Centers Dating 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Advertisements

Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Obecná část rozpočtového práva III
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Stavební zákon a územní plánování
Fondy EHP 2004 – 2009 (2011) Finanční mechanismy (FM) 1 a Fondy EHP 2009 – 2014 (2016) Finanční mechanismy (FM) 2 Školení pro hodnotitele 30/7/2014 Odbor.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Veřejná správa – úvod.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
Můžou nás vybagrovat? Lukáš Matějka Arnika – Centrum pro podporu občanů StreetRadio, Praha října 2011.
PRÁVO NA INFORMACE O ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍ, ÚČAST VEŘEJNOSTI PŘI OCHRANĚ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ.
Organizace Státní správy
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
Životní prostředí v konceptu ÚP hl. m. Prahy Ing. arch. Martin Říha.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Archeologické výzkumy Povinnosti vlastníka kulturní památky Financování kulturní památky.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Ochrana kulturních památek JUDr. Alena Kliková. Kulturní památka Zák. č. 20/1987 Sb. (§2) Zák. č. 20/1987 Sb. (§2) Věc – movitá Věc – movitá - nemovitá.
JUDr. Jana Tkáčiková, PhD..  Listina základních práva a svobod  Zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí  Občanský zákoník §§ 415 an.  Zákon č.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
Odbor životního prostředí MHMP
Umisťování staveb.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
územního plánování na obcích v roce 2007
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

Centers Dating 2013

Památkáři – partneři nebo noční můra? Vztahy obce a developera

Pavel Škvára, Trafficon Vladimír Sloup, Asociace PPP Finance v hlavní roli David Řehoř, Equa Bank Pavel Škvára, Trafficon Jiří Koliba, SFRB Daniel Braun, MMR Vladimír Sloup, Asociace PPP

Systém památkové péče v ČR Jiří Vajčner, Ministerstvo kultury Věra Kučová, Národní památkový ústav Jiří Skalický, odbor památkové péče, Magistrát hl. m. Prahy

Vstřícnost ….Stačí komunikovat…..

Systém památkové péče v ČR Jiří Vajčner Ministerstvo kultury

Subjekty a předmět památkové péče zřizuje Národní památkový ústav Národní kulturní památka Kulturní památka Plošná ochrana Ministerstvo kultury Krajský úřad Magistrát hl. m. Prahy Obecní úřad obce s rozšířenou působností

Obnova kulturních statků § 14 zákona o státní památkové péči Obnova - údržba, oprava, rekonstrukce, restaurování nebo jiná úprava kulturní památky Povinnost předem vyžádat závazné stanovisko Podkladem pro závazné stanovisko k obnově kulturní památky je písemné vyjádření Národního památkového ústavu Národní památkový ústav není vybaven žádnou rozhodovací pravomocí

Obnova kulturních statků § 14 odst. 7 zákona o státní památkové péči -právo na projednání dokumentace obnovy kulturní památky v procesu jejího zpracovávání s Národním památkovým ústavem - nelze však nabýt žádné subjektivní veřejné právo § 22 odst. 2 zákona o státní památkové péči (stavební činnost na území s archeologickými nálezy) - stavebník povinen svůj záměr předem oznámit Archeologickému ústavu AV ČR (pražskému či brněnskému) – povinnost strpět záchranný archeologický výzkum

Opravné prostředky při rozhodování Poučení o odvolání v závěru závazného stanoviska Závazné stanovisko jako samostatné rozhodnutí Závazné stanovisko podle § 149 správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) – nelze se proti němu samostatně odvolat a jeho věcným závěrům se lze bránit až v řízení před stavebním úřadem Závazné stanovisko k různým stupňům dokumentace

Náhrady za omezení vlastnického práva Právo požádat o poskytnutí finančního příspěvku podle § 16 zákona o státní památkové péči Program záchrany architektonického dědictví Havarijní program Program regenerace městských památkových rezervací a městských památkových zón Program péče o vesnické památkové rezervace, vesnické památkové zóny a krajinné památkové zóny Program podpora obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností Informace – www.mkcr.cz

Daňové úlevy Podle § 30 odst. 6 a § 29 odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb. se roční odpis u technického zhodnocení provedeného na nemovité kulturní památce stanoví ve výši jedné patnáctiny vstupní ceny Podle § 9 odst. 1 písm. p) zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí, jsou od daně ze staveb osvobozeny stavby, které jsou kulturními památkami a na kterých jsou prováděny stavební úpravy - na dobu osmi let, přičemž tato lhůta počíná běžet rokem následujícím po vydání stavebního povolení na stavební úpravy prováděné vlastníkem kulturní památky Podle § 9 odst. 1 písm. k) zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí, a navazujícího § 1 odst. 1 prováděcí vyhlášky č. 12/1993 Sb. jsou od daně ze staveb osvobozeny stavby – kulturní památky (ve vlastnictví právnických a fyzických osob), které jsou zpřístupněny z výchovně vzdělávacích důvodů

Národní památkový ústav - partner nebo noční můra? Věra Kučová Národní památkový ústav

www.npu.cz Územní odborná pracoviště Územní památkové správy Změna od 1.1.2013

Národní památkový ústav podle § 32 pam. zákona - organizace pro výkon a koordinaci veškeré odborné činnosti v oboru SPP k zabezpečení jednoty i perspektivního rozvoje SPP. NPÚ (m.j.): - vede Ústřední seznam kulturních památek ČR, - připravuje odborné podklady pro MK ČR, zejména pro prohlášení věcí za kulturní památky, agendu pam.území, ÚPD k PR a SD - zpracovává potřebné odborné podklady pro ostatní orgány SPP, a poskytuje bezplatnou odbornou pomoc vlastníkům kulturních památek při zajišťování péče o kulturní památky, zabezpečuje odborný dohled nad prováděním komplexní péče o kulturní památky a nad jejich soustavným využíváním, - plní další úkoly na úseku SPP, kterými ji pověří MK.

Čí je vlastně NPÚ partner (nebo noční můra) ? Památkový fond ČR (k 31. 12. 2012) 12 památek na Seznamu světového dědictví UNESCO 272 národních kulturních památek (KP) a jejich souborů 596 pam. chráněných území – pam. rezervací a pam. zón 40 244 nemovitých kulturních památek a jejich souborů 43 246 rejstříkových čísel movitých KP v ÚSKP ČR Zdroj: Koncepce památkové péče v České republice v letech 2011 – 2016 (MK ČR) a ÚSKP ČR

www.npu.cz Informační zdroje NPÚ

Přípravnou a projektovou dokumentaci obnovy nemovité kulturní památky nebo stavby, změny stavby, terénních úprav, umístění nebo odstranění zařízení, odstranění stavby, úpravy dřevin nebo udržovacích prací na nemovitosti v PR, PZ či jakémkoli OP vlastník nebo projektant projedná v průběhu zpracování s NPÚ. .... Ke každému dokončenému stupni dokumentace zpracuje NPÚ písemné vyjádření jako podklad pro ZS výkonného orgánu. Výkonný orgán SPP vydá ZS po předchozím písemném vyjádření NPÚ. (Pokud ve lhůtě 20 dnů nebo ve lhůtě prodloužené písemné vyjádření neobdrží, vydá závazné stanovisko bez tohoto vyjádření.) Odst. 6 a 7 § 14 památkového zákona

Zákon č. 183/2006 Sb., (stavební zákona) a památková péče Územní plánování ve veřejném zájmu chrání a rozvíjí : přírodní, kulturní a civilizační hodnoty území, včetně urbanistického, architektonického a archeologického dědictví. Přitom chrání krajinu jako podstatnou složku prostředí života obyvatel a základ jejich totožnosti. S ohledem na to určuje podmínky pro hospodárné využívání zastavěného území a zajišťuje ochranu nezastavěného území a nezastavitelných pozemků...... § 18 odst. 4 zákona č. 183/2006 Sb. Úkolem ÚP je stanovovat koncepci rozvoje území včetně urbanistické koncepce s ohledem na hodnoty a podmínky území, stanovovat požadavky na využívání a prostorové uspořádání území a jeho změny, zejména na umístění, uspořádání a řešení staveb, stanovovat podmínky pro provedení změn v území, zejména pak pro umístění a uspořádání staveb s ohledem na stávající charakter a hodnoty území. § 19 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb

Děkuji za pozornost. Ing. arch. Věra Kučová Národní památkový ústav kucova@up.npu.cz 257 010 284

Je možné uzavřít smlouvu mezi městem a developerem Odolnou proti politickým změnám MGR. ET MGR. VÁCLAV SLÁDEK, advokát

MGR. ET MGR. VÁCLAV SLÁDEK, advokát

PRÁVNÍ ASPEKTY ÚČASTI OBČANSKÝCH SDRUŽENÍ VE STAVEBNÍM ŘÍZENÍ Mgr. Pavel Matějka

OSNOVA Občanské sdružení jako účastník stavebního řízení Předkládání nových důkazů ve stavebním řízení Povaha závazných stanovisek stavebního úřadu Novela stavebního zákona

Občanské sdružení jako účastník stavebního řízení Stavební zákon (186/2006 Sb.) - § 39 obsahuje taxativní výčet účastníků stavebního řízení jako možné účastníky nezahrnuje občanská sdružení Zákon o ochraně přírody a krajiny (114/1992 Sb.) - § 70 stanoví možnost doplnění okruhu účastníků možnost občanských sdružení stát se účastníkem stavebního řízení Judikatura Nejvyššího správního soudu 1 As 6/2011 5 As 41/2009

Předkládání nových důkazů ve stavebním řízení Účastník stavebního řízení nemůže předkládat stále nové návrhy na provedení důkazů Související judikatura 40 A 3/2012-217

Povaha závazných stanovisek stavebního úřadu Závazné stanovisko SÚ není samostatným rozhodnutím Závazné stanovisko SÚ nelze přezkoumat samostatně Související judikatura je poměrně nejednotná 7 As 43/2009-52 9 As 21/2009

Novela stavebního zákona Zavedení odkladného účinku námitek a odvolání podaných účastníky stavebního řízení „Legalizace vydírání“

e-mail: pmatejka@email.cz Kontakt DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Pavel Matějka e-mail: pmatejka@email.cz telefon: +420 605 975 326

Miroslav Mašek Svaz podnikatelů ve stavebnictví Diskuze Miroslav Mašek Svaz podnikatelů ve stavebnictví

Martin Skalický, Reico ČS Juraj Šaštinský, Lordship Diskuze Martin Skalický, Reico ČS Juraj Šaštinský, Lordship

Aktivní stárnutí Sen nebo skutečnost v ČR? Vladimír Havlík

Nový trend v Česku ve světě už běžná věc Venkovní fitness hřiště pro seniory, dospělé a mládež proaktivní využití volného času prevence před zdravotními riziky podpora zdraví sociální integrace všech generací

Jak vypadá venkovní fitness?

Kam umístit venkovní fitness? Zdravý životní styl pro všechny generace veřejné parky, hřiště a sportoviště cyklostezky, in-line trasy lázně, wellness zóny, nemocnice, domovy pro seniory centra volného času, restaurace, obchodní centra, aquaparky terasy a střechy kanceláří, aj.

O společnosti Počtem realizací jsme nejvýznamnější firmou v oboru venkovních fitness hřišť pro všechny generace. V loňském roce jsme po celé ČR realizovali více jak 120 projektů zaměřených na seniory, dospělé a mládež. V praxi to znamená více než 500 cvičebních, posilovacích a relaxačních strojů. Další projekty realizujeme na Slovensku, v Polsku a Německu. Naše činnost podporuje veřejné zdraví všech, ale primárně často opomíjené seniory.

Rozdělení trhu ČR

Sport park na Spořilově, Praha 4

Sport park v Centrálním parku Prahy 4

Dvůr Králové nad Labem

Lázně Aurora, Třeboň

Lázně Aurora, Třebíč Malé Žernoseky

Milotice

Zdice

Praha - Petrovice

Udržování zdravého životního stylu a dobré nálady vytváří v běhu našeho života pocit jak fyzické, tak psychické pohody, a to v jakémkoliv věku.

Alternativní výstavba Hana Teršová, Poříčany Jan Petr, Touax

Alternativní výstavba Hana Teršová, Poříčany Jan Petr, Touax

Brownfields ve Statutárním městě Ústí nad Labem Marta Šašková Odbor rozvoje města, odd. strategického rozvoje

Identifikace problému - brownfields nejsou jen továrny – 2010 identifikováno 97 BFS na 429 hektarech – 2012 při aktualizaci ÚAP je stav prakticky nezměněn 11,7% ze zastavěného území města – téměř polovina ústeckých jsou BFS bytového charakteru

2) Navázány cenné vztahy s vlastníky BFS

3) Strategie přístupu k brownfieldům ve Statutárním městě Ústí nad Labem – situace vyžaduje manažerský přístup a podporu politické reprezentace – klíčové je přidělení mandátu jednat a operovat s rozpočtem tzv. brownfield manažerovi

Marta Šašková Odbor rozvoje města, odd. strategického rozvoje Děkuji za pozornost Marta Šašková Odbor rozvoje města, odd. strategického rozvoje

Pavel Škvára, Trafficon Vladimír Sloup, Asociace PPP Finance v hlavní roli David Řehoř, Equa Bank Pavel Škvára, Trafficon Jiří Koliba, SFRB Daniel Braun, MMR Vladimír Sloup, Asociace PPP