První zkušenosti s evaluací 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov EVALUACE & HODNOCENÍ AUTOEVALUACE – VLASTNÍ HODNOCENÍ Zákon č. 561/2004 Sb., Vyhláška č. 15/2005 Novela vyhláška č. 225/2009 Sb., 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov MODEL ZPRÁVA Nástroje Oblasti a kritéria Plán autoevaluace Cíle autoevaluace 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov OBLASTI – cíl autoevaluace podmínky ke vzdělávání průběh vzdělávání podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů na vzdělávání výsledky vzdělávání žáků řízení, personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám a ekonomickým zdrojům 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov CÍL Ověřit kvalitu Zlepšit kvalitu školy školy - vytvořit klima, ve kterém je autoevaluace vnímána pozitivně - určit oblasti a kritéria pro AE - určit, jak bude informací využito 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov ČASOVÉ ROZVRŽENÍ Sledovaná oblast Monitoring a ověřování Hodnocení dosažených výsledků Revize cílů, prostředků, změny PŘÍPRAVNÁ FÁZE SBĚR DAT ANALÝZY, ZPRÁVA PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE Spolupráce vedení a pedagogického sboru, vytvořen užší tým Jsou vybírány, vytvářeny a používané odpovídající nástroje Data se analyzují, zkoumají se souvislosti a příčiny Probíhá sebereflexe, jsou zaujímány postoje k zjištěným výsled. Je stanovena struktura, jsou zvoleny cíle je stanoven harmonogram Soustavně se objasňují cíle a postupy Výsledky jsou porovnávány se zvolenými kritérii Plánují se cíle a hledají se prostředky pro jejich dosahová-ní 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov NÁSTROJE TESTY HOSPITACE POZOROVÁNÍ, PROHLÍDKA ANALÝZA PORTFOLIA (ŽÁKŮ, UČITELŮ) DOTAZNÍKY (PRO ŽÁKY, UČITELE, RODIČE) WORKSHOPY ROZHOVORY SOCIOMETRICKÉ ŠETŘENÍ NETRADIČNÍ POSTUPY 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov TESTY ZNALOSTNÍ – testy z Čj, Aj/Nj, M (v návaznosti na připravovanou novou MZ) DOVEDNOSTNÍ – testy z Čj,M a OSP (SCIO a KALIBRO) 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Hospitace Jednoletá spolupráce s ČŠI formou konzultací Nový způsob sledování vzdělávacího procesu Monitoring očekávaných školních výstupů podle ŠVP 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov HOSPITACE Učitel při dosahování vzdělávacích cílů Navazuje na předchozí učivo v souladu se vzdělávacím programem školy Podporuje vnímání souvislostí Dbá na to, aby žáci rozuměli nebo pochopili, čemu se mají naučit Vyžaduje, aby žáci sdělovali , co se naučili Dbá na to, aby žáci rozuměli nebo pochopili, čemu se mají naučit pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Vyžaduje, aby žáci sdělovali , co se naučili pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Je důsledný ve vyžadování dohodnutých zásad a pravidel 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov HOSPITACE Žáci při dosahování vzdělávacích cílů: Dokáží vysvětlit, čemu se naučili Dokáží použít, čemu se naučili Dokáží vysvětlit, co musejí udělat, aby se zlepšili Dokáží vysvětlit, čemu se naučili prolepší komunikaci a spolupráci ve skupině Dokáží použít, čemu se naučili pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Dokáží vysvětlit, co mají dělat, aby se komunikace a spolupráce ve skupině zlepšila 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov DOTAZNÍKY SWOT analýza (definování silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí) Dotazníkové šetření: směrem k vedení školy směrem k pedagogickému sboru 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Dotazníkové šetření V jeho/jejích hodinách je vždy pracovní atmosféra Při probírání nového učiva učitel/učitelka spolupracuje s žáky. Vysvětlování učiva je pro mě jasné a srozumitelné Odborná úroveň a kultura projevu učitele/učitelky naplňuje mé očekávání Hodnocení mého výkonu učitelem/učitelkou je většinou spravedlivé a objektivní. 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
V jeho/jejích hodinách je vždy pracovní atmosféra 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Při probírání nového učiva učitel/učitelka spolupracuje s žáky 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Vysvětlování učiva je pro mě jasné a srozumitelné 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Odborná úroveň a kultura projevu učitele/učitelky naplňuje mé očekávání 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Hodnocení mého výkonu učitelem/učitelkou je většinou spravedlivé a objektivní. 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
ZPRÁVA O PRVNÍ AUTOEVALUACI Cíle autoevaluace Ukazatelé kvality pro sledované oblasti Použité metody autoevaluace a zdroje informací Shrnutí získaných informací, formulace hodnocení předmětu autoevaluace 5. Formulace úkolů k odstranění nedostatků či k posílení zjištěných pozitiv 6. Plánování další autoevaluace v dané oblasti 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Děkuji za pozornost Mgr. Blažena Kubíčková kubickova@gymhol.cz 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov