BRAMBORA Příroda kolem nás
když jsme s mamkou v obchodě. Brambory my známe, do košíčku je dáme, když jsme s mamkou v obchodě. Jak se ale dostaly, do beden mezi regály? Jak to chodí v přírodě?
Dobře si prohlédni bramboru svou, maličký klíček je k nové zdroj.
V teple a vlhku pomalu roste… … když je dost velký, dáme ho pod zem. V teple a vlhku pomalu roste… Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Když má dost světla, tepla a vláhy, Zelená rostlinka vyroste záhy. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
A až nať seschne, prohlédnem hlínu, Možná že za nehty máme teď špínu. Nehledě na to, hlínou dál hrabeme, než brambůrky nové společně najdeme. Ty si pak omyjem, uvařit dáme, s máslem a tvarohem rádi je máme Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 2 3 4 5 6 Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité odkazy Vlastní zdroje
Metodický pokyn Integrovaný blok: příroda Popis Děti se seznamují s bramborou jako rostlinným druhem (odkud se berou) Očekávání a cíle Rozvoj informační gramotnosti , podpora jazykových dovedností Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku 2 – 6 se děti veršovanou formu dozvídají, odkud se berou brambory. Na snímku 7 poté klikají na správný postup – jak nám roste brambora. Pomocí animačních efektů se jim obrázky řadí do spodní části snímku ve správném pořadí. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Děti si prakticky zkouší svou bramboru vypěstovat (dle návodu) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi Být citlivý k přírodě Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.