Rozbor souvětí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozbor souvětí.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Vedlejší věty příslovečné Autor Chňoupková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná Věta předmětná Věta přívlastková (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přísudková (podrobně vysvětleno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SOUVĚTÍ SLOŽITÉ Jednou se nějaké lávce potkalo Štěstí s Rozumem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 8., 9. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Souvětí souřadné spojky, poměry (opakování) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Významový poměr Autor Fulínová Šárka.
Práce s textem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M Jestliže chceme vzpomenout výrazné osobnosti 20. století, které vždy měly kuráž, mozek, charakter i kus humoru,
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Souvětí souřadné Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
VY_32_INOVACE_C VIKLOVA. CEJTEXTO1 Komplexní jazykový rozbor 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Souvětí podřadné ( hypotaktické)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Lomené algebraické výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
OPAKOVÁNÍ SKLADBY (a také tvarosloví)
Lomené algebraické výrazy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Podmínková souvětí v angličtině
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lomené algebraické výrazy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Hana Novotná
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Kateřina Křížová
GRAFICKÝ ZÁZNAM VĚTY JEDNODUCHÉ -1.část
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
AUTOR: Kateřina Křížová
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Lomené algebraické výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
ŠABLONA III/2 Souvětí - grafické znázornění Mgr
Jazyk a jazyková komunikace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Lomené výrazy (8) Dělení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Příloha č. M3: Rozložení dílčích ploch v ZCHÚ I/V
Nereálné podmínkové souvětí - přítomné
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
SOUVĚTÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍSLOVEČNÁ
Křováci odmítají válku
Sčítání a odčítání racionálních čísel
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
Software Mgr. Václav Chvál.
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT. DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT.
Pořádek slov v české větě
Transkript prezentace:

Rozbor souvětí

Vyhledej přísudky! Jestliže si uživatel koupí nový počítač, bude po jeho zapnutí zřejmě zklamán, neboť počítač nebude dělat vůbec nic, protože v něm chybí operační systém. koupí bude zklamán nebude dělat chybí

Podle počtu přísudků urči počet vět v souvětí! 1 Jestliže si uživatel koupí nový počítač, 2 bude po jeho zapnutí zřejmě zklamán, 3 neboť počítač nebude dělat vůbec nic, 4 protože v něm chybí operační systém.

Rozliš věty hlavní a vedlejší! 1 1 V Jestliže si uživatel koupí nový počítač, Jestliže si uživatel koupí nový počítač, 2 2 H bude po jeho zapnutí zřejmě zklamán, bude po jeho zapnutí zřejmě zklamán, 3 3 H neboť počítač nebude dělat vůbec nic, neboť počítač nebude dělat vůbec nic, 4 V protože v něm chybí operační systém.

Urči druh vedlejších vět! Jestliže si uživatel koupí nový počítač, 2 H bude po jeho zapnutí zřejmě zklamán, 3 H neboť počítač nebude dělat vůbec nic, 4 V protože v něm chybí operační systém. 1.V V – PŘÍSLOVEČNÁ PODMÍNKOVÁ 2. VV – PŘÍSLOVEČNÁ PŘÍČINNÁ

Významový poměr mezi větami hlavními! Jestliže si uživatel koupí nový počítač, 2 H bude po jeho zapnutí zřejmě zklamán, 3 H neboť počítač nebude dělat vůbec nic, 4 V protože v něm chybí operační systém. neboť – poměr důsledkový

Graf souvětí důsledkový 2. VH 3. VH neboť 1. VV 4. VV příslovečná podmínková příslovečná příčinná