RADOSTI A STAROSTI PŘI TELEFONICKÉM HOVORU S DLUŽNÍKEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Petra Kasalová 26.března 2013
Advertisements

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
PRACOVNÍ PRÁVO ZÁKONÍK PRÁCE Zákon č. 262/2006 Sb., účinný od
Zápisy právních vztahů k nemovitostem
…aneb o exekucích a úpadku
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
Vedení správního řízení
Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát CALL CENTRA NA PRAHU ROKU 2014 Petr Kůta
Advokátní kancelář Černotová & Halšková
Obecní úřad jako správce daně.
Konference LATE COLLECTIONS 2012, 25. duben 2012, Praha Exekuce nebo insolvence? Mgr. Jiří Zrůstek advokát a insolvenční správce se zvláštním povolením.
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Registr dlužníků státu
Občanské soudní řízení II.
Život na dluh...aneb zadluženost českých domácností, Praxe českých soudů s „hromadnými“ žalobami. JUDr. Stanislav Sviták Okresní soud Chomutov.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EXEKUCE X VÝKON ROZHODNUTÍ. EXEKUCE (VÝKON ROZHODNUTÍ) Právní předpisy:  zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činností (exekuční.
Komanditní společnost
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Mirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace.
Oddlužení insolvence osobní bankrot
Právní procesy. Právní řád Předpisy zákonné –Ústava –Ústavní zákony –Zákony –Zákonná opatření Předpisy prováděcí –Vládní nařízení –Vyhlášky –Vyhlášky.
Pojem likvidace, její zahájení a ukončení
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Úlevy pro plátce pojistného na sociální zabezpečení ke zmírnění dopadů hospodářské krize Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí.
Výkon rozhodnutí – obecná část II
Správa daní a daňové řízení
Právo na informace Tereza Danielisová,
Doporučený postup výběru externí inkasní agentury
Výkon rozhodnutí – obecná část I.
Petr Machala. Příjmy pravidelné čistá mzda Kč podnikání4 600 Kč mezisoučet Kč nepravidelné0 Kč úroky0 Kč mezisoučet0 Kč celkem Kč Výdaje.
Osobní bankrot - Insolvence -
Vykonavatelé vlastnického práva státu
 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_167.
Vymáhání pohledávek.
Přednáška Správní řízení 4 M. Horáková
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
V ČR roste počet dlužníků
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Exekuční řízení.
Vymáhání pohledávek Leona Novotná.
MEDIACE ČESKÁ ZKUŠENOST III. KONZULTACE. OSNOVA 1. ZÁKONNÉ PODMÍNKY PRO REALIZACE MEDIACE V ČESKÉ REPUBLICE 2. K PROCESU MEDIACE POJETÍ MEDIACE VZTAHY.
Právní procesy.
Právnické výpočty Adam Ptašnik 2006
1 Exekuční právo-modelové řízení II. část JUDr. Ing. Radovan Dávid, Ph.D.
1 Souběhy dluhů a plnění Právnické výpočty Adam Ptašnik 2006.
ZA ETICKÉ PŮJČKY Člověk v tísni, o.p.s.. OBSAH 1) Etické perspektivy 2) Sankční model - Proficredit 3) IPU - parametry 4) Souhrnný index 5) Výsledky 6)
Občanské právo procesní
Pohledávky obcí 2015 Ing. Michal Obrusník. Pohledávka jako majetek obce § 38 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, uvádí základní povinnosti obcí při hospodaření.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - CZ.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Management pohledávek Úspěšnost vymáhání pohledávky je především předurčena stářím pohledávky existencí právních podkladů mírou zajištění pohledávky a.
1 Mgr. Ing. Bc. Radek Neděla. Odpovědnost za škodu Odpovědnost zaměstnavatele = objektivní; předpoklady vzniku: - vznik škody, - protiprávní jednání nebo.
Placení daní a daňová exekuce Michal Radvan. Základní termíny Lhůta pro placení = lhůta pro podání DP Lhůta pro placení = lhůta pro podání DP Daňový dlužník.
1 Úroky, splátky Právnické výpočty Adam Ptašnik 2009.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Insolvence, konkurz, exekuce Ročník / obor studia:II.
Vymáhání daní Základy finančního práva Olga Sovová.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
„OTEVŘENÁ RUKA PÁNĚ“ Člověk v tísni, o.p.s. aneb O vymáhání dluhů v Česku.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Pojem přeměna obchodní společnosti Přeměna obchodní společnosti je obdobou smrti fyzické osoby. Přeměnou dochází k zániku přeměňované společnosti s univerzálním.
Cloud computing v praxi
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
TERITORIALITA EXEKUCÍ
Charakteristika veřejné obchodní společnosti
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
EXEKUCE X VÝKON ROZHODNUTÍ.
SOUČASTNOST A BUDOUCNOT
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

RADOSTI A STAROSTI PŘI TELEFONICKÉM HOVORU S DLUŽNÍKEM Call Centra aneb Efektivní byznys vítězí, Praha 28.11.2013

Ukázka telefonního hovoru Agenda Ukázka telefonního hovoru Rozbor chyb v hovoru z pohledu etického kodexu Otázky a odpovědi

Rozdělení inkasa pohledávek Mimosoudní inkaso pohledávek Soudní inkaso pohledávek Exekuční vymáhání pohledávek

Rozdělení inkasa pohledávek Mimosoudní inkaso pohledávek : Předvymáhací fáze – dohledání kontaktů Vymáhání – kombinace písemného, telefonického a osobního jednání s dlužníkem Provádí – věřitel, inkasní agentura Nejvýhodnější pro dlužníka

Rozdělení inkasa pohledávek Soudní inkaso pohledávek : alt. nalézací řízení podání žaloby - návrh na vydání platebního rozkazu Provádí – věřitel, advokát Zvýšené náklady pro dlužníka

Rozdělení inkasa pohledávek Exekuční vymáhání pohledávek : Na základě pravomocného titulu – rozsudek, vykonatelný exekutorský zápis, notářsky zápis O nařízení rozhoduje soud Provádí – soud, soudní exekutor Nejvyšší náklady pro dlužníka

Výhody mimosoudního inkasa Mimosoudní inkaso : Cca. 2 miliony pohledávek ročně 55% vyřešeno mimosoudně Smírčí způsob vypořádání dluhu – dohoda o splátkách, odpuštění části pohledávky Nejlevnější způsob pro dlužníka Dovolatelnost cca. 1/3 případů, z toho hovor s dlužníkem ve 2/3 případů

Rozbor hovoru Porušení Etického kodexu a Zákona na ochranu osobních údajů: identifikace hrozba exekucí poplatky

Etický kodex AIA: Všechny státní a místní zákony a nařízení budou přísně dodržovány Osobní nedotknutelnost dlužníka bude respektována za každých podmínek. Obchod bude veden cestou rozvíjející a podporující respekt a důvěru v činnost inkasních agentur Všechny získané informace budou předmětem ochrany dat Případy ve správě inkasních agentur budou spravovány rychle, výkonně a profesionálně

Z pohledu Etického kodexu je přípustné, vhodné a žádoucí Zdůrazňovat odpovědnost dlužníka za vznik nesplácené pohledávky, která je vždy větší, než případná spoluzodpovědnost věřitele (například z nepřesného posouzení bonity dlužníka věřitelem) Upozornit dlužníka na hrozící nebezpečí formou oznámení o možnosti zahájení soudního řízení a s tím souvisejícím nárůstem nákladů za soud či exekuci Upozornit dlužníka na riziko poškození jeho dobrého jména kvůli špatné platební morálce Inkasovat od dlužníka přiměřené náklady věřitele nebo inkasní agentury, neboť jeho platební nevůlí či neschopností vznikla na straně věřitele prokazatelná škoda z prodlení

Z pohledu Etického kodexu je přípustné, vhodné a žádoucí Individuální či automatizované volání (call-centra) mimo pracovní dobu (max. do 22:00 hod. večerní) Automatizované zasílání SMS zpráv či připomínek, využití všech dalších komunikačních nástrojů Osobní návštěvy dlužníků včetně přímého inkasa dlužných částek, samozřejmě vždy proti dokladu o zaplacení Provádění terénních inspekcí a osobních návštěv v sídle či bydlišti dlužníka

Z pohledu Etického kodexu je přípustné, vhodné a žádoucí Dotazování u zaměstnavatelů nebo sousedů v aktuálním bydlišti dlužníka za předpokladu zachování mlčenlivosti o důvěrných informacích Pokud je inkasní agentura sama věřitelem (například po odkupu pohledávek), vyměňovat údaje o takových dlužnících v rámci registrů dlužníků Pokud je dlužník právnickou osobou, sdělovat třetím stranám (a to i za úplatu), že je dlužníkem, pokud tím nebudou porušeny platné zákony a nařízení

Z pohledu Etického kodexu je nepřípustné Dlužníka jakkoliv osobně ponižovat Vydávat se za exekutory, advokáty, konkurzní správce, notáře, policii nebo jiné osoby s činností jasně vymezenou zákonem nebo takový dojem vyvolávat nebo podporovat Vstupovat do domu nebo bytu domnělých nebo skutečných dlužníků bez jejich souhlasu či dokonce přes jejich odpor Domáhat se osobního jednání s dlužníky v době nočního klidu Informovat spolupracovníky, sousedy či další třetí osoby, které s dluhem nemají nic společného či k jednání nebyli zmocněni jak o existenci dluhu, tak o jeho podrobnostech Pokud je dlužník fyzickou osobou, zveřejňovat údaje o dlužníkovi či poskytovat jakékoliv další detaily týkající se dluhu třetím osobám, vylepovat či jinak oznamovat fakt, že dotyčná osoba je dlužníkem

Z pohledu Etického kodexu je nepřípustné Po úhradě částky komunikované dlužníkovi jako dluh dodatečně vymáhat další příslušenství pokud jeho výpočet (například v závislosti na datu úhrady dlužníkem) není vymezen v komunikaci k dlužníkovi. Například je nepřípustné vymáhat úroky z prodlení poté, co byl dlužník upomínán pouze o výši jistiny dluhu Pokud bude dluh věřitelem zveřejněn v registru dlužníků do kterého nemá inkasní agentura přístup, vytvářet dojem, že sama inkasní agentura zajistí zveřejnění dluhu Pokud bude v dalším kroku pohledávka řešena soudní cestou žalobou věřitele nebo právní kanceláře, vytvářet dojem, že sama inkasní agentura zažaluje dluh či vykoná exekuci

Z pohledu Etického kodexu je nepřípustné Uzavírat jakékoliv kartelové či podobné dohody napříč trhem Nepodloženě pomlouvat konkurenční inkasní agentury Jakékoli korupční jednání Neúměrně zdržovat či uměle protahovat mimosoudní řízení Fakturovat věřiteli náklady nebo odměnu inkasní agentury pokud na takovou možnost nebyl předem zřetelně upozorněn a částku nelze jednoznačně vypočíst ze smlouvy V komunikaci s dlužníkem záměrně uvádět lživé informace

Z pohledu Etického kodexu inkasní agentura musí: Prostředky inkasované na bankovní účty agentury bez zbytečného prodlení vyúčtovat a převést věřiteli, pokud tato agenda není smluvně ošetřena jinak Nést plnou zodpovědnost za znalost a dodržování všech zákonů, nařízení a vyhlášek souvisejících s její činností Plnit zákonnou informační povinnost zveřejněním účetních výkazů do 1 roku od konce příslušného účetního období Vést průhledné a pravdivé účetnictví Dbát na své dobré obchodní jméno a vlastní pověst, hájit zájmy klientů a věřitelů a v konkurenčním prostředí a v cenové politice zachovávat principy fair play Vést oddělené bankovní účty pro inkaso pohledávek svých klientů

Z pohledu Etického kodexu inkasní agentura musí: V komunikaci s dlužníkem zřetelně oddělovat úkony, které provede sama a úkony, které doporučí nebo se domnívá, že provede věřitel nebo jiná třetí osoba Být řádně nahlášena u Úřadu na ochranu osobních údajů jako zpracovatel a uchovatel osobních dat Pokud realizuje výměnu dat o dlužnících, provádět ji vždy v souladu se zákonem na ochranu osobních údajů Vyvíjet maximální snahu o co nejrychlejší řešení pohledávek klientů Na žádost klienta poskytnout informace o vykonaných inkasních úkonech

Z pohledu Etického kodexu inkasní agentura musí: Jednoznačně smluvně definovat cenu za své služby pro klienta Standardem odměňování za inkasní činnost je procento z vymožené pohledávky pro věřitele. Pokud se inkasní agentura s klientem dohodne i na jiné formě úhrady jejích služeb (například na ceně za inkasní úkon), musí být toto jednoznačně stanovené ve smlouvě písemnou formou Dbát na řádné proškolení zaměstnanců a snažit se maximálně podporovat své klienty a věřitele Nést plnou zodpovědnost za chování svých zaměstnanců v otázkách upravených Etickým kodexem a rovněž spoluzodpovědnost za naplňování Etického kodexu jejími subdodavateli Bezodkladně informovat věřitele, pokud dlužník věrohodně zpochybní existenci nebo výši dluhu

Kontakt Email: vladimir.gazarek@aczi.cz Mobil: +420 602 393576 Email: Radek.Lastovicka@cz.ey.com Mobil: +420 731 627103