AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Vzdělávání a jeho kategorie
Příprava katechety a učitele náboženství
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Pedagogika 9 Příprava katechety a učitele náboženství
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Struktura výuky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Metody pedagogické diagnostiky
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogická diagnostika
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Pedagogická komunikace
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
Pedagogická diagnostika
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
aneb Assessment Centre a Development Centre
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Pedagogická diagnostika
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Edukátor Profese učitele
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Kurikulum: obsah školní edukace
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
VIKBA32 Informační vzdělávání
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: diagnostika, hodnocení, známka, sebereflexe HODNOCENÍ VE VÝUCE VY-32-INOVACE-PED-320

podstatou školního hodnocení je zjištění kompetencí (vědomostí, dovedností a postojů) žáka a formulace hodnotících soudů na základě porovnání skutečného stavu se stavem předpokládaným, formulovaným jako cíle výuky hodnocení má funkci výchovnou a rozvíjející

funkce hodnocení: –má být pro učitele zpětnou vazbou o jeho práci –má žákům poskytovat zpětnou vazbu o jejich výkonu –má žáky motivovat –slouží jako podklad pro vedení záznamů o prospěchu žáka –poskytuje doklady o momentálním prospěchu a dosažené úrovni žáka –umožňuje posoudit připravenost žáka pro další učení

Typy hodnocení Formativní hodnocení – má umožnit cílenou radu, vedení a poučení zaměřené na zlepšení výkonů. Plní především diagnostickou funkci, poskytuje zpětnou vazbu učiteli i žákům, pro řízení učení žáků je nepostradatelné Finální hodnocení – slouží jako podklad pro oficiální vyjádření o žákově výkonu, je často určené i pro někoho mimo školu. Provádí se obvykle na konci určitého vyučovacího období

Normativní hodnocení – je hodnocením výkonů jednotlivých žáků ve vztahu k výkonům ostatních žáků (nejlepší má jedničku…, přijímací pohovory apod.) Kriteriální hodnocení – zjišťuje, zda byl konkrétní výkon splněn, nebo nesplněn. Hodnotí se bez ohledu na výkony ostatních žáků (testy na řidičský průkaz)

Diagnostické hodnocení – speciálně se zaměřuje na odhalení učebních obtíží žáků a zjištění zvláštních vzdělávacích potřeb Interní hodnocení – je prováděno učiteli, kteří ve třídě průběžně učí Externí hodnocení – je prováděno osobami mimo školu Neformální hodnocení – je založené na pozorování výkonů jako součásti běžné práce ve třídě

Formální hodnocení – je takové, na které se mohou žáci předem připravit, jsou předem upozorněni Průběžné hodnocení – zhodnocení žákovy úrovně na hodnotících poznatcích, které učitel získal v průběhu delšího časového období Závěrečné hodnocení – hodnocení provedené na konci výuky předmětu nebo uceleného pracovního programu

Objektivní hodnocení – používají se při něm metody omezující nebo vylučující vliv osobnosti učitele (např. objektivně skórovatelné didaktické testy) Hodnocení průběhu – hodnocení činnosti, která právě probíhá (v laboratořích, dílnách apod.) Hodnocení výsledku – založeno na výsledku práce (písemka, projekt, kresba, výrobek apod.)

Slovní hodnocení – je považováno za kvalitativní, formativní, diagnostické a intervenující. Umožňuje komplexní posouzení celku osobnosti žáka. Autentické hodnocení – podkladem je výkon, který má smysl i mimo školu (ne diktát, ale např. dopis kamarádovi apod.) Portfolio – složka s nejrůznějšími žákovými pracemi, umožňuje v žácích vidět komplexní osobnost, umožňuje postihnout úspěchy i u žáků, kteří jsou nějak znevýhodněni vůči svým vrstevníkům

Sebereflexe – plní funkci poznávací, zpětnovazební, rozvíjející, preventivní a relaxační. Metodami jsou vzájemné hospitace, videozáznam, rozhovor se žáky, dotazníky k hodnocení učitelů studenty. Autonomní hodnocení - značně autonomní a z větší části nevědomý souhrn názorů a myšlenek, zaměřených na hodnocení vlastních fyzických a psychických vlastností, schopností a dovedností, který v nich shledává určité nedostatky v porovnání s jinými lidmi.

POUŽITÉ ZDROJE: PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN KALHOUS, Z. a OBST, O.: Školní didaktika. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN X PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 2.vyd. Praha: Portál, s. ISBN PETTY, G.: Moderní vyučování. 2.vyd. Praha: Portál, s. ISBN Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2007