1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

Komunitární program PROGRESS
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Česká republika není čistým plátcem do fondů EU MMR ČR Seznámení se stavem čerpání za období.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Monitorovací výbor Rámce podpory Společenství RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Jednání RHMP, Evropský sociální fond Evropský fond pro regionální rozvoj Praha a fondy EU Praha a fondy EU 7. výzva OPPK Ing. Milan Richter.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI Jan Král Výroční konference Regionálního operačního programu Severozápad ROP.
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka „Stav financování vodohospodářských.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
RPS/CSF Technická pomoc RPS Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka OPŽP – výroční konference Akcelerační.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Ministerstvo financí ČR Výsledky auditu návrhu státního rozpočtu na rok 2007 Ministr financí Vlastimil Tlustý 1. náměstek Eduard Janota Poradce Miroslav.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
O kolik přijdeme, pane Nečasi? Aktuální čerpání peněz z fondů EU Praha,
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
ÚVOD. ZMĚNY OPROTI INTERREG IIIA samostatný cíl strukturálních fondů = posílení významu, zvýšení objemu finančních prostředků pro českou stranu, zvýšení.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007

2 Zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic Stav financování dopravní infrastruktury Jiří Hodač náměstek ministra dopravy pro infrastrukturu

3 Způsob financování •Dosavadní způsob financování dopravní infrastruktury byl neefektivní a způsoboval plýtvání v řádu miliard korun •Nové vedení MD po vyhodnocení situace provedlo personální změny v ŘSD a SFDI s cílem zprůhlednit a zefektivnit financování výstavby dopravní infrastruktury i výstavbu samotnou

4 Naplnění potřeb SFDI •Pro rok 2007 chybělo v rozpočtu SFDI více než 30 miliard – to vyvolalo nutnost přistoupit k transakci s akciemi ČEZ •Všeobecně platí, že s privatizačními příjmy nelze do budoucna počítat •Nový koncept – mandatorní příspěvek ze státního rozpočtu ve výši 45 miliard, tj. asi ¾ rozpočtu SFDI

5 Další budoucí zdroje •Standardní – mýtné, dálniční známky, podíl na spotřebních daních •Nové metody (G. Slamečka) •Fondy EU – Operační program Doprava (T. Čoček) •Jasná struktura a výhled financování je nutnou podmínkou pro koncepci budování dopravní infrastruktury v ČR

6 Aktuální riziko v cash flow •Rozpočtový rámec SFDI (59,50 mld. Kč v roce 2007) neumožňuje realizaci již schválených investičních záměrů •Rozhodující část zdrojů z privatizace (37,2 mld. Kč) má být k dispozici až ve 4. čtvrtletí 2007 → riziko v cash flow SFDI •SFDI akutně chybí 11 miliard Kč, o které je nutné co nejdříve posílit disponibilní finanční zdroje ze státního rozpočtu!

7 Aktuální riziko v cash flow (2) •Posílení finanční pozice SFDI o 11 mld. Kč vytvoří prostor pro realizaci současných a zahájení nových plánovaných staveb •Naopak nedostatek prostředků bude znamenat oddálení staveb a prakticky znemožní zahajování nových projektů

8 Zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic Stav SFDI a možnosti rozvoje financování Gustáv Slamečka ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury

9 Stav SFDI •Operativní řízení – funguje standardně •Zahajování staveb – problémy se stavbami bez zajištěného financování v budoucnu + izolované stavby •Organizační uspořádání – významné poddimenzování v oblasti vyhledávání a získávání nových zdrojů financování dopravní infrastruktury

10 Nové možnosti financování •Obecně jde o možnosti získání vnějších zdrojů na brzké zajištění současných potřeb a jejich pozdější úhradu •Podmínkou je nulový nebo jen malý dopad na zadluženost ČR •Zásadně dodatkové, nikoli páteřní zdroje: –Projekty PPP –Sekuritizace

11 Projekty PPP •Z pohledu rozpočtu SFDI nejsou vlastně novým zdrojem, peníze jdou do dopravní infrastruktury přímo •Uvolní v rozpočtu SFDI zdroje pro další stavby •V rozpočtu SFDI se projekty PPP nakonec objeví na straně výdajů – jako koncesní splátky

12 Sekuritizace •Klasický produkt finančního trhu pro institucionální investory •Principem je „zástava“ budoucích příjmů ve prospěch partnera, od něhož získáme potřebné prostředky dnes •Vhodná struktura může vyloučit dopady na zadluženost ČR •Začínají jednání a vyhodnocení (právní...)

13 Zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic Operační program Doprava Tomáš Čoček ředitel Odboru fondů EU Ministerstva dopravy

14 Současný stav OP Doprava •Operační program Doprava (OPD) byl schválen vládou ČR dne •Oficiálně předložen EK dne •Prošel kontrolou formální přijatelnosti v EK •Nyní je projednávána obsahová stránka programového dokumentu mezi MD a EK •Je hodnocen jako jeden ze dvou nejpřipravenějších programů z ČR

15 Základní rysy OPD •Největší operační program v ČR (5,76 mld. EUR, tj. 22,25% ze všech prostředků pro ČR z fondů EU pro období ) •Vychází zejména z Dopravní politiky ČR na léta •Vytyčuje mantinely pro fondy EU v dopravě (FS a ERDF) pro roky 2007–2013 •Projekty vymezuje typově, nikoliv fakticky

16 Nejbližší vývoj v OPD •Pokračuje projednávání v EK, schválení se očekává koncem léta •První výzvy pro předkládání projektů se předpokládají ve 3. čtvrtletí 2007 •Připravuje se komunikační kampaň, která musí průběh každého OP doprovázet

17 Dotazy