Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství - možnosti spolupráce MK ČR a Svazu měst a obcí. 1.1.2019.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Cassia Development & Consulting, s.r.o.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Prioritní osa 2: Rozvoj městských a venkovských oblastí.
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Integrovaný operační program 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Volnočasové projekty a EU financování
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Kontaktn í a koordinačn í centra Krajsk é ředitelstv í policie Jihočesk é ho kraje.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální politika EU v období
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Regionální operační program NUTS II Jihozápad 2007 – 2013
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství - možnosti spolupráce MK ČR a Svazu měst a obcí. 1.1.2019

Zaměření prioritní osy 3 v rámci IOP Integrovaný operační program - Prioritní osa 3 – Národní podpora územního rozvoje Zaměření prioritní osy 3 v rámci IOP na aktivity s přímým růstovým ekonomickým a sociálním efektem (vytváření pracovních míst, tvorba HDP) a s nepřímým efektem (zatraktivnění území pro obyvatele, návštěvníky a investory). - preferovány aktivity se synergickým a multiplikačním efektem. V oblasti kultury to znamená zejména projekty využívající kulturního potenciálu  národního významu a mající dopad na celé území České republiky. 1.1.2019

Oblasti intervence prioritní osy 3 v rámci IOP Integrovaný operační program - Prioritní osa 3 – Národní podpora územního rozvoje Oblasti intervence prioritní osy 3 v rámci IOP Oblast intervence 3.1 – Národní podpora rozvoje cestovního ruchu, Oblast intervence 3.2 – Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství, Oblast intervence 3.3 – Zlepšení prostředí problémových sídlišť, Oblast intervence 3.4 – Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik. 1.1.2019

Oblast intervence 3.2 IOP se zaměřuje na: Oblast intervence 3.2 – Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Oblast intervence 3.2 IOP se zaměřuje na: a) obnovu (regeneraci a reanimaci) památek ve vlastnictví státu nebo zapsaných na seznamu národních kulturních památek či na seznamu a Indikativním seznamu kandidátů na zápis na seznam kulturního dědictví UNESCO b) ucelených souborů památek rozložených na území ČR – více NUTS 2. 1.1.2019

Oblast intervence 3.2 – Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství c) objekty využívané pro uchovávání a aktivizaci národního kulturního dědictví d) vybudování moderně vybavené infrastruktury pro zlepšení přístupu ke kultuře v celé její diverzitě. Tyto činnosti vytvoří podmínky pro poskytování moderních kulturních služeb s vyšší přidanou hodnotou. 1.1.2019

Nedostatečné využití potenciálu kulturního bohatství, Zdůvodnění podpory Nedostatečné využití potenciálu kulturního bohatství, zejména jeho hmotné podoby, a tím způsobená i jeho nedostatečná ekonomizace, nesystémový přístup k zachování, obnově a využívání kulturního bohatství, špatný fyzický stav kulturního bohatství, neefektivní ekonomizace kulturního bohatství, nedostatečná diverzifikace nabídky kulturních služeb v regionech. 1.1.2019

Globální cíl oblasti intervence 3.2 v rámci IOP Obnova a efektivní využití potenciálu kulturního bohatství národního významu a aktivizace moderních kulturních služeb s vyšší přidanou hodnotou. 1.1.2019

Specifické cíle oblasti intervence 3.2 v rámci IOP Regenerace a reanimace nemovitých kulturních památek a jejich šetrné ekonomické využití, uchování a zpřístupnění movitého a nehmotného národního kulturního bohatství, vybudování infrastruktury (objektů a jejich vybavení) pro moderní kulturní služby a kulturní průmysl s vyšší přidanou hodnotou, zvýšení zájmu veřejnosti o kulturní dědictví, kulturní služby a produkty kulturního průmyslu. 1.1.2019

Příjemci podpory 3.2 v rámci IOP organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace, obce a jimi zřizované organizace, svazky obcí, NNO (církevní právnické osoby, o. p. s., občanská sdružení, nadační fondy) a zájmová sdružení právnických osob. 1.1.2019

Strategie resortu kultury pro plánovací období 2007 - 2013 1.1.2019

Zásadní strategické materiály a koncepce MK ČR Strategie resortu kultury pro plánovací období 2007 - 2013 Zásadní strategické materiály a koncepce MK ČR Aktualizace Kulturní politiky - dlouhodobý úkol (trvá) Koncepce účinnější podpory umění na léta 2007 – 2013 Koncepce rozvoje knihoven na léta 2004 – 2010 Koncepce účinnější péče o tradiční lidovou kulturu – 2003 Aktualizace Koncepce účinnější péče o památkový fond - ČR – úkol trvá Koncepce účinnější péče o movité kulturní dědictví na léta 2003 – 2008 1.1.2019

Strategie resortu kultury pro plánovací období 2007 - 2013 Strategické obecné zásady Společenství říjen 2006 – nově začleněna oblast kultury: kultura zařazena jako samostatná priorita v cíli Konvergence ERDF (European Regional Development Fund) EU (článek 4, bod 7) kultura se nově objevila i v cíli Soudržnost (2006/702/ES) ze dne 6.10.2006 v Obecné zásadě Přitažlivější Evropa a regiony pro investory a pracující, bod 1.1.2, a to ve vztahu k atraktivitě prostředí pro život a práci. 1.1.2019

Naplňuje zásadní principy Evropské unie Postupná transformace oblasti kultury na celém území ČR – vize reformy v úzké spolupráci MK ČR s kraji, městy a obcemi Naplňuje zásadní principy Evropské unie maximální transparentnost toku finančních prostředků, odbornost, snižování potencionálních korupčních rizik, důraz na grantovou politiku, podpora nekomerčních aktivit, zapojování občanské společnosti, spolupráce na dotváření kulturní politiky státu a návazně krajů a obcí, maximální podpora vícezdrojového financování, podpora soukromého investování do kultury, cílená podpora NNO. 1.1.2019

1) veřejná správa – „smart administration“ Hlavní oblasti podpory, které MK ČR v rámci SF cíleně prosazuje pro kulturu 1) veřejná správa – „smart administration“ Navázání mnohem užší spolupráce s představiteli krajů, měst a obcí považuje MK ČR za zásadní pro budoucí realizaci reforem, systémových změn a transparentních principů vícezdrojového financování. S tím souvisí zdokonalování informačních systémů, digitalizace mj. v oblasti národního kulturního bohatství. 1.1.2019

2) národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Hlavní oblasti podpory, které MK ČR v rámci SF cíleně prosazuje pro kulturu 2) národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Konkrétně má MK ČR v úmyslu podpořit renovaci a revitalizaci objektů dvojího typu: - národní kulturní památky, památky zapsané na seznamu UNESCO a sítě kulturních památek (např. židovských) – ve spolupráci s NPÚ (Národní památkový ústav) a odborníky MK ČR vytipovat v každém kraji vhodné památkové objekty (nejméně jeden v každém kraji) – pro skutečný synergický efekt následného využití v koordinaci s kraji, městy a obcemi. V praxi jde o ekonomizaci provozu rekonstruovaných objektů a skutečnou revitalizaci, tedy hledání nových forem využití těchto objektů. 1.1.2019

Hlavní oblasti podpory, které MK ČR v rámci SF cíleně prosazuje pro kulturu - Chátrající a nevyužité objekty vhodné k rekonstrukci tak, aby mohly sloužit jako multifunkční centra současného umění s kvalitním technologickým vybavením odpovídajícím nárokům dnešní společnosti. Ideální je nalézt opět nejméně jeden objekt v každém kraji (v rámci NUTS2 1-3 objekty), který by se stal centrem s nadregionálním a mezinárodním významem a dopadem, neboť by umožnil prezentaci soudobých děl z oblasti divadla, tance, hudby i výtvarného umění a literatury. Taková centra mají schopnost starat se o marketing regionální kultury, dále poskytování kompletní informace o kulturním dění od drobných destinací v regionu až po kulturní aktivity konané v krajských městech, prezentovat regionální aktivity, vytvářet nadregionální sítě a integrovat do nich mladou generaci. Mohou být i poradenskými kancelářemi pro NNO v kulturní oblasti. 1.1.2019

MK ČR zásadní strategické cíle 1.1.2019

MK ČR zásadní strategické cíle: odstraňování disparit v úzké spolupráci se všemi kraji a zástupci měst a obcí, podpora ekonomického růstu, k níž kultura prokazatelně přispívá přímo i nepřímo (rozvoj cestovního ruchu a služeb, multiplikační ekonomické efekty, atraktivní prostředí pro investory), zvyšování atraktivity prostředí a výrazná prevence negativních jevů ve společnosti, aktivizace kvalitní nabídky služeb s tzv. vyšší přidanou hodnotou, vyšší diverzita kulturní nabídky, umožnění přístupu nejen k tradičním, ale i současným formám umění, oživení široké nabídky kulturních aktivit spojených s prací pro školy, mládež, dále orientace na minoritní skupiny obyvatel, propojení na informační sítě, turistické trasy a ostatní turistické produkty a generování nových pracovních příležitostí stejně jako kvalitního kulturního vyžití občanů i turistů, posilování partnerství s neziskovým sektorem, tedy výraznější podpora a zapojení nestátních neziskových organizací (NNO), posilování socio-ekonomických efektů při zapojení neziskového sektoru aktivního v regionech. 1.1.2019

Nabídka konkrétní spolupráce MK ČR a SMO ČR participace na vytipování vhodných objektů, garantujících synergický efekt, pořádání diskusí a workshopů pro metodické chápání a zavádění vícezdrojového financování , dopracování místních modelů kulturní politiky a grantových systémů - pro zástupce veřejné správy (metodicko-odborná pomoc MK ČR), pořádání workshopů v oblasti arts managementu, marketingu, fundraisingu – pro NNO působící v regionech (odborná pomoc MK ČR), prezentace modelů PPP (public and privat partnership) k aktivizaci doplňkových zdrojů financování, další možnosti spolupráce dle zájmu SMO ČR. 1.1.2019

náměstek ministra kultury E-mail: adolf.toman@mkcr.cz MgA. Adolf Toman náměstek ministra kultury E-mail: adolf.toman@mkcr.cz ve spolupráci s Poradním sborem 1.1.2019

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr.Yvona Kreuzmannová 1. poradkyně náměstka ministra kultury Telefon: +420 602 368 979 E-mail: adolf.toman@mkcr.cz 1.1.2019