Moc zákonodárná, moc výkonná, moc soudní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Legislativní proces.
Advertisements

Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Ústavní základy legislativy JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
PARLAMENT ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
POLITICKÉ REŽIMY – FORMY VLÁDY. Politický režim Politický režim je normativní subsystém politického systému Základem jsou politické normy  NORMY jsou:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_VÝCHOVA K OBČANSTVÍ _18.MOC SOUDNÍ TEMA: MOC SOUDNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_01_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Ústava ČR Anotace:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
VY_32_INOVACE_08/3/8 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Právo v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Obecně k legislativě 19. října 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 18.
Vláda ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Naplňuje přitom pravomoci dané Ústavou ČR a některými běžnými zákony.
Pojem přeměna obchodní společnosti
Česká republika Naše vlast
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
TEST 7. POLITOLOGIE
Matouš Bořkovec, ZŠ Mikoláše Alše
MOC VÝKONNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické.
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Zákonodárná moc Klepněte a vložte poznámky. PRÁVO.
Orgány EU.
Úvod do teorie tvorby práva
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Moc zákonodárná, moc výkonná, moc soudní
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Zrušení a zánik obchodní společnosti
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název projektu: Moderní škola
Moc ve státě VY_32_INOVACE_03-44 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod CZ /1
POLITICKÝ ZEMĚPIS FORMY VLÁDY.
DUM - Digitální Učební Materiál
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Klasifikace normativních právních aktů
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
DOBROVOLNÉ SVAZKY OBCÍ
Římská republika.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Anotace Vysvětlit rozdělení státní moci v ČR, objasnit moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní. Výukový materiál.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
6. ÚSTAVNÍ PRÁVO 1. M ON.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Obecně k legislativě 17. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
STÁTNÍ ZŘÍZENÍ (FORMY VLÁDY)
Transkript prezentace:

Moc zákonodárná, moc výkonná, moc soudní Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol

Moc zákonodárná Hlasuje a tím schvaluje zákony. Rozhoduje hlasováním o tom, jaká pravidla budou platit. Moc výkonná Reprezentuje stát v zahraničí. Vykonává schválené zákony. Podává návrhy zákonů. Navrhuje, jaká pravidla by měla platit, ale nerozhoduje o tom, jestli budou platit. Vykonává schválená pravidla. Moc soudní Soudí občany a instituce, jestli dodržují zákony. Určuje, kdy přesně bylo pravidlo dodrženo a kdy ne.

Rozdělení moci v ČR

Rozdělení moci ve státě - opakování Jaké instituce v ČR představují moc výkonnou? Která moc dohlíží na to, jestli jsou zákony dodržovány? Která moc hlasováním zákony schvaluje? B Jaké instituce v ČR představují moc zákonodárnou? Která moc navrhuje zákony a uvádí zákony do praxe (vykonává je)? Která moc má za úkol reprezentovat stát v zahraničí?

Správné odpovědi: 1A: Vláda (premiér, ministři), prezident. 1B: Parlament (poslanecká sněmovna a senát). 2A: Moc soudní. 2B: Moc výkonná. 3A: Moc zákonodárná. 3B: Moc výkonná.

Moc výkonná Navrhuje zákony (ale neschvaluje je) Vykonává zákony Reprezentuje naší zemi v zahraničí

Moc zákonodárná Schvaluje, jaké navržené zákony mají platit a jaké ne

Moc soudní Dohlíží na to, zda se platné zákony dodržují

Proč je důležité rozdělení moci na 3 složky? Jednotlivé složky se navzájem kontrolují a vyvažují, aby nikdo v zemi neměl absolutní moc – potom by to byl DIKTÁTOR! Charlie Chaplin - Diktátor