OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 2007-2013 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Květen/červen 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Advertisements

1 OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
OP Vzdělávání pro Konkurenceschopnost (2007 – 2013)
Seminář pro žadatele v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, červen VÝZVA GG OK.
Globální granty Olomouckého kraje na léta Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
ESF V ČR OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
UDRŽITELNOST v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR září 2008.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
OP VK – aktuální stav a vývoj příprav na čerpání z ESF v programovém období Ing. Jana Hadravová Mgr. Simona Kašpárková ORR, Krajský úřad kraje.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Globální granty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem
Individuální projekt OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Výzva k předkládání žádostí
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Výzva k předkládání žádostí
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Květen/červen 2007

Novinky pro (administrativní rámec 1 )  Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 ze dne 11. července 2006 o obecných ustanoveních o ERDF, EFS a FS  Nařízení Rady (ES) č. 1080/2006 ze dne 5. července 2006 o ERDF  Nařízení Rady (ES) č. 1081/2006 ze dne 5. července 2006 o ESF

Novinky pro (administrativní rámec 2 )  Spolufinancování z národních zdrojů v průměru 15 %  Křížové financování ESF/ERDF –Nákup vybavení (počítače, kancelářská technika) nad ,- Kč, nábytku, automobilů nejsou způsobilými výdaji z ESF - toto lze pouze v rámci křížového financování (ERDF) – nebo formou odpisů  Zvýšení podpory de-minimis na EUR

Novinky pro (terminologie ) 2004 – – 2013 PrioritaPrioritní osa OpatřeníOblast podpory Grantové schémaGlobální grant Projekt (národní, systémový) Individuální projekt Konečný příjemce/uživatel Příjemce

 Programové období –Operační programy v ČR –Novinky v období  OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost  Co bude podporováno  Pro koho je pomoc určena  Realizace programu (implementace)  Podmínky a pravidla realizace  Finanční prostředky  Vyjednávání s EK a časový rámec  Dotazník absorpční kapacity Program

Programové období  návaznost na zkrácené období  finanční alokace pro ČR z fondů EU  26,6 mld. € (tj. 774 mld. Kč)  hlavní koordinátor: Ministerstvo pro místní rozvoj (  koordinace tvorby operačních programů, na jejichž základě bude ČR čerpat finanční pomoc

Cíl Konvergence  Tématické operační programy OP Životní prostředí (ERDF + FS) OP Vzdělávání pro konkurenceschopnostOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (ESF) OP Výzkum a vývoj pro inovace (ERDF) OP Podnikání a inovace (ERDF) OP Lidské zdroje a zaměstnanost (ESF) OP Doprava (ERDF + FS) Integrovaný operační program (ERDF)  Regionální operační programy ROP NUTS II (7 OP - ERDF)  Technická pomoc (ERDF) Cíl Konkurenceschopnost a regionální zaměstnanost OP Praha Konkurenceschopnost (ERDF) OP Praha Adaptabilita (ESF) Cíl Evropská územní spolupráce 5 OP přeshraniční,regionální a nadnárodní spolupráce (ERDF) Operační programy v ČR

ABY JE TŘEBA… PAK JESTLIŽE

Finanční alokace ESF v ČR  celková alokace SF pro ČR na období 2007 – ,6 mld. €, tj. 774 mld. Kč  Z toto více než 14% na ESF:  MŠMT 2007 – 2013 – OP VK mil. € (2 151 mil. € včetně SR) (2 151 mil. € včetně SR)  MPSV 2007 – 2013 – OP LZZ1 837 mil. € (2 161 mil. € včetně SR) (2 161 mil. € včetně SR)  Praha 2007 – 2013 – OP PA 108 mil. € (127 mil. € včetně SR) (127 mil. € včetně SR)

OPPA OPLZZ ESF OPVK Cíl „Konvergence“ – celá ČR vyjma Prahy Cíl „Konkurenceschopnost a zaměstnanost“ – Praha Cíl „Evropská územní spolupráce“ – vybraná území

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK)  spolufinancování bude zajištěno z 85% z Evropského sociálního fondu (ESF)  Tvorba: •na principu partnerství •při respektování vyšších programových dokumentů ČR (zejména Národní strategický referenční rámec) •na základě národních a evropských strategických dokumentů a ve vazbě na ostatní operační programy  schválen vládou ČR v listopadu 2006  schvalován Evropskou komisí  realizace: do , resp.2015  podrobnější rozpracování aktivit v Prováděcím dokumentu

Finanční alokace OP VK  1 828,7 mil. € z Evropského sociálního fondu pro léta (tj. 85%) – tj. cca 51,204 mld. Kč  Celkem se spolufinancováním (15%) ze státního rozpočtu: 2.151,4 mil. €, tj. cca 6 0, 240 mld. Kč

Finanční alokace na Prioritní osy

 Předložení OP VK Evropské komisi –  Vyjednávání OP VK – od května 2007  Předpoklad dokončení vyjednávání –o OP VK – červen, max. září  Vyhlášení OP VK a prvních výzev – září/říjen 2007 Postup vyjednávání s Evropskou komisí

Struktura OP VK •Analýza současné ekonomické a sociální situace v oblasti vzdělávání, včetně SWOT •Strategie OP VK •Prioritní osy a indikátory •Implementace programu •Finanční ustanovení

OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální cíl Rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve VaV Specifický cíl 1 Rozvoj a zkvalitňování systému počátečního vzdělávání s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů Specifický cíl 2 Inovace systému terciárního vzdělávání směrem k propojení s výzkumnou a vývojovou činností Specifický cíl 3 Posílení adaptability a flexibility lidských zdrojů jako základního faktoru konkurenceschopnosti ekonomiky a udržitelného rozvoje ČR Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Prioritní osa 3 Další vzdělávání Prioritní osa 4 Systémový rámec celoživotního učení Specifický cíl 4 Prostřednictvím rozvoje systému celoživotního učení vytvoření kvalitního systému počátečního vzdělávání podporujícího naplňování cílů prioritní osy 1, v oblasti terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje realizovat inovace vzdělávání směrem k propojení s výzkumnou a vývojovou činností a dále k vytvoření systému, který by umožňoval vytvoření komplexního a efektivního systému podporujícího inovační proces jako celek a v oblasti DV vytvoření základních systémových opatření pro existenci fungujícího systému dalšího vzdělávání jakožto nedílné součásti celož. učení.

Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání Oblasti podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

 …  OP - OBLAST PODPORY  PD – OBLAST PODPORY  VÝZVA K PODÁVÁNÍ PROJEKTŮ  PŘÍRUČKA PRO ŽADATELE  PŘÍRUČKA PRO PŘÍJEMCE  …

Příklady projektů 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání  Spolupráce institucí počátečního vzdělávání a partnerů na rozvoji obcí (zapojení škol do komunitního rozvoje, otevření školy)  Rozvoj klíčových kompetencí na školách (jazyky, ICT) 1.2 Rovné příležitosti žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami  Zlepšování organizačních metod výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup  Budování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze škol či osoby, které již systém opustily  Prevence rasismu a xenofobie prostřednictvím podpory multikulturní výchovy  Podpora individuálního přístupu k talentovaným žákům při jejich integraci v rámci třídy

1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení  Vytváření vzdělávacích programů a jejich realizace v oblasti odborných, pedagogických, manažerských dovedností  Vzdělávání pedagogů v oblasti kurikulární reformy, jazykových dovedností, využívání ICT ve výuce

Příjemci podpory v Prioritní ose 1  Ústřední orgány státní správy  Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy  Kraje, města a obce  Školy a školská zařízení  Vysoké školy zřízené na základě zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách  Nestátní neziskové organizace  Profesní organizace zaměstnavatelů  Profesní organizace odborové, zaměstnanecké, zaměstnavatelské a oborové  Zaměstnavatelé  Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství  Organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže

Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblasti podpory: 2.1 Vyšší odborné vzdělávání 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji 2.4 Partnerství a sítě

Příklady projektů 2.1 Vyšší odborné vzdělávání  Zapojení lokálních a sociálních partnerů do tvorby vzdělávacích programů při zohlednění vývojových trendů na trhu práce 2.2 Vysokoškolské vzdělávání  Inovace studijních programů  Modernizace kombinované a distanční formy studia  Rozšíření výuky cizích jazyků, výchova k podnikatelství  Praxe a stáže studentů u zaměstnavatelů

2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji  Další vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje  Vytváření kvalitních týmů  Podpora zapojení do mezinárodních projektů a podpora mobility pracovníků 2.4 Partnerství a sítě  Spolupráce institucí terciárního, soukromého a veřejného sektoru na tvorbě a realizaci studijních programů  Spolupráce se zahraničními vzdělávacími institucemi  Stáže studentů, pedagogických a vědeckých pracovníků v soukromém i veřejném sektoru

Příjemci podpory v Prioritní ose 2  Vysoké školy (všechny typy)  Vyšší odborné školy  Instituce vědy a výzkumu  Vývojová a inovační centra  Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy  Kraje, města a obce  Školy a školská zařízení  Zdravotnická zařízení  Nestátní neziskové organizace  Odborové, zaměstnanecké a oborové profesní organizace  Profesní organizace zaměstnavatelů, zaměstnavatelé  Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství

Prioritní osa 3 Další vzdělávání Oblasti podpory: 3.1 Individuální další vzdělávání 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání

Příklady projektů 3.1 Individuální další vzdělávání  Národní a regionální podpůrné programy na stimulaci poptávky po individuálním vzdělávání, včetně informačních a poradenských služeb  Schéma financování jazykového a ICT vzdělávání pro všechny 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání  Vytváření vzdělávacích modulů provazujících počáteční a další vzdělávání  Rozvoj sítí a partnerství institucí v oblasti dalšího vzdělávání  Poradenství při zavádění moderních a inovativních vzdělávacích technologií a metod

Příjemci podpory v Prioritní ose 3  Ústřední orgány státní správy  Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy  Kraje, města a obce  Školy a školská zařízení  Instituce terciárního vzdělávání  Nestátní neziskové organizace  Zaměstnavatelé, profesní organizace zaměstnavatelů a zaměstnanců, podnikatelů  Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství

Prioritní osa 4 Systémový rámec celoživotního učení Oblasti podpory: 4.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání 4.2 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji 4.3 Systémový rámec dalšího vzdělávání

Příklady projektů 4.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání  Tvorba zavádění systému řízení kvality a metod evaluace a autoevaluace 4.2 Systémový rámec terciárního vzdělávání  Návrh a implementace optimálního systému financování terciárního vzdělávání 4.3 Systémový rámec dalšího vzdělávání  Realizace systému hodnocení kvality dalšího vzdělávání  Vytváření systému uznávání výsledků předchozího učení

Příjemce podpory v Prioritní ose 4  Ústřední orgány státní správy

Typy projektů Individuální projekty (v Prioritní ose 1, 2, 3, 4)  Národní – připravuje MŠMT na celonárodní úrovni  Ostatní – připravují a realizují jiné instituce na regionální nebo nadregionální úrovni Globální granty (v Prioritní ose 1 a 3) -vyhlašovatelem a správcem GG je kraj -kraj je zodpovědný za dodržení podmínek dohodnutých s MŠMT

Schéma předkládání a schvalování individuálních projektů Řídící orgán MŠMT Zprostředkující subjekt CERA Žadatel

Schéma předkládání a schvalování grantových projektů Zprostředkující subjekt Krajský úřad Žadatel

Podmínky a pravidla pro realizaci programu  Výzvy k předkládání projektů (2.pol.2007)  Příručka pro žadatele OP VK  Příručka pro příjemce

Praktické informace pro žadatele - grantové a individuální projekty  Projektová přihláška - formulář „Žádost o přidělení finanční podpory z OP VK“, který bude k dispozici on-line (v systému Benefit 7+). - předkládá se elektronicky (on-line vyplnění a odeslání žádosti) a 1x v listinné podobě (na adresu ZS).

 Oprávněnost žadatele –Žadateli oprávněnými předkládat návrhy projektů v rámci OP VK mohou být právnické osoby splňující následující podmínky: –mít sídlo v České republice (v případě, že žadatel má sídlo v regionu Praha, musí prokázat, že projekt je zaměřen na cílový region v rámci OP VK, tedy celá ČR kromě Prahy) –být přímo zodpovědný za přípravu a řízení projektu, nesmí působit jako prostředník

 Partnerství –Skupina dvou a více subjektů, které si vybraly jeden druhého za účelem spolupráce při dosahování cílů projektu •A) obecné (podpůrné konzultace před a při přípravě projektu) •B) projektové (na smluvním základě se podílejí na přípravě a realizaci projektu)

 Projektové partnerství –partneři jsou uvedeni v projektové žádosti –partner je právnická osoba splňující stejná kritéria oprávněnosti jako žadatel –žadatel je příjemce dotace –žadatel i partner musí při realizaci projektu uskutečnit 51% všech aktivit (resp. 51% z celkového rozpočtu)

Partner  společná příprava a realizace projektu za předem sjednaných podmínek  role je do podrobností vymezena v žádosti a ve smlouvě  bez jeho přispění nemůže být projekt realizován (nenahraditelnost)  jeho role má neziskový charakter  bez přímého finančního plnění (vzájemně si s žadatelem neúčtují a neposkytují peníze) Dodavatel  role v projektu je pouze podpůrná  výběr se řídí zákonem č.137/06 Sb., o veřejných zakázkách  poskytuje žadateli službu

 Kraje a obce – výjimka –zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, 128/2000 Sb., o obcích, 129/2000 Sb., o krajích –kraj či obec mohou mít partnery s finančním plněním (školy, školská zařízení…)

BUĎME …  INOVATIVNĚ OPTIMISTIČTÍ  REALISTICKY SKEPTIČTÍ

 Finanční limity pro jednotlivé projekty –grantové projekty (Prioritní osa 1 a 3) •Minimální částka pro jeden projekt bude Kč •Maximální částka bude stanovena ve výzvě –individuální projekty (Prioritní osa 1, 3 a 4) •Minimální i max. částka pro jeden projekt bude stanovena ve výzvě –individuální projekty (Prioritní osa 2) Oblast podpory min. částka Kč - max. částka Kč - max. částka Kč Oblast podpory min. částka Kč - max. částka Kč – 20 mil. Kč - max. částka Kč – 20 mil. Kč Oblast podpory min. částka Kč - max. částka Kč - max. částka Kč Oblast podpory min. částka Kč - max. částka Kč - max. částka Kč

 Kritéria výběru Hlavní kritéria formálního hodnocení •kontrola úplnosti a správnosti údajů v projektu; •dodržení vazeb na příslušné prioritní osy a oblasti podpory programu; •oprávněnost žadatele a činností; •způsobilé výdaje; •přiměřenost a správnost rozpočtu

Věcná kritéria 1. Zdůvodnění projektu (zdůvodnění záměru, přínos pro cílovou skupinu) 2. Cílová skupina (přiměřenost cílové skupiny a zapojení cílových skupin) 3. Realizace projektu (klíčové aktivity a stadia realizace, připravenost projektu na možná rizika, předchozí zkušenosti s řízením obdobných projektů, publicita, udržitelnost projektu) 4. Finanční řízení (přiměřenost rozpočtu, vzhledem k cílům a obsahu projektu, provázanost rozpočtu s klíčovými aktivitami, nastavení vnitřního kontrolního systému) 5. Výsledky a výstupy (kvantifikace a zajištění výsledků a výstupů, monitorování projektu) 6. Horizontální témata (rovné příležitosti, udržitelný rozvoj) 7. Specifické požadavky (subkritéria 1-3)

 Proces výběru akce Počet pracovních dnů od ukončení předchozí činnosti Počet kalendářních dnů od konečného termínu pro předkládání Vyhlášení výzvy Ukončení výzvy /uzávěrka příjmu žádostí/ + 30 (6 týdnů) Formální hodnocení (od registrace) - vyzvání žadatelů k doplnění údajů - doručení přepracovaných žádostí od doručení Vyrozumění neúspěšných do 5 pracovních dnů (včetně žadatelů, kteří ve stanovené lhůtě neupravili formální nedostatky) + 10 Ihned po zjištění nedostatků Věcné hodnocení (včetně zaslání podkladů hodnotitelům a výběrové komisi) Výběrová komise (studium podkladů i výběr)

Pravidla realizace  Monitorovací zprávy  Plnění monitorovacích indikátorů  Průběžné žádosti o platby  Kontroly na místě  Publicita projektu  Archivace (10 let po ukončení programu)

Grantové projekty Schválení žádostí orgány kraje (na nejbližším zasedání) Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace (cca do 30 dnů) Celý proces od vyhlášení výzvy Cca 7 měsíců Individuální projekty Schválení žádostí ŘO Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace (cca do 30 dnů) Celý proces od vyhlášení výzvy Cca 7 měsíců

 Způsobilé výdaje –takové výdaje, které byly vynaloženy za účelem dosažení cíle projektu. Jejich vynaložení musí být prokazatelné (zpravidla výpisem z účtu) –takové výdaje, které byly uskutečněny v průběhu trvání projektu (zpravidla od den vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace) –musí být doložitelné účetními doklady, např. fakturami, pokladními doklady, kupními smlouvami (s povinnými náležitostmi podle Zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví) –pouze výdaje, které splňují principy hospodárnosti a efektivity. Dodržení těchto principů pomohou zajistit limity zejména v oblasti osobních a režijních výdajů a výdajů na nákup zařízení (podrobně budou stanoveny v Příručce pro příjemce) –Viz přiložený materiál

 Rozpočet předpokládaných způsobilých výdajů v Rozhodnutí o poskytnutí dotace bude obsahovat: –osobní výdaje související s realizací projektu (zejména mzdové náklady, a to ve výši hrazené zaměstnavatelem – tj. včetně odvodů 26 % na sociální a 9 % na zdravotní pojištění) –cestovní náhrady související s realizací projektu –zařízení související s realizací projektu (dlouhodobý nehmotný majetek, drobný hmotný majetek, nájem, operativní leasing, daňové odpisy) –náklady na provoz kanceláře (režijní výdaje, ostatní výdaje – administrativní výdaje, provoz vozidla) –nákup služeb souvisejících s realizací projektu –přímá podpora (mzdové příspěvky zaměstnavateli pro pracovníka v době jeho účasti na dalším vzdělávání) –DPH, pokud u ní nevzniká nárok na odpočet

 Křížové financování –Obecně: •Křížové financování umožňuje financovat výdaje, které nejsou způsobilé v programech ESF, ale lze je uskutečnit v rámci pravidel způsobilosti ERDF. –Pro OP VK: •Křížové financování může být použito, je-li to účelné, na pořízení nábytku, vybavení, vozidel, infrastruktury, nemovitostí a pozemků, avšak pouze v situaci, kdy si příjemce nemůže uplatnit odpisové náklady ve smyslu čl. 11, odst. 3c Nařízení Rady (ES) 1081/2006 o obecných ustanoveních o Evropském sociálním fondu a o zrušení nařízení (ES) č. 1784/1999.

EUČR VNITŘNÍ

Kontakty a další informace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - Odbor programů ESF   možnost registrace na webu – informace o akcích k ESF  (odkaz Evropská unie a ESF)

Děkuji za pozornost Ivo Jupa CSR consult