Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov Autoevaluace Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Škola s dlouhým názvem Škola s 9 třídami – 217 žáků Školní družina a školní klub Mnoho kroužků Mnoho jednorázových akcí Dobře pracující o.s. Klíček Akce spojené s celoměstskými oslavami
Postup při autoevaluaci Podle zákona Plán Zaměření pro období vychází ze SWOT analýzy Vyhodnocení
Autoevaluace a pracovníci Výroční zpráva SWOT analýza Dotazníky - různá témata Pohovory s pracovníky - hospitace Pracovní rozhovory, porady
Autoevaluace a žáci Sociometrické testy jednotlivých tříd – klima tříd Zpětná reflexe na konci hodiny Školní parlament Výlety, lyžařské kurzy, tábory, kroužky, VV, TV, OV, EV, nezávazná komunikace Schránka důvěry ( příliš nefunguje)
Autoevaluace a veřejnost Dotazníky rodičům – spokojenost - kvalita výuky - proč si vybrali školu - kroužky, předměty,… Třídní schůzky Dny otevřených dveří Školní akce
Autoevaluace a zřizovatel V minulých letech malá komunikace V současnosti zájem vzrostl Výroční zpráva, další výsledky Účast na akcích školy
Dotazníky Dotazníky zaměřeny na mnohé problémy Anonymní – výhody x nevýhody Jmenné – sociometrická šetření kolektivů Možnost oslovit velkou skupinu Problém s formulacemi otázek
Hodnocení kultury školy Kilmann, Saxtonův dotazník: Škála pěti bodů ke každé otázce (16) Hodnocení současného stavu a požadovaný (cílový) stav Příklad:
Okruhy otázek Vedení školy, řízení, kontrola Motivace pracovníků Komunikace uvnitř a vně školy Pracovní podmínky Vztahy na pracovišti
Kulturní mezera I.
Kulturní mezera II.
Kulturní mezera Největší mezera – největší problém Najít tři největší – něco s tím dělat Srovnání výsledků po roce – dvou Výsledky zveřejnit!
Závěr Jaroslav Světlík: „Největším bohatstvím školy jsou její pracovníci.“ Děkuji za pozornost