Můj táta je vinař.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Advertisements

Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Tvoření s dětmi KYTIČKY Z TĚSTOVIN. Pomůcky Těstoviny si obarvíme připravenými barvami a necháme zaschnout.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VÝROBA VELIKONOČNÍHO PŘÁNÍ JE TU JARO. Jarní velikonoční kuřátko 2.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Dnes nebo dříve? Kdy se co vyrobilo.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
CIRKUS od nejmenšího.
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
Švadlena HRAJEME SI NA Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Logo pro veverky a kamarády
Kolik jich berušky mají?
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
TVOŘÍME Z KERAMICKÉ HLÍNy
Orientace v řadě.
I živočichové pracují.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
Tradice - Velikonoce Stojánek na pastelky.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Roční období – znaky, svátky a tradice
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Postavičky z přírodnin
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

Můj táta je vinař

Ahoj kluci a holky. Jmenuji se Tom a rád sportuji.

Bydlím v malém městečku na jižní Moravě. Kolem jsou samé vinice.

Můj tatínek je vinař a já mu často pomáhám. Že nevíte, co dělá vinař Můj tatínek je vinař a já mu často pomáhám. Že nevíte, co dělá vinař? Já vám to ukážu!

V zimě vinice spí.

Na jaře se ale na vinici pracuje. Stříhá se, uvazuje k drátům.

Vinná réva roste, kvete. Tatínek ji ošetřuje, stříká.

Potom se objeví hrozny. Zrají na vinici až do září Potom se objeví hrozny. Zrají na vinici až do září. Tatínek se o ně musí starat.

Chráníme hrozny před špačky, vosami i různými nemocemi.

A pak je vinobraní. Sbíráme všichni. Červené i bílé hrozny A pak je vinobraní. Sbíráme všichni. Červené i bílé hrozny. Tatínek na vše dohlíží!

A pak už čeká na tatínka hodně práce ve sklepě A pak už čeká na tatínka hodně práce ve sklepě. Aby se z hroznů stalo víno.

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a svět Vzdělávací podoblast: Sociální informovanost Integrovaný blok: Já, ty, my a vnímání Téma: Můj táta je vinař Konkretizované výstupy: Seznamovat děti s povoláními, s povoláními typickými pro určitou oblast, s pracovními postupy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Metodický postup Celý materiál směřuje k objasnění práce vinaře. Je vhodné s dětmi sledovat jednotlivé snímky, číst text, který vypráví Tom. Je vhodné navštívit vinařství. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje Volné zdroje: www.pixabay.com ROYAN, Jorge. www.wikipedie.com [online]. [cit. 11.5.2015]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oxford_-_Jesus_College_-_0531.jpg

Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.