Ptactvo našich krajů VNÍMÁNÍ, porovnávání, ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ POČTY, ostré lineární uspořádání a jazyková průprava Kamila Vlčková
Kdo u nás přezimuje? SÝKORA KOŇADRA HÝL OBECNÝ STRAKAPOUD VELKÝ KOS ČERNÝ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
6 8 5 7
6 4 5 7
4 9 8 6 7
6 4 5 7
4 6 8 5 7
4 7 5 6 3
6 5 6 7
4 5 6 7
6 4 6 7
4 5 5 7
3 6 6 4
Uspořádej od největšího po nejmenší
Uspořádej od nejmenšího do největšího
První hláska je … T S I D
Poskládej slovo S K O
Poskládej slovo L H Ý
Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje Výukový materiál inspirovaný DUMem Vladimíry Paločkové
Metodický pokyn Integrovaný blok: Péče o přezimující ptactvo Popis Děti vyhledávají stejné obrázky, určují počet přezimujících ptáků, procvičují se v určování pravolevé orientace. Očekávání a cíle Orientovat se v číselné řadě 1 – 10, chápat číslo jako počet prvků, orientovat se v pravolevé orientaci. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka připojená k PC, PowerPoint 2013 Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č.3 se děti seznámí s názvy 4 nejčastěji se u nás vyskytujících přezimujících ptáků. Snímky 3 – 8: Děti mají za úkol vyhledat na každém snímku jeden druh nestěhovavého ptáka (vyobrazený v levém horním rohu), mohou je jednotlivě označovat pomocí elektronického pera, poté určit správný počet V levé liště pod obrázkem hledaného druhu jsou v kruzích čísla animačním efektem. Při správné odpovědi kruh s daným číslem problikne zeleně, při špatné odpovědi se zbarví do červena. Na snímcích 9 – 13 si děti procvičují pravolevou orientaci. Snímky 14 – 16 jsou určeny pro řečovou výchovu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Dětem můžeme vytištěné obrázky zalaminovat pro hry: Pexeso Kdo má víc? Černý Petr s využitím obrázku Čápa bílého (stěhovavý pták) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Karty pro barevný tisk Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.