Seminář „Existuje jiná ekonomika, než digitální?“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Jana Smiggels Kavková Praha, PODPORA VYVÁŽENÉHO ZASTOUPENÍ ŽEN A MUŽŮ V ROZHODOVACÍCH POZICÍCH.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Legislativní proces.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
ZAPOJENÍ SPOLEČENSTEV DO TVORBY NOREM VÝTAHOVÝ PRŮMYSL ČR.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Mise BLOM Návrhy efektivního prosazování v záležitostech nad provinčního zájmu Soudržnost a spolupráce v prosazování Prosazovatelná nařízení Společné stanovování.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Pojem přeměna obchodní společnosti
Zákon o sociálním podnikání
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Členská schůze MAS Nepomuk,
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Náměty pro činnost Národního fóra
eRecept – komunikace se základními registry
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Zapojení nestátních neziskových organizací do NRP a NSRR
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evropský návratový fond (ENF)
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
CyberCzech a kybernetická bezpečnost v ČR
Praha bezpečně on-line Internetová (Kybernetická) bezpečnost
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Plnění asociačních priorit v legislativní oblasti
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” – Praha,
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ministr práce a sociálních věcí
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Technologická platforma silniční doprava
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
EVROPSKÁ UNIE.
PODNIKATELSKÁ RADA, MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
Modifikace Expertní skupiny pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Systémová opatření Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského.
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Transkript prezentace:

Seminář „Existuje jiná ekonomika, než digitální?“ TEREZA ŠAMANOVÁ 9. 5. 2016 www.spcr.cz

Existuje jiná ekonomika, než digitální? ZÁKLADNÍ OTÁZKA Existuje jiná ekonomika, než digitální? 23/2/19

ODPOVĚĎ NA ZÁKLADNÍ OTÁZKU Neexistuje, ale je třeba, aby se s touto situací smířili: vláda zákonodárci sociální partneři firmy občané, kteří nemají přirozenou afilitu k digitálním řešením 23/2/19

NEJPALČIVĚJŠÍ PROBLÉMY FIREM Na úrovni eu: GDPR – obrovská nejistota v oblasti nových povinností pro správce a zpracovatele v oblasti ochrany osobních údajů EU-US Privacy Shield – nový mechanismus pro transatlantický přenost dat s nejistou budoucností Nové legislativní iniciativy EK – Komise sice deklaruje: zájem o rozvoj jednotného digitálního trhu, ale její legislativní návrhy tomu neodpovídají snižování regulace, ale reguluje stále více snižování administrativní zátěže, ale zátěž pro firmy se zvyšuje 23/2/19

NEJPALČIVĚJŠÍ PROBLÉMY FIREM Na národní úrovni: Nedořešená vládní koordinace za digitální agendu: vláda je ve svých strategických záměrech i legislativních návrzích nekonzistentní – více než 30 strategických materiálu v oblasti podpory digitální ekonomiky činnost vládních pracovních a poradních orgánů postrádá synergie – viz překryvy v činnosti RVIS a RVKHR Průmysl 4.0: firmy nevnímají dostatek podpory vlády pro své aktivity, vláda nemá své strategické řešení pro reakci na 4. průmyslovou revoluci Rozvoj vysokorychlostních internetových sítí: je třeba stavět a je vhodné pro výstavbu čerpat prostředky z fondů EU, legislativní podpora výstavby i splnění předběžné podmínky pro čerpání ale stojí eGovernment: ČR je na chvostu mezinárodních srovnání výkonu veřejné správy v digitální oblasti, vláda ale s rozvojovými projekty stále váhá 23/2/19

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ Vymezení problému: Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) formálně přijato, očekáváme publikaci v Úředním věstníku a zahájení implementační lhůty K EU-US Privacy Shield se skepticky vyjádřila Article 29 Working Party (poradní skupina EK složená ze zástupců národních úřadů na ochranu osobních údajů) Koordinujeme aktivity v oblasti nadnárodní spolupráce SP ČR (BUSINESSEUROPE a CEE Iniciativa) tak, aby implementační zákon v ČR byl co nejvíce business-friendly a negativní důsledky pro firmy co nejmenší Současný stav: Iniciovali jsme pracovní podskupinu ET k tématu ochrany osobních údajů Navázali jsme aktivní spolupráci s ÚOOÚ V rámci přípravy na SK PRES úzce koordinujeme aktivity se slovenskými kolegy (RÚZ) 23/2/19

KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST Vymezení problému: Na úrovni EU přijata nová směrnice o kybernetické bezpečnosti V ČR platí od 1. 1. 2015 zákon o kybernetické bezpečnosti, který bude třeba (spolu s dalšími předpisy) novelizovat NBÚ připravuje transpozici směrnice Současný stav: Zahájena činnost: meziresortní PS na NBÚ (SP ČR členem) odborné pracovní skupiny pro transpozici NIS na NBÚ (SP ČR členem) Společným cílem je podpořit digitální rozvoj a eliminovat jeho rizika (vč. bezpečnostních rizik útoků) Předpokladem funkčnosti transpozičních opatření je úzká spolupráce s firmami z dotčených odvětví Veškeré úkony související s transpozicí směrnice musejí být digital by default Je třeba se zaměřit na funkčnost transpozičních opatření a maximálně eliminovat byrokratickou zátěž pro firmy 23/2/19

PRŮMYSL 4.0 Naše činnost v uplynulém období: SP ČR s nadějí spolupracoval na Národní iniciativě pro Průmysl 4.0 - ve výsledku však jde o deklaratorní dokument bez implementačního plánu V rámci jednání RHSD jsme požádali MPO o předložení Akčního plánu k Iniciativě Existují silné tendence využít německého modelu Industrie 4.0 pro ČR – SP ČR však prosazuje „českou cestu“ Navázali jsme mezinárodní spolupráci (AT, DE, NE, CH, JP, perspektivně US) s cílem sdílení best practices a zachování flexibility českých firem ve vazbě na mezinárodní prostředí Současný stav: Národní iniciativa Průmysl 4.0: proběhlo meziresortní připomínkové řízení SP ČR iniciátorem Národní platformy pro Průmysl 4.0 jako neformálního konzultačního a poradního orgánu 23/2/19

ROZVOJ VYSOKORYCHLOSTNÍCH INTERNETOVÝCH SÍTÍ Vymezení problému: Zákon o opatřeních o opatřeních ke snížení nákladů na budování internetových sítí vrácen z LRV předkladateli (MPO) k přepracování, legislativní proces přerušen Příliš pomalu pokračují práce na Národním plánu rozvoje sítí nové generace, proběhlo mapování a běží analýza bílých míst na ČTÚ Hrozí sankce za netranspozici směrnice 2014/61/EU a současně i nesplnění předběžné podmínky Infrastruktura přístupových sítí nové generace do 31.12.2016 Současný stav: Pod neformálním vedením SP ČR a HK ČR pracuje Platforma odborné veřejnosti pro vysokorychlostní internetové sítě, aktuálním úkolem expertní spolupráce s MPO na tvorbě NPRSNG Zpracovali jsme vlastní expertní návrh zákona o usnadňování výstavby, kterým chceme napomoci urychlit proces jeho schvalování Problematická kumulace pravomocí na MV ČR bude novou verzí návrhu eliminována 23/2/19

EGOVERNMENT Vymezení problému: DESI index 2016 - opět propad ČR v oblasti digitalizace služeb veřejné správy MV se zaměřuje na podchycení ICT služeb pro veřejnou správu, inhousing zakázek na ICT a budování/správu neveřejných sítí riziko distorze trhu absence plnění veřejnoprávních funkcí, které se od MV očekávají Současný stav: Národní strategie cloud computingu - jsme připraveni podpořit, očekáváme užší verzi materiálu S.p. NAKIT směřuje k úplnému převzetí funkcí OZ ČP ICT služby a deklaruje, že nemá zájem o ingerence v tržním prostředí, resp. hodlá se věnovat výlučně rozvoji neveřejných internetových sítí 23/2/19

VLÁDNÍ KOORDINACE ZA DIGITÁLNÍ AGENDU Únor 2014 > ICT sektor předkládá vládě svou I. výzvu – zapracování podpory digitální ekonomiky do programového prohlášení vlády Únor 2015 > ICT sektor předkládá vládě svou II. výzvu – k plnění programových priorit vlády Červenec 2015 > představitelé českého průmyslu a obchodu předkládá vládě svou III. výzvu – k plnění programového prohlášení a vládní koordinvaci v oblasti digitální agendy Březen 2016 > MPO předkládá svůj návrh Vládní zmocněnec pro digitální agendu ČR Květen 2016 > ÚV předkládá svůj návrh s názvem Návrh řešení koordinace digitální agendy na vládní úrovni 23/2/19

DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST Mgr. Tereza Šamanová Svaz průmyslu a dopravy ČR tajemnice Expertního týmu SP ČR pro digitální ekonomiku tsamanova@spcr.cz 23/2/19