Ekonomický odbor Krajský úřad Ústeckého kraje únor, březen 2019

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Finanční zabezpečení krizových situací na úrovni obce v roce 2011
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Nástroje územního plánování
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Sekce 05 - Odbor Účetnictví a audit
Povodně a finanční pomoc Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
MŽP Likvidace škod po živelních pohromách – podprogram „MŽP Povodně 2013“ Mgr. Sabina Hamanová oddělení ochrany před povodněmi OOV MŽP
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Právo na informace Tereza Danielisová,
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Krizové řízení Seminář.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Právní režim nakládání s odpady
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Finanční zabezpečení Školení starostů Legislativní rámec financování krizového řízení v ČR Ústava ČR Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Olomouckého kraje (PRVKOK)
Fond solidarity EU Setkání se zástupci dotčených obcí 20. prosince 2011 KÚLK.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Vodohospodářské aktuality
Havarijní plán kraje.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Kraje Vysočina
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
odbor politiky bydlení
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Finanční účetnictví RADNICE
Stavební právo.
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Ekonomický odbor Krajský úřad Ústeckého kraje únor, březen 2019 Sčítání škod při krizových situacích Ekonomický odbor Krajský úřad Ústeckého kraje únor, březen 2019

Sčítání škod při krizových situacích Systém sledování škod při mimořádných událostech a obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou Došlo-li k narušení základních funkcí území v důsledku živelní nebo jiné pohromy, která je mimořádnou událostí, na základě níž byl vyhlášen stav nebezpečí (vyhlašuje hejtman) nebo nouzový stav (vyhlašuje vláda), může stát poskytnout státní pomoc k jejich řešení formou: prvotních nákladů - nezbytné náklady na záchranné a likvidační práce nařízené orgány krajů a obcí v rámci řešení krizové situace nákladů na obnovu - náklady na obnovu majetku sloužícího k zabezpečení základních funkcí v území postiženém živelní nebo jinou pohromou

Základní právní východiska pro poskytování státní pomoci Sčítání škod při krizových situacích Základní právní východiska pro poskytování státní pomoci Prvotní náklady: usnesení vlády České republiky k návrhu rozpočtu České republiky na příslušný rok (aktuální - č. 588 ze dne 19. 9. 2018) Náklady na obnovu: zákon č.12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území, ve znění pozdějších předpisů prováděcí vyhláška ministerstva financí č.186/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů

Informace z Ministerstva financí Sčítání škod při krizových situacích Informace z Ministerstva financí Na webových stránkách MF http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/podpora-z-narodnich-zdroju/zivelni-pohromy je mimo jiné zveřejněn Postup při financování krizových situaci a škod pro územní samosprávné celky – kraje a obce a státní pomoc při obnově území postiženého živelní pohromou Krizový manuál pro obce postižené záplavami – Příručka pro starosty postižených obcí a kontakty Pravidla základní hygieny po záplavách Stránka nyní obsahuje informace platné pro povodeň v roce 2013.

Sčítání škod při krizových situacích Prvotní náklady Použití prostředků z účelové rezervy na řešení krizových situací MF (kapitola Všeobecná pokladní správa), jejich předcházení a odstraňování jejich následků: při vyhlášení stavu nebezpečí nebo nouzového stavu MF uvolní na základě žádosti postižených krajů rychlou účelovou dotaci v jednotné částce 10 mil. Kč; kraj rychlou účelovou dotaci rozdělí procentuálně podle výše vyčíslení prvotních nákladů v žádosti obce; kraj může požádat o uvolnění dalších finančních prostředků z rezervy, a to po využití rychlé účelové dotace a vyčerpání finančních prostředků rozpočtovaných ve svém rozpočtu na krizové situace. Z důvodu průkaznosti doloží kraj ve své žádosti tuto skutečnost uvedením vyčerpaných a zasmluvněných (závazkovaných) vlastních finančních prostředků (obec v žádosti uvede výši vlastních prostředků použitých na řešení krizové situace a doloží jejich vyčerpaní nebo zasmluvnění);

Sčítání škod při krizových situacích Prvotní náklady Použití prostředků z účelové rezervy na řešení krizových situací MF (kapitola Všeobecná pokladní správa), jejich předcházení a odstraňování jejich následků: finanční prostředky jsou neinvestiční; podléhají vyúčtování se státním rozpočtem; platí zde výjimka ze zákona o veřejných zakázkách; použití je nutné doložit účetními doklady; obec vlastní rozpočtované finanční prostředky podle § 25 zákona č.240/2000 Sb., krizový zákon, ve znění pozdějších předpisů od roku 2019 sleduje v rozpočtu dle rozpočtové skladby na paragrafu 5213 – Krizová opatření a položce 5903 – Rezerva na krizová opatření.

Sčítání škod při krizových situacích použití: na pokrytí prvotních nákladů a nezbytná opatření přijatá v rámci řešení krizové situace, zejména na: nouzové přežití – doprava, ubytování a stravování evakuovaných osob, dodávky a nákup pitné vody, možné řešení náhradní dodávky energií, apod. materiál a služby – nákup nezbytných vysoušečů zdiva, odvlhčovačů, ventilátorů, čerpadel, elektrocentrál a jejich opravy při poničení při krizové situaci, vyprošťovacího zařízení, zdravotnického materiálu, léků, případně i nákup očkovacích látek, desinfekčních a úklidových prostředků, insekticidních prostředků proti komárům a proti šíření přenosu nákazy z kontaminovaných prostor létajícím a lezoucím hmyzem, na nezbytné ochranné pomůcky, nezbytný nákup a opravy při krizové situaci poničeného zařízení, na nutné stavební a terénní úpravy, provizorní opravy komunikací, odstranění a odvoz stavební sutě a zbytků zničených objektů, odvlhčení a vysoušení objektů,

Sčítání škod při krizových situacích použití: na pokrytí prvotních nákladů a nezbytná opatření přijatá v rámci řešení krizové situace, zejména na: materiál a služby – na provizorní přechody a mosty, demolice nebezpečných a život ohrožujících staticky narušených objektů, odstranění a likvidaci překážejících poškozených dřevin, odčerpání vody ze zasažených objektů, likvidaci kadáverů, likvidaci nebezpečných odpadů vzniklých v přímé souvislosti s řešením krizové situace, revize elektroinstalace, revize plynové instalace a rozvodu plynu, posudky statika, monitorování půdy apod.

Sčítání škod při krizových situacích použití: na pokrytí prvotních nákladů a nezbytná opatření přijatá v rámci řešení krizové situace: nezbytné opravy základní infrastruktury území neinvestičního charakteru – opravy zařízení k obnově dodávek pitné vody, pokud se jedná o jediný zdroj veřejného zásobování pitnou vodou v obci (úpravny pitné vody, vrty, studny, vodovod), opravy čistíren odpadních vod k jejich zprovoznění, vyšetření vzorků vody před uvedením zdroje pitné vody do provozu, opravy veřejného osvětlení, zajištění dodávky energií, zajištění nutných provizorních oprav komunikací, přechodů a mostů apod.; při tomto uvedení do provozuschopného stavu formou opravy nedochází k technickému zhodnocení

Sčítání škod při krizových situacích použití: na pokrytí prvotních nákladů a nezbytná opatření přijatá v rámci řešení krizové situace: náklady Jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí, zasahujících na správním území svého zřizovatele i mimo území obce svého zřizovatele, vzniklé při řešení krizové situace – náklady na péči o členy JSDHO (stravování, ubytování, náhrady za ušlý příjem člena JSDHO apod.) a dále o opravy poškozené techniky, opravy nebo nákup věcných prostředků, pohonných hmot, maziv apod.

Žádost o poskytnutí dotace na prvotní náklady Sčítání škod při krizových situacích Žádost o poskytnutí dotace na prvotní náklady zpracovává se a předává elektronicky prostřednictvím Portálu krizového řízení https://pkr.kr-ustecky.cz vyplňuje se specifikace prvotních nákladů v členění ve čtyřech základních oblastech - nouzové přežití, materiál a služby, nezbytné opravy základní infrastruktury a náklady JSDHO – podrobná specifikace bude vyžadována následně v rámci vyúčtování poskytnuté dotace údaje se vyplňují v tisících Kč uvádí se předpokládaná výše použití vlastních prostředků (v případě žádosti nad rámec tzv. rychlé účelové dotace bude požadováno doložení vyčerpaných a zasmluvněných vlastních finančních prostředků)

Sčítání škod při krizových situacích

Sčítání škod při krizových situacích Náklady na obnovu Cíl státní pomoci - obnova základních funkcí v území, pořadí důležitosti cílů vyplývá ze strategie schválené vládou. Adresáti (příjemci) státní pomoci - kraje, obce a další právnické osoby a fyzické osoby. Předmět státní pomoci - majetek ve vlastnictví dotčených osob (adresátů pomoci) na území vymezeném ve strategii obnovy území, sloužící k zabezpečení základních funkcí v území, poškozený či narušený v důsledku živelní nebo jiné pohromy, který může být buď obnoven v původní podobě, nebo nahrazen jiným, plnícím tutéž základní funkci. Základní podmínka poskytnutí pomoci - doložení, že žadatel není schopen vlastními prostředky obnovit majetek sloužící k zabezpečení základních funkcí v území, další podmínky mohou být obsaženy v konkrétních formách státní pomoci připravených určenými ministerstvy.

na poskytnutí pomoci není právní nárok; Sčítání škod při krizových situacích Výše pomoci - obecně omezena výší nákladů nezbytných na obnovu poškozeného majetku nebo na pořízení nového majetku, který bude plnit tutéž funkci jako majetek zničený pohromou. Způsob poskytnutí státní pomoci (obecně zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech ve znění pozdějších předpisů): pomoc je účelově vázána, vztahují se na ni ustanovení o finanční kontrole a porušení rozpočtové kázně, je třeba postupovat podle platné právní úpravy v oblasti veřejné podpory; na poskytnutí pomoci není právní nárok; pomoc se poskytuje jednorázově na základě podané žádosti, podle rozhodnutí konkrétního ministerstva uvedeného ve strategii obnovy území.

Sčítání škod při krizových situacích Zpracování přehledu o předběžném odhadu nákladů na obnovu majetku sloužícího k zabezpečení základních funkcí v území postiženém živelní nebo jinou pohromou Kraj, v jehož územním obvodu došlo k narušení základních funkcí v důsledku pohromy, zpracuje v přenesené působnosti přehled o předběžném odhadu nákladů na obnovu majetku sloužícího k zabezpečení základních funkcí v území. termín zpracování: do 7 dnů po skončení vyhlášeného stavu nebezpečí nebo nouze forma zpracování: tabulky a písemný komentář Základem přehledu je tabulka s údaji za každou postiženou obec zvlášť, v členění podle jednotlivých resortů (např. MMR – bydlení, obecní komunikace, ...). V tabulkách jsou zahrnuty škody na území kraje na majetku státu, kraje, obcí, podnikatelských subjektů, fyzických osob nepodnikajících a právnických osob nepodnikajících. Slouží jako podklady k přípravě strategie obnovy území.

Organizační zabezpečení zjišťovaných údajů Sčítání škod při krizových situacích Organizační zabezpečení zjišťovaných údajů zodpovídá kraj, je oprávněn vyžadovat od pověřeného obecního úřadu součinnost při zjišťování údajů potřebných k přípravě podkladů, forma sběru dat – elektronicky, vyčíslení a registrace nákladů na obnovu majetku prostřednictvím pověřených fyzických osob (odborníci stavaři, projektanti, vybraní pracovníci pověřených obecních úřadů, atd.) – kraj neproplácí náklady na tuto činnost pověřených osob.

Schéma zajišťování údajů Sčítání škod při krizových situacích Schéma zajišťování údajů

Majetek sloužící k zabezpečení základních funkcí Sčítání škod při krizových situacích Majetek sloužící k zabezpečení základních funkcí stavby (bytové a rodinné domy, budovy, haly, ostatní stavby, mosty, pozemní komunikace, dráhy, telekomunikace, inženýrské vedení a rozvody, inženýrské a speciální stavby, stavby vodních nádrží a rybníků), stroje a zařízení, dopravní prostředky a inventář, vnitřní zásoby ve výrobních a obchodních jednotkách, učební pomůcky, sbírkové předměty, knihovní fondy , trvalé kultury, zvířata, rostlinná a živočišná zemědělská produkce, lesy a lesní hospodářství, vodní toky, půda (z pohledu znečištění), povrchové a podzemní vody (z pohledu znečištění nebo jiného poškození), krajina (z pohledu migrační prostupnosti a ekologické stability), vodní toky (z pohledu plnění přirozené funkce).

Sčítání škod při krizových situacích Písemný komentář Kraje si mohou vyžádat od jednotlivých obcí doplňující podklady pro komentář: míru obnovy území ze svých zdrojů včetně případného poskytnutí pomoci ostatním osobám, návrh rozsahu a pořadí důležitosti obnovy majetku, upřesnění opatření učiněných v období krizové situace, z nichž je třeba při obnově území vycházet.

Sčítání škod při krizových situacích Struktura komentáře Stručná charakteristika narušení základních funkcí v území Zda a v jaké míře lze zajistit obnovu území z dostupných zdrojů obcí kraje včetně možnosti poskytnutí pomoci ze zdrojů obcí kraje ostatním osobám Návrh rozsahu a pořadí důležitosti obnovy majetku, u něhož se předpokládá vyžádání státní pomoci Opatření učiněná v období krizové situace a obsažená v krizových plánech, z nichž je třeba vycházet při obnově území

Sčítání škod při krizových situacích např. pořadí hlavních priorit ÚK k obnově majetku zabezpečujícího základní funkce po povodni 2013: Obnova: dopravní infrastruktury (komunikací, železničních tratí, mostů, apod.) inženýrských sítí (vodovodů, kanalizací, teplovodů, vedení elektrické energie, plynovodů), zabezpečení základních funkcí území (škol, zdravotních středisek, domů služeb, budov a vybavení hasičských sborů, budov obecních a městských úřadů apod.), inženýrských a speciálních staveb (čistíren odpadních vod, úpraven vody, staveb a zařízení pro nakládání s odpady), majetku fyzických osob – rodinné domy, byty, majetku právnických osob, které zajišťují základní chod území, staveb a zařízení preventivní infrastruktury (ochrany před povodněmi a požáry), ekologické stability krajiny (řešení půdních sesuvů), majetku ve vlastnictví právnických osob, včetně náhrad za škody na zemědělské produkci, funkce lesů a lesního hospodářství.

Sčítání škod při krizových situacích 2. Strategie obnovy Zpracovává MMR ve spolupráci s ostatními rezorty do 20 dnů od skončení krizového stavu v území zasaženému pohromou v následujícím členění: vhodné formy programové pomoci (názvy programů, podprogramů nebo dotačních titulů existujících, připravovaných, nebo nově navržených prostřednictvím připravované strategie obnovy území), včetně pomoci poskytované, připravované nebo navrhované ze státních fondů spadajících do odvětvové působnosti ministerstva; výše podpory v jednotlivých formách státní pomoci v rámci rozpočtu rezortů (obec 85% dotace 15% vlastní zdroje, kraj 50% dotace 50% vlastní zdroje); požadované navýšení resortních prostředků nebo zdrojů státních fondů. Strategii obnovy území schválí vláda ČR, která rozhodne o vyhlášení příslušných programů a případném navýšení rozpočtů kapitol jednotlivých rezortů k posílení programů obnovy.

Zdroje financování škod po mimořádné události Sčítání škod při krizových situacích Zdroje financování škod po mimořádné události Pojištění majetku – v první řadě by škody měly být kryty z pojištění majetku Vlastní zdroje – následně z vlastních zdrojů obce Dotace na prvotní náklady – dále lze využít dotace ze státního rozpočtu na nezbytné náklady na záchranné a likvidační práce Dotace na obnovu – dotace ze státního rozpočtu po vyhlášení programů na obnovu příslušnými resorty Dotační programy kraje – lze žádat o dotace z rozpočtu kraje Fond solidarity EU – v případě, že bude schválena žádost ČR

Následný možný zdroj finanční pomoci Sčítání škod při krizových situacích Následný možný zdroj finanční pomoci Fond solidarity Evropské unie slouží ke krytí nejzávažnějších škod, způsobených zejména přírodními katastrofami; ČR může dle rozsahu škod způsobených krizovou situací na svém území požádat o čerpání z FSEU; výchozím argumentem pro předložení žádosti je výše škod vyčíslená podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a zákona č. 12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou; je koncipován jako příspěvek veřejným rozpočtům použitelný na financování prvotních nákladů a výdajů za nezbytná opatření nutná k obnovení základních funkcí poškozeného majetku a území, které nebyly kryty z jiných zdrojů;

Sčítání škod při krizových situacích Fond solidarity Evropské unie je založen na retroaktivní úhradě již uskutečněného a zdokumentovaného výdaje a kryje 100% oprávněného výdaje; za oprávněnost prostředků nárokovaných z FSEU odpovídá kraj, který ověřuje, že uplatňované finanční prostředky byly využity na výdaje nezbytné, tj. takové, které jsou spojeny se zajišťováním základních funkcí postiženého území; oprávnění žadatelé – kraj, obce, příspěvkové organizace zřízené krajem nebo obcí; podmínky pro čerpání finančních prostředků z FSEU upravuje Závazná metodika realizace FSEU v ČR, která je vydávána vždy pro aktuální období čerpání;

Sčítání škod při krizových situacích Fond solidarity Evropské unie Oprávněné typy výdajů okamžitá obnova infrastruktury a zařízení na provozuschopnou úroveň v oblasti energetiky, vodního hospodářství a úpravy odpadních vod, telekomunikací, dopravy, zdravotnictví a vzdělávání; poskytnutí dočasného ubytování a financování záchranných akcí pro splnění okamžitých potřeb dotčeného obyvatelstva; okamžité zajištění opatření preventivní ochrany infrastruktur a okamžité ochrany kulturního dědictví; okamžité odstranění následků v oblastech postižených katastrofou, včetně přírodních oblastí.

Sčítání škod při krizových situacích Děkuji za pozornost