VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE Mgr. Renata Kuldová.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO32 Název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO38 Název školy: Střední průmyslová.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vznik pracovního poměru
Výkonové vlastnosti osobnosti
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.05
Ing. Veronika Dostálková MBA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název projektu: Moderní škola
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.10
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.02
VY_32_INOVACE_PSYCHOLOGIE.07
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Sociální skupiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
OSOBNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.04
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.06
Transkript prezentace:

VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08 Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE SOCIÁLNÍ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08 1. 9. 2012 Mgr. Renata Kuldová obor: Ekonomika a podnikání ročník: 4. předmět: Psychologie prodeje

XIII. SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE OSOBNOST V  SOCIÁLNÍM PROSTŘEDÍ

CÍL Student na základě pojmového aparátu charakterizuje osobnost v sociálním prostředí Řeší simulační situace lidského soužití ve skupině

ČLOVĚK VE SKUPINĚ Skupina Soubor určitého počtu osob, které vstupují do sociálního styku /interakce/ a v těchto vztazích se snaží dosáhnout určitého cíle Znaky skupiny interakce společné cíle a motivy /jak skupina bude jednat/ trvalé vzájemné vztahy – předpisy chování, systém pozic, statusů a rolí /  

Pozice – umístění ve skupině Role – očekávané a realizované chování, předpis, patří k určitému místu ve skupině Norma – daná skupinou  

Struktura skupiny mocenská sociometrická komunikační

Klasifikace /třídění/ skupin Primární Sekundární Malá skupina Velká skupina  

Klasifikace /třídění/ skupin Formální Neformální Referenční Členská

Formování – vývin skupin 1/ seznamování se navzájem 2/ bouření 3/ normování 4/ optimální výkon 5/ ukončení skupiny

Možnosti jak ve skupině uspět skupině se podřídím – skupinový konformismus změna mých norem a postojů ponechám si odchylné chování – skupinový tlak – podřízení odchod ze skupiny /sám nebo vyloučení/  

KONTROLNÍ OTÁZKY 1/ Popiš jak se vyvíjejí a formují soc. skupiny 2/ Definuj pojem sociální skupina 3/ Co značí pojem skupinový konformismus

Děkuji za pozornost

Použitá literatura Helus, Z. PSYCHOLOGIE. 2. vyd. Praha: Fortuna, 1997. s. 119. ISBN 80-7168-406-6 Bedrnová, E., Pauknerová, D. PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004. s. 128. ISBN 80-7168-899-1 Kliparty z webu Office.com, poskytnutí: iStockphoto