Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Systém odměňování výkonu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Systém odměňování výkonu"— Transkript prezentace:

1 Systém odměňování výkonu
Vyhodnocení příčin narušení provozování drážní dopravy Ing. Martin Neumaier Vedoucí oddělení Žďár nad Sázavou

2 Systém odměňování výkonu
Obsah prezentace: 1) Historie sankčního systému na SŽDC 2) Proč dochází ke změně sankčního systému SŽDC 3) Princip nového sankčního systému SŽDC 4) Hlavní zásady nového sankčního systému SŽDC 5) Současný stav 6) Časový harmonogram spuštění nového sankčního systému Systém odměňování výkonu

3 Historie sankčního systému na SŽDC
Současné vzájemné sankce mezi provozovatelem a dopravci: provozovatel  dopravce zařazení vozidla s nižší rychlostí než je stanovená 1000,- Opětovné použití vozidla označeného na INDIK 50 uvedení nesprávných dat v IS 2) dopravce  provozovatel sankce za pomalou jízdu 50,- / min zpoždění překročení plánovaného času výluky SŽDC (dle doby překročení výluky /do 60min, min, min, nad 240 min/) Bude zachováno do plného zaktivování nového systému Nově budou sankce postaveny na odpovědnosti za zpoždění vlaku plné spuštění aplikace nejdříve pro GVD 2020/2021 Systém odměňování výkonu

4 Evropská a národní legislativa
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/34/EU ze dne 21. listopadu 2012 o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách Vyhláška č. 76/2017 Sb., o obsahu a rozsahu služeb poskytovaných dopravci provozovatelem dráhy a provozovatelem zařízení služeb § 4 Kategorie příčin narušení provozování drážní dopravy Systém odměňování výkonu

5 Legislativa SŽDC Prohlášení o dráze na rok 2019 a 2020 jsou v souladu se zákonem č. 266/1994 Sb., o dráhách a vyhláškou č. 76/2017 Sb. systém odměňování výkonu je založen na přiřazení odpovědnosti za vzniklé narušení provozování drážní dopravy každému vzniklému narušení je ze strany SŽDC přiřazen odpovídající kód odpovědnosti podle vyhlášky UIC 450-2 datová komunikace využívá zpráv TAF TAP/TSI (od ) zavedení institutu ARBITR pro řešení sporů mezi dopravci a SŽDC Systém odměňování výkonu

6 Kategorie odpovědnosti za zpoždění
Provozovatel dráhy Sestava JŘ a provozní důvody Zařízení infrastruktury Výluky, stavební důvody Sousední provozovatel dráhy Dopravce Přepravní a komerční důvody Vozidla a sestava vlaku Jiný dopravce Ostatní (externí a sekundární důvody) Např. vliv MÚ, počasí, zákrok PČR, HZS, IZS, sled a obrat vlaků, zahraničí Systém odměňování výkonů

7 Posuzování příčin narušení provozování drážní dopravy
Vychází se z informací o jízdě vlaku, která je zaznamenávána IS Základní řízení (výpravčí, traťový výpravčí) Dispečerské řízení (provozní dispečer, datový dohled) Analýza JŘ (CDP a GŘ) po 3 hodinách od jízdy vlaku je informace o důvodu zpoždění předána dopravci dopravce má 10 dní na vyjádření souhlasu/nesouhlasu nevyjádří-li se, systém to vyhodnotí jako souhlas s uvedeným při nesouhlasu se případ vrací na SŽDC k přešetření po prověření je buďto záznam opraven nebo vrácen dopravci pokud s dalším stanoviskem dopravce nesouhlasí je případ předán arbitrovi Systém odměňování výkonu

8 Zahrnutí vlaků do sankčního režimu
Zpoždění v posledním dopravním bodě na síti SŽDC: více než 15 minut u osobních vlaků více než 60 minut u nákladních vlaků V sankčním režimu nejsou zahrnuty vlaky: s náskokem v posledním dopravním bodě na síti SŽDC ve zbytkové kapacitě odřeknuté Systém odměňování výkonu

9 Sankční platby za narušení provozování drážní dopravy
Vyhodnocování jednotlivých jízd daného dopravce: každý vlak je vyhodnocován samostatně přírůstky zpoždění vzniklé po dobu jízdy vlaku budou sečteny zvlášť podle odpovědnosti jak za dopravce, tak za SŽDC kalkulační období je kalendářní měsíc Systém odměňování výkonu

10 Sankční platby za narušení provozování drážní dopravy
Vyhodnocování všech jízd daného dopravce: počet vlaků daného dopravce zahrnutých v sankčním režimu bude porovnán s počtem všech vlaků daného dopravce v daném kalendářním měsíci pokud počet vlaků v sankčním režimu bude vyšší nebo roven 20 %, uhradí strana, která bude odpovědná za 60 a více % minut přírůstků zpoždění všech vlaků zahrnutých do sankčního režimu v daném kalendářním měsíci, smluvní sankci kalkulační období je kalendářní měsíc Systém odměňování výkonu

11 Web ISOŘ – modul VPNPDD Systém odměňování výkonu

12 Web ISOŘ – modul VPNPDD Systém odměňování výkonu

13 Web ISOŘ – modul VPNPDD Systém odměňování výkonu

14 Časový harmonogram Duben zahájení sledování narušení provozování drážní dopravy podle podmínek Prohlášení o dráze 2019 a 2020 se sankčními sazbami ve výši 0 Kč Současný stav: systém se testuje, termín ukončení testování nestanoven Cíle testování: zaručení korektnosti prezentovaných dat dosažení maximální automatizace systému modelace výše sankce Systém odměňování výkonu

15 Děkuji za pozornost Systém odměňování výkonu Ing. Martin Neumaier
Vedoucí oddělení Oddělení vyhodnocení sankčního systému © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, Praha 1


Stáhnout ppt "Systém odměňování výkonu"

Podobné prezentace


Reklamy Google