Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury"— Transkript prezentace:

1 a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Rozpočet SFDI pro rok 2018 a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

2 Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 - 2017
v tis. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

3 Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017
Upravený rozpočet celkem 77,9 mld. Kč Národní zdroje 60,9 mld. Kč EU zdroje 17,0 mld. Kč Čerpání rozpočtu 75,8 mld. Kč, cca 97,3% Investice 39,3 mld. Kč, cca 96,0 % Neinvestice 36,5 mld. Kč, cca 99,2 % Poznámka: předběžné údaje; údaje bez aparátu SFDI roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

4 Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017
v mil. Kč Příjemce Upravený rozpočet Uvolněno % čerpání ŘSD ČR 37 800 37 527 99,28% SŽDC* 33 822 33 646 99,48% ŘVC ČR 269 210 78,04% Ostatní 6 011 4 407 73,31% Celkem 77 902 75 790 97,29% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. * bez DPH 4

5 Financování silnic II. a III. třídy
V letech 2015 – 2017 poskytnut mimořádný příspěvek na opravy silnic II. a III. tříd (včetně komunikací dočasně nahrazujících nevybudovaný SOKP) celkem 11 mld. Kč V roce celkem mil. Kč zdroje SFDI mil. Kč vládní rozpočtová rezerva I mil. Kč vládní rozpočtová rezerva II mil. Kč Čerpáno v roce 2017 celkem mil. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 5

6 Financování silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2017
v tis. Kč Rok Rozpočet Čerpáno v % Nedočer-páno 2015 99,37% 28 014 0,63% 2016 99,60% 12 073 0,40% 2017 89,37% 10,63% Celkem 96,32% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

7 Čerpání dle objemově největších příjemců
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

8 Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2018
Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 80,9 mld. Kč z toho - národní zdroje 60,1 mld. Kč - EU zdroje 20,8 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje nově zahajované investiční akce (možnost navýšit zdroje EU v průběhu roku) 8

9 Rozpočet SFDI 2018 - příjmy v mil. Kč
Příjmy navýšeny o zůstatky, nároky a další národní zdroje 9

10 Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018
Rozpočet SFDI výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Příjemce Národní OPD CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD * 28 896 7 562 126 121 36 705 SŽDC ** 27 234 7 443 3 248 1 37 926 ŘVC 972 78 12 1 062 Ostatní příjemci 3 019 2 150 5 169 Výdaje celkem 60 121 17 155 3 452 134 80 862 * Celkový rozpočet činí 38,1 mld. Kč, část alokována na nové akce ** bez DPH 10

11 Rozpočet SFDI 2018 – výdaje ŘSD
v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje 2019 celkové výdaje 2020 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 16 983 17 751 17 427 z toho: Opravy a údržba 11 400 10 900 11 200 z toho: Mýto a telematika 3 718 4 986 4 362 z toho: Provozní výdaje 1 865 Ostatní programy (globální položky) 1 080 Příprava akcí 2 880 Investiční akce * 15 762 17 797 11 399 Celkem 36 705 39 507 32 785 * Celkový rozpočet ŘSD činí 38,1 mld. Kč, část prostředků je alokováno na nové akce a bude uvolňována v návaznosti na uzavírání smluv se zhotoviteli 11

12 12

13 Rozpočet SFDI 2018 – výdaje SŽDC
v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje 2019 celkové výdaje 2020 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozování 19 101 14 304 14 884 Ostatní programy (globální položky) 2 199 2 842 2 236 Příprava akcí 987 972 1 047 Investiční akce 15 639 18 399 10 887 Celkem 37 926 36 517 29 054 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 13

14 14

15 Příspěvky SFDI – národní zdroje
yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2018 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 250 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. tříd 100 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 150 Křížení místních komunikací Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 40 CELKEM 790 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 15

16 Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců 2018
Olomoucký a Zlínský kraj v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců 2018 Příjemce Olomoucký kraj Zlínský kraj ŘSD * 1 248 177 SŽDC 109 Kraje – silnice II. a III. tříd 243 139 Ostatní 156 14 Výdaje celkem 1 756 330 * bez prostředků na přípravu, opravy a údržbu, předpoklad navýšení u investičních akcí po uzavření smluv na relizaci 16

17 Střednědobý výhled pro rok 2019 celkem výhled 84,6 mld. Kč
z toho 53,5 mld. Kč národní zdroje pro rok 2020 celkem výhled 69,7 mld. Kč z toho 53,5 mld. Kč národní zdroje finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu Hledání dalších zdrojů financování PPP, Kombinace zdrojů – Blendingová výzva Nutnost navýšit národní zdroje o 20 – 30 mld. Kč ročně 17

18 Efektivní využití finančních prostředků SFDI
Průběžně zdokonalovaný systém Systém hodnocení ekonomické efektivnosti Cenové databáze Supervize přípravy akcí a oponentní posudky Standardizace smluvních vztahů Supervize staveb Rozšíření digitálních technologií a zavedení informačního modelování staveb – BIM 18

19 BUILDING INFORMATION MODELLING
19

20 Plán zavádění metody BIM pro dopravní stavby
PS Technické předpisy a metodiky Příprava a realizace pilotních projektů Budování znalostní základny pro BIM Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 20

21 Technické předpisy a metodiky
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 21

22 Realizace pilotních projektů SŽDC
Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérového přístupu v žst. Roudnice nad Labem Modernizace trati Rokycany – Plzeň Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 22

23 Realizace pilotních projektů SŽDC
Modely SUDOP PRAHA a.s. Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 23

24 Příprava a realizace pilotních projektů ŘSD ČR
I/42 BRNO VMO ŽABOVŘESKÁ, ETAPA I D1 Modernizace – úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov – nadjezd ev.č. D1-040 (most nad D1) Úprava křižovatky silnic I/32 a II/125 na exitu 42 dálnice D11 – přestavba na OK (OK Poděbrady) Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 24

25 Pilotní projekty ŘSD ČR
Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 25

26 Pilotní projekty ŘSD ČR
Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 26

27 Aktuální příprava metodik
Metodika pro posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny Metodika pro hodnocení ekonomické výhodnosti nabídek u veřejných zakázek na služby a stavební práce v rezortu ministerstva dopravy Koncem března 2018 byly metodiky představeny na MD V květnu 2018 předložení na CK a schválení prozatimních metodik Pilotní projekty investorů v průběhu roku 2018 Dopracování dle zkušeností investorů v roce 2019 27

28 zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz
Děkuji za pozornost Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI


Stáhnout ppt "a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury"

Podobné prezentace


Reklamy Google