Dostupné z Metodického portálu ISSN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Modální slovesa a jejich opisné tvary
VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Second Conditional – tvar a použití
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
A wish clause I wish + past simple. Put the verbs in the correct form I wish I …………… French. (speak) I wish I …………… a house in the country. (have) I wish.
Trpný rod V minulém, přítomném a budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Third Conditional – tvar a použití
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Všude kam se podívám vidím ryby. Everywhere I look, I see fish.
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SECOND CONDITIONAL. Kdybych byl bohatý, cestoval bych po celém světě. Kdyby Jane měla auto, navštěvovala by mě častěji. Kdybychom neměli klimatizaci,
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_60.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Existenční vazba THERE IS / THERE ARE
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Osobní, předmětná, přivlastňovací
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Sloveso TO BE V přítomném, minulém i budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
should x be supposed to should x be supposed to
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Stažené formy v angličtině
First Conditional – tvar a použití
Způsobová slovesa-budoucnost (9.ročník)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Modal verbs.
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
ADVICE Rady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Translation 08/06 Kdy byste chtěli odejít? When would you like to leave? Pojďme ihned. Let‘s go straight away. Mám ti s tím pomoci? Shall I help.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. WOULD, COULD, SHOULD Zpracovala: Ing. Alice Javoříková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

WOULD Vyjadřuje české „BYCH“. Můžeme zkrátit na „´D“. Je odvozeno z WILL vyjadřujícího budoucnost. Dále se používá při vyjádření časové posloupnosti nebo v podmínkových větách. Příklad: I´d like to go home. Rád bych šel domů. She would come if she had time. Přišla by, kdyby měla čas.

COULD Vyjadřuje české „MOHL BYCH“. Je odvozeno z CAN. Minulý čas slovesa CAN – COULD (mohl jsem, uměl jsem). Příklad: I could go home. Mohl bych jít domů. She could come. Mohla by přijít. Could we help you? Mohli bychom ti pomoct?

SHOULD Vyjadřuje české „MĚL BYCH“. Je odvozeno z SHALL, které se používá zejména v 1. osobě a vyjadřuje nabídku ve smyslu „Mám něco udělat?“. Příklad: I should stop smoking. Měl bych přestat kouřit. She should come in time. Měla by přijít včas. You should study harder. Měl bys pilněji studovat.

Zápor Zápor se tvoří přidáním „NOT“. would not = wouldn´t could not = couldn´t should not = shouldn´t I wouldn´t go there. Nešel bych tam. You couldn´t be the best. Nemohl bys být nejlepší. They shouldn´t drink so much. Neměli by tolik pít.

Otázka Otázku tvoříme přehozením slovosledu. Would you? Could you? Should you? Would you like one more sandwich? Dal by sis ještě jeden sendvič? Could we help you? Mohli bychom ti pomoct? Should I stay at home? Měl bych zůstat doma?

Procvičení Mohl bys mi pomoct s domácím úkolem? Could you help me with my homework? Jana by neměla jíst tolik čokolády. Jane shouldn´t eat so much chocolate. Šel bys tam se mnou, prosím? Would you go with me there, please? Měli bychom jíst zdravěji. We should eat healthier. Nemohl bych žít ve velkoměstě. I couldn´t live in the city.

Zdroje a literatura DUŠKOVÁ, L. Stručná mluvnice angličtiny. 6. vyd. Praha: Academia, 1991. ISBN 80- 200-0383-5. s. 172–174. Would/could/should [online]. 2010-09-18 [cit. 2012-11-04]. Dostupné z: <http://www.helpforenglish.cz/article/201 0083003-would-could-should>.