První zkušenosti s evaluací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Vlastní evaluace školy Autoevaluace z pohledu Gymnázia a SOŠPg Liberec, Jeronýmova 425/27.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rámcové a školní vzdělávací programy
Autoevaluace gym. Brno, tř. Kpt. Jaroše 14. Obecně zahajujeme dvouleté evaluační období evaluace proběhne v celém období, postupně.
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Komplexní systém hodnocení
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

První zkušenosti s evaluací 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov EVALUACE & HODNOCENÍ AUTOEVALUACE – VLASTNÍ HODNOCENÍ Zákon č. 561/2004 Sb., Vyhláška č. 15/2005 Novela vyhláška č. 225/2009 Sb., 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov MODEL ZPRÁVA Nástroje Oblasti a kritéria Plán autoevaluace Cíle autoevaluace 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov OBLASTI – cíl autoevaluace podmínky ke vzdělávání průběh vzdělávání podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů na vzdělávání výsledky vzdělávání žáků řízení, personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám a ekonomickým zdrojům 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov CÍL Ověřit kvalitu Zlepšit kvalitu školy školy - vytvořit klima, ve kterém je autoevaluace vnímána pozitivně - určit oblasti a kritéria pro AE - určit, jak bude informací využito 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov ČASOVÉ ROZVRŽENÍ Sledovaná oblast Monitoring a ověřování Hodnocení dosažených výsledků Revize cílů, prostředků, změny PŘÍPRAVNÁ FÁZE SBĚR DAT ANALÝZY, ZPRÁVA PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE Spolupráce vedení a pedagogického sboru, vytvořen užší tým Jsou vybírány, vytvářeny a používané odpovídající nástroje Data se analyzují, zkoumají se souvislosti a příčiny Probíhá sebereflexe, jsou zaujímány postoje k zjištěným výsled. Je stanovena struktura, jsou zvoleny cíle je stanoven harmonogram Soustavně se objasňují cíle a postupy Výsledky jsou porovnávány se zvolenými kritérii Plánují se cíle a hledají se prostředky pro jejich dosahová-ní 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov NÁSTROJE TESTY HOSPITACE POZOROVÁNÍ, PROHLÍDKA ANALÝZA PORTFOLIA (ŽÁKŮ, UČITELŮ) DOTAZNÍKY (PRO ŽÁKY, UČITELE, RODIČE) WORKSHOPY ROZHOVORY SOCIOMETRICKÉ ŠETŘENÍ NETRADIČNÍ POSTUPY 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov TESTY ZNALOSTNÍ – testy z Čj, Aj/Nj, M (v návaznosti na připravovanou novou MZ) DOVEDNOSTNÍ – testy z Čj,M a OSP (SCIO a KALIBRO) 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Hospitace Jednoletá spolupráce s ČŠI formou konzultací Nový způsob sledování vzdělávacího procesu Monitoring očekávaných školních výstupů podle ŠVP 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov HOSPITACE Učitel při dosahování vzdělávacích cílů Navazuje na předchozí učivo v souladu se vzdělávacím programem školy Podporuje vnímání souvislostí Dbá na to, aby žáci rozuměli nebo pochopili, čemu se mají naučit Vyžaduje, aby žáci sdělovali , co se naučili Dbá na to, aby žáci rozuměli nebo pochopili, čemu se mají naučit pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Vyžaduje, aby žáci sdělovali , co se naučili pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Je důsledný ve vyžadování dohodnutých zásad a pravidel 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov HOSPITACE Žáci při dosahování vzdělávacích cílů: Dokáží vysvětlit, čemu se naučili Dokáží použít, čemu se naučili Dokáží vysvětlit, co musejí udělat, aby se zlepšili Dokáží vysvětlit, čemu se naučili prolepší komunikaci a spolupráci ve skupině Dokáží použít, čemu se naučili pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Dokáží vysvětlit, co mají dělat, aby se komunikace a spolupráce ve skupině zlepšila 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov DOTAZNÍKY SWOT analýza (definování silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí) Dotazníkové šetření: směrem k vedení školy směrem k pedagogickému sboru 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Dotazníkové šetření V jeho/jejích hodinách je vždy pracovní atmosféra Při probírání nového učiva učitel/učitelka spolupracuje s žáky. Vysvětlování učiva je pro mě jasné a srozumitelné Odborná úroveň a kultura projevu učitele/učitelky naplňuje mé očekávání Hodnocení mého výkonu učitelem/učitelkou je většinou spravedlivé a objektivní. 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

V jeho/jejích hodinách je vždy pracovní atmosféra 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Při probírání nového učiva učitel/učitelka spolupracuje s žáky 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Vysvětlování učiva je pro mě jasné a srozumitelné 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Odborná úroveň a kultura projevu učitele/učitelky naplňuje mé očekávání 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Hodnocení mého výkonu učitelem/učitelkou je většinou spravedlivé a objektivní. 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

ZPRÁVA O PRVNÍ AUTOEVALUACI Cíle autoevaluace Ukazatelé kvality pro sledované oblasti Použité metody autoevaluace a zdroje informací Shrnutí získaných informací, formulace hodnocení předmětu autoevaluace 5. Formulace úkolů k odstranění nedostatků či k posílení zjištěných pozitiv 6. Plánování další autoevaluace v dané oblasti 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Děkuji za pozornost Mgr. Blažena Kubíčková kubickova@gymhol.cz 28.12.2018 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov