Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363."— Transkript prezentace:

1 Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/

2 Hlavní cíl projektu Vytvoření, ověření a implementace systému podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů a navržení a ověření nástrojů a metod hodnocení kvality DVPP.

3 Východisko: Řešení: KA Začínající učitel
Chybějící systémová podpora začínajících učitelů Předčasné odchody začínajících učitelů ze školství Řešení: Navržení a ověření systému podpory začínajících učitelů, a to ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Podpora škol se začínajícími učiteli v rámci jejich adaptace

4 Vymezení pojmů pro potřeby projektu:
KA Začínající učitel Vymezení pojmů pro potřeby projektu: Začínající učitel – pedagog, jehož profesní praxe je kratší než dva roky Uvádějící učitel- zkušený pedagog, který podporuje profesní rozvoj začínajícího učitele Adaptační období – období jednoho roku

5 Aktivity: KA Začínající učitel
Navrhnout systém podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícím učitelem a vedením školy Vytvořit Model tohoto systému Navrhnout a realizovat vlastní podporu, která bude zaměřena na funkční nastavení spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Pilotně ověřit a implementovat navržený systém podpory začínajících učitelů

6 Systém podpory začínajících učitelů
KA Začínající učitel Systém podpory začínajících učitelů Nabídne doporučení různých forem podpory a postupů v adaptačním procesu Bude pilotně ověřen a implementován Navržen na základě výsledků a podnětů vzešlých z dotazníkového šetření

7 Model systému podpory začínajících učitelů
KA Začínající učitel Model systému podpory začínajících učitelů Bude obsahovat: Kompetenční profil začínajících a uvádějících učitelů a profil vedení školy ve vztahu k období uvádění Metody a způsoby hodnocení úrovně kompetencí Doporučení různých forem podpory a postupů v adaptačním procesu Přehledný manuál pro práci s Modelem

8 Pilotáž systému podpory začínajících učitelů
KA Začínající učitel Pilotáž systému podpory začínajících učitelů Ověření navrženého postupu v adaptačním období Ověření návrhu spolupráce začínajícího učitele, uvádějícího učitel a vedení školy Ověření efektivity práce s Modelem podpory

9 Vzdělávání KA Začínající učitel
Doplněk systému podpory začínajících učitelů Zaměřeno na podporu funkční spolupráce triády začínající učitel, uvádějící učitel a vedení školy Formy podpory: Prezenční a e-learningové vzdělávací programy, workshopy, on-line podpora

10 Harmonogram činností aktivity Začínající učitel
KA Začínající učitel Harmonogram činností aktivity Začínající učitel Systém podpory ZU návrh Modelu 2019 – pilotáž/revize systému 2021– implementace systému Vzdělávání návrh podpory 2019 – realizace/revize

11 Shrnutí - přínosy projektu:
KA Začínající učitel Shrnutí - přínosy projektu: Navržení systémové podpory začínajících učitelů - možnost inspirovat se Podpora zaměřená na všechny aktéry zapojené do adaptačního procesu – vedení škol, uvádějící učitele, začínající učitele Podpora vedení škol při plánování rozvoje pedagogických pracovníků a při plánování rozvoje školy. Inspirace škol navzájem Návrhy témat pro podporu adaptačního procesu pro DVPP

12 Otázky a diskuse

13 Děkuji za pozornost Mgr. Monika Brodská


Stáhnout ppt "Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363."

Podobné prezentace


Reklamy Google