Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Celní správa České republiky Činnost Celní správy ČR při uplatňování mezinárodních sankci.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
[ 1 ] RNDr. Pavla Coufalová Symposium Strategie servisní podpory zdravotnických pracovišť, Praha, © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Mezinárodní kontrolní operace 24-BLUE/RED GOLD na železnici
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Evropská občanská iniciativa Mgr. Jana Linková Odbor koncepční a institucionální Úřad vlády ČR
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Změny ve smluvních vztazích s dopravci Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
K problematice schvalování drážních vozidel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Národní program podpory cestovního ruchu
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Finanční účetnictví RADNICE
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Pojem přeměna obchodní společnosti
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Úvod do dopravy a přepravy
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Historické milníky EU Monika Matysová.
Jednotný evropský železniční prostor
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Pracovní skupina ŘKV Finance
Název projektu: Moderní škola
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Kalamitní situace - opatření
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Principy fungování spolku BISON
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Dotační programy pro jednotky požární ochrany obcí
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Novelizace legislativy ve vztahu k RM ovocných rodů a druhů, podmínky pro UŘ v roce 2018 Lísek,
EVROPSKÁ UNIE.
Projekty IMPEL k implementaci Směrnice o průmyslových emisí
Národní akční plán čisté mobility
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
IFA report 2019 – Investiční fondy
Systém odměňování výkonu
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Připravované změny vyhlášky o kvalitě dodávek elektřiny a vyhlášky o Pravidlech trhu s elektřinou a další požadavky na „lokální“
Transkript prezentace:

Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy Revize návrhu směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice Rady 92/106/EHS o zavedení společných pravidel pro určité druhy kombinované přepravy zboží mezi členskými státy Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy

Směrnice KD Revize návrhu směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice Rady 92/106/EHS o zavedení společných pravidel pro určité druhy kombinované přepravy zboží mezi členskými státy V roce 2018 - 2019 probíhají komplikovaná jednání v rámci PS Rady pro horizontální otázky a sítě (H 04) – předsednictví Bulharska, Rakouska s nyní Rumunska = není finální znění revize směrnice V současné době se ukazuje, že naplňování cílů Bílé knihy v oblasti nákladní dopravy není uspokojivé Cílem novelizace směrnice by mělo být zavedení opatření, která povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti kombinované dopravy a jejího podílu na trhu nákladní dopravy. Z pohledu silniční dopravy je navrhovaná změna v souladu se stávajícími a navrhovanými novými pravidly o podmínkách kabotáže a vysílání pracovníků silniční dopravy (nařízení č. 1072/2009 a návrh Balíčku mobility I předložený Radě v květnu 2017) Kombinovanou dopravu je nutné chápat jako ucelený systém – vozidlo silniční/železniční, přepravní jednotka, dopravní cesta, terminál/překladiště Oblast kombinované dopravy je plně liberalizovaným prostředím, které je založeno na soukromo-právních vztazích mezi dopravci, operátory a provozovateli terminálů KD

Směrnice KD Obsah směrnice Definice (čl. 1) – kombinovaná doprava (přeprava jednotek, vhodný terminál do 150 km – oznámení EK), přepravní jednotky – kodifikace?, prázdné přepravní jednotky; mezinárodní KD Pojem „vzdušná čára“ (čl. 1; 3) – limit 150 km – měření vzdálenosti u silniční dopravy – daňové otázky a prokazatelnost Přepravní doklady a kontroly v silniční dopravě (čl. 3) – operace v KD definovány (údaje v přepravním dokladu – potvrzení terminálu); kontroly dle nařízení 1072/2009 Kabotáž (čl. 4) – souvislost s balíčkem mobility – zda se jedná či nejedná o kabotáž i s ohledem na stanovení délky silničního úseku v rámci KD a uplatňování pravidel nařízení 1072/2009 Statistické sledování (čl. 5) – překládání zpráv týkajících se rozvoje a podmínek trhu KD, vývoje infrastruktury a realizovaných podpůrných opatření v oblasti vnitrostátní podpory (předpis EK) Veřejná podpora + Terminály (čl. 6) – forma podpory a jasný postup při získání veřejné podpory, otevřenost min. 5 let, pro železnici čl. 29-37 směrnice 2012/34 (poplatky za infra) Není konsolidované znění směrnice

Směrnice KD CZ předložila pracovní dokument s variantními návrhy doplnění směrnice. V oblasti železniční dopravy (a jejího finančního zatížení) CZ navrhuje zahrnout její podporu do směrnice (např. v čl. 6), podobně jako je ve směrnici zahrnuto daňové zvýhodnění pro silniční dopravu provozující KD. Podpora pro vlaky kombinované přepravy by se měla týkat následujících oblastí: snížení poplatku za železniční dopravní cestu, pokud jsou ceny/poplatky na souběžné silnici/dálnici menší nebo žádné; snížení poplatků/sankcí za nevyužitou kapacitu; úlevu od poplatků za obnovitelné zdroje; přednost na nákladních koridorech (RFC) - aplikace Nařízení 913/2010 o nákladních koridorech a prioritách na síti TEN-T;

Kontakt: pavlina.tomkova@mdcr.cz Děkuji za pozornost Kontakt: pavlina.tomkova@mdcr.cz