci daně z tzv. bezúplatných příjmů.

Nepřímé daně VY_32_INOVACE_EKO.OA Tyto daně jsou obsaženy v cenách výrobků služeb Daň za nás vybírá někdo jiný a také ji za nás odvádí Výše těchto daní nezávisí na našich příjmech, ale na tom, kolik výrobků a služeb koupíme Tyto daně poskytují státu pravidelný a významný příjem, protože jsou obsaženy v cenách téměř veškerého zboží a služeb

Nepřímé daně - dělení VY_32_INOVACE_EKO.OA Nepřímé daně  Daň z přidané hodnoty (DPH)  Daně spotřební  Daně ekologické

Den daňové svobody VY_32_INOVACE_EKO.OA Abychom si uvědomili, kolik peněz z našich příjmů odevzdáváme státu, vyhlašuje se Den daňové svobody Vyhlašují jej nezávislé ekonomické instituce V České republice jej vyhlašuje Liberální institut Den daňové svobody je symbolický den, kdy přestáváme vydělávat na stát (tzn. platit daně a pojištění) a začínáme vydělat pro sebe.

Den daňové svobody v ČR VY_32_INOVACE_EKO.OA Graf 1

Den daňové svobody ve světě 2013 VY_32_INOVACE_EKO.OA Graf 2

Otázky VY_32_INOVACE_EKO.OA Z čeho se srážejí přímé daně? Srážejí se z našich příjmů 2. Jaké daně z příjmů rozlišujeme? Fyzických osob, právnických osob a srážkovou daň 3. Co patří mezi nepřímé daně? DPH, spotřební a ekologické daně 4. V čem jsou obsaženy nepřímé daně? V cenách výrobků a služeb

Otázky VY_32_INOVACE_EKO.OA Pro státní rozpočet jsou objemově přínosnější přímé či nepřímé daně? Nepřímé daně (DPH a spotřební) 6. Jsem učitel a pobírám nějaký plat, budu platit nepřímou daň? NE – daň z příjmu patří mezi daně přímé 7. Co patří mezi přímé daně? Daň z příjmů, z nemovitosti, silniční, dědická, darovací a z převodu nemovitostí

Zdroje VY_32_INOVACE_EKO.OA KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy. 5., upr. vyd. Praha: Eduko, 2012, 236 s. ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: DDS_vyvoj_graf.jpg DDS_vyvoj_graf.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: DDS_srovnani_graf.jpg DDS_srovnani_graf.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: