Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673"— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblast Odborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN DUM VY_32_INOVACE_ODB_502 Téma Porušení smluvních povinností I Autor Ing. Zlata Rejlová Anotace Výukový materiál - při prezentaci si žáci dělají poznámky, učitel zodpovídá případné dotazy. Druh učebního materiálu Prezentace v power pointu, Věková skupina žáků (popř. ročník) 3. ročník Časový rozsah 1 vyučovací hodina Nutné technické vybavení PC, data projektor

2 PÍSEMNOSTI PŘI PORUŠENÍ SMLUVNÍCH POVINNOSTÍ
Urgence – nesplnění termínu dodání zboží, výrobků, služeb nebo dokladů Reklamace – neodpovídá kvalita, množství nebo druh (provedení) zásilky Upomínka – kupující nezaplatí ve stanoveném termínu (prodlení při plnění peně- žitého závazku)

3 Urgence Urgenci i odpověď na ni musíme vždy zasílat Doporučeně, jedná se o finanční závazky Musíme zde uvést: číslo a datum potvrzené kupní smlouvy nebo objednávky problémy, které nám nedodáním vznikly nový termín plnění upozornění na sankce (v souladu s kupní smlouvou, objednávkou, obchodním zákoníkem)

4 Odpověď na urgenci Prodávající má obratem reagovat na urgenci.
V odpovědi uvádí: omluvu za prodlení číslo kupní smlouvy (objednávky, odvolávky a přepravní dispozice) týkající se dodávky důvod prodlení stanovisko k nově stanovenému termínu plnění ujištění o přesném plnění dalších dodávek

5 Reklamace (dodání náhradního zboží, oprava, sleva z ceny,
Zjištěné závady kupující zaznamená do Zápisu o vadách (Protokol o vadách, Reklamační list). Doporučený dopis obsahuje: popis zjištěné závady odvolání na doklady reklamované zásilky návrh řešení reklamace podle druhu závady (dodání náhradního zboží, oprava, sleva z ceny, odstoupení od kupní smlouvy apod.)

6 Odpověď na reklamaci Na reklamaci má prodávající povinnost okamžitě reagovat. V doporučeném dopise uvádí: omluvu za vady v dodávce odvolání na příslušné doklady (kupní smlouva, objednávka, dodací list, nákladní list apod.) zdůvodnění vady (vad) v dodávce stanovisko k navrženému řešení reklamace ujištění o bezvadném plnění dalších dodávek

7 Upomínka (Výzva k zaplacení dlužné částky)
Zasílá věřitel dlužníkovi, pokud včas nezaplatí. Upomínku zasílá Doporučeně s dodejkou a uvádí: číslo a datum neuhrazené faktury dlužnou částku název fakturovaného zboží, výrobků či služeb termín splatnosti faktury novou lhůtu splatnosti faktury upozornění na úrok z prodlení upozornění na případné soudní vymáhání dlužné částky a nákladů s tím spojených

8 Odpověď na upomínku (Uznání dluhu, Uznání závazku)
Zasílá dlužník věřiteli ve stanovené lhůtě doporučeným dopisem s dodejkou. Navrhuje řešení vzniklé situace a uvádí: omluvu za prodlení se splněním peněžitého závazku důvody prodlení (např. obtížná finanční situace, druhotná platební neschopnost) řešení situace – možný termín úhrady (případně žádost o odklad splatnosti, možnost úhrady ve splátkách apod.)

9 Seznam použité literatury
ŠTIKOVÁ, S.: Písemná a elektronická komunikace 2 - Uzavírání a plnění kupních smluv. 8. vydání. KORESPONDENT. Plzeň 2007 Odborné semináře NÚV (oddělení Státní těsnopisný ústav)


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673"

Podobné prezentace


Reklamy Google