Ptactvo našich krajů VNÍMÁNÍ, porovnávání, ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ POČTY,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Hrášek – počítání kuliček
Co nepatří do dárku Vnímání.
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Vstávej semínko, holala.....
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
Děti a sport Jazyk a řeč.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
Vývoj motýla Vnímání.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
BRAMBORA Příroda kolem nás.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Domaluj druhou polovinu
Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
TRADICE A SVÁTKY.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Dobroty z vajec podoblast.
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
Tělo - kostra Lidské tělo.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

Ptactvo našich krajů VNÍMÁNÍ, porovnávání, ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ POČTY, ostré lineární uspořádání a jazyková průprava Kamila Vlčková

Kdo u nás přezimuje? SÝKORA KOŇADRA HÝL OBECNÝ STRAKAPOUD VELKÝ KOS ČERNÝ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

6 8 5 7

6 4 5 7

4 9 8 6 7

6 4 5 7

4 6 8 5 7

4 7 5 6 3

6 5 6 7

4 5 6 7

6 4 6 7

4 5 5 7

3 6 6 4

Uspořádej od největšího po nejmenší

Uspořádej od nejmenšího do největšího

První hláska je … T S I D

Poskládej slovo S K O

Poskládej slovo L H Ý

Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje Výukový materiál inspirovaný DUMem Vladimíry Paločkové

Metodický pokyn Integrovaný blok: Péče o přezimující ptactvo Popis Děti vyhledávají stejné obrázky, určují počet přezimujících ptáků, procvičují se v určování pravolevé orientace. Očekávání a cíle Orientovat se v číselné řadě 1 – 10, chápat číslo jako počet prvků, orientovat se v pravolevé orientaci. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka připojená k PC, PowerPoint 2013 Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č.3 se děti seznámí s názvy 4 nejčastěji se u nás vyskytujících přezimujících ptáků. Snímky 3 – 8: Děti mají za úkol vyhledat na každém snímku jeden druh nestěhovavého ptáka (vyobrazený v levém horním rohu), mohou je jednotlivě označovat pomocí elektronického pera, poté určit správný počet V levé liště pod obrázkem hledaného druhu jsou v kruzích čísla animačním efektem. Při správné odpovědi kruh s daným číslem problikne zeleně, při špatné odpovědi se zbarví do červena. Na snímcích 9 – 13 si děti procvičují pravolevou orientaci. Snímky 14 – 16 jsou určeny pro řečovou výchovu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Dětem můžeme vytištěné obrázky zalaminovat pro hry: Pexeso Kdo má víc? Černý Petr s využitím obrázku Čápa bílého (stěhovavý pták) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Karty pro barevný tisk Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.