Supervizní konference 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_20_ Volba povolání Autor Motejlková Věra.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Supervize v primární prevenci Mgr. Pavel Dosoudil PhDr. Lucie Myšková PhD.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Finanční účetnictví RADNICE
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Procesní management v oddělení logistiky
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
RASC Standardy řízení služeb
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Výzkum v malých a středních firmách
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Synergie manažerského týmu
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
Slaďování pracovního, rodinného a soukromého života: Výzva současnosti
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
KURÝR dlouhodobá brigáda
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Josef Bernard, Renata Mikešová
Profesionalita v sociální práci
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Specializace v sociální práci
Transkript prezentace:

Supervizní konference 2017 Čím je supervize pro zadavatele? Co zadavatel očekává od supervizora? Proměny v čase Adéla Michková Supervizní konference 2017

SUPERVIZE V SOCIÁLNÍ PRÁCI s nástrojem pracuje/využívá jej Supervize je jedním z nástrojů užívaných k podpoře/zajištění poskytování kvalitní služby klientovi SUPERVIDOVANÝ PRACOVNÍK ZADAVATEL Jak moc supervizi využívají? K čemu má supervize zadavatelům sloužit? Jak na supervizi nahlížejí? Podle čeho si vybírají supervizora?

DATA, ČÍSLA, PROCENTA… ODKUD? Výzkumné šetření „Využití supervize v sociální práci“ - r. 2007 a r. 2016 295 424 136 55 60 96 Respondenti: Přímí nadřízení sociálních pracovníků → střední management (obv.) r. 2007: 446 respondentů r. 2016: 620 respondentů Nejvýznamnější podsoubory Sociální služby Státní správa a samospráva („úřady“)

MÍRA VYUŽITÍ SUPERVIZE 2007 2016 Oddělení sociálně-právní ochrany dětí → využití supervize ve 100 %

Kdo nechce, ten nechce… Organizace supervizi 2007 2016 využívá 288 64,57% 502 80,97% nevyužívá, ale má zájem 84 18,83% 39 6,29% nevyužívá a nemá zájem 45 10,09% 67 10,81% nezná 29 6,50% 12 1,94% 446 100,00% 620 „Nejsem příznivcem supervize, kterou považuji za ztrátu času. Zvláště pro zaměstnance, kteří trpí podobnou averzí navrhuji raději osobní volno.“ (respondent č. 347)

Supervize jako POVINNOST Povinnost zajistit pracovníkům supervizi upravují Standardy kvality sociálních služeb (r. 2006) Standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí (r. 2012) R. 2007: supervizi využívá 76,9 % sociálních služeb R. 2007: supervizi využívá 34,5 % sociálních odborů úřadů* R. 2016: supervizi využívá 100 % oddělení SPOD 50 % sociálních služeb začalo supervizi využívat v letech 2005 – 2007 R. 2016: supervizi využívá 87,5 % sociálních služeb 75 % OSPODů začalo supervizi využívat po r. 2012 57 % OSPODů začalo supervizi využívat v letech 2012 - 2014 * Nerozlišováno SPOD a sociální péče

Z přesvědčení x z povinnosti nařídili mi to, musím SUPERVIZE ZAVÁDĚNÁ VÝHRADNĚ „Z POVINNOSTI“ chci, pracovníci to chtějí SUPERVIZE ZAVÁDĚNÁ „Z PŘESVĚDČENÍ“ AKTUÁLNĚ POVAŽUJE SUPERVIZI ZA PŘÍNOSNOU 80,9 % 92,4 % 60 % respondentů se domnívá, že supervize má být povinná

Supervize pro zadavatele je… … vedení, cesta k tomu, abych si na problém sama našla řešení, protože to, co si vymyslím sama, je vždy pro mě to nejlepší. Podpora. … podpora týmu, prostor pro řešení klientských témat i týmových třenic, pravidelné zastavení a zamyšlení nad tím kde to jsem a co děláme … nenásilné vedení, zpětná vazba, pohled z druhé strany. Zejména pak něco, bez čehož si výkon své profese nedovedu představit. … účinný způsob, jak v týmu udržet harmonii, jak řešit problémy hned v zárodku, jak pomoci zaměstnancům průběžně zpracovávat náročné stránky jejich povolání a získávat/obnovovat duševní klid. … komunikace, rozhovor s osobou, která zná supervizní techniky. Dokáže, aby se člověk zamyslel nad jistou věcí jinak, nabídne jiný uhlem pohledu, dodá zpětnou vazbu. Je to super.

Supervize ale také pro zadavatele je… … spolupráce s jinou osobou s většími zkušenostmi ve stejném oboru nebo okruhu činnosti formou vedení, rady … metodická podpora a vedení zkušeným kolegou, v daném oboru SUPERVIZI NEVYUŽÍVAJÍ OK? SUPERVIZI VYUŽÍVAJÍ … oddělené, soukromé pohovory supervizora se zaměstnanci a pozorování kolektivu … terapie pracovníků … psychologická pomoc

Co chtějí od supervize CO MÁ DĚLAT? Řešit… 198 Podpořit… 129 Zlepšit/zkvalitnit… 96 Předcházet… 69 Pomoci… 51 Rozvíjet… 44 Pečovat… 25 Vzdělávat… 16 Udržet… 12 Kontrolovat/dohlížet… 6 CO MÁ DÁT? Nový pohled 87 Možnost 39 Prostor 13 Rada 9 NA CO SE ZAMĚŘIT? Problém 93 Vyhoření 75 Vztahy 68 (Sebe)reflexe 32 Odbornost 30 Komunikace 25 KOMU SLOUŽIT? Tým 171 Pracovník 152 Klient 129

Zkušenosti s různými supervizory Nejčastěji zkušenost se 2 supervizory (nejvíce: 20) Se čtyřmi či více supervizory má zkušenost 25 % respondentů 82 % respondentů spokojeno se současným supervizorem 3 % procenta chtějí změnit supervizora, protože např. Zaujímá hodnotící postoje Dostatečně neošetří rozjitřené emoce Příliš obecný, chce se zavděčit, nerad kontroluje Malá znalost sociální problematiky Málo termínů, zdlouhavá domluva Malá odvaha jít a dořešit konfliktní situace Zaměstnance až příliš podporuje při jejich negativních projevech a přesvědčeních pod záštitou vyššího principu

Kritéria výběru supervizora – když hledají poprvé… 2007 Znalost oboru organizace 111 Zkušenost/praxe v poskytování supervize 87 Komunikativnost 78 Vzdělání v supervizi 36 Finanční požadavky 20 Časová a místní dostupnost 9 2016 Dojem při osobním kontaktu 117 Profesionalita, odbornost (obecně) 68 Znalost oboru organizace 56 Zkušenost/praxe v poskytování supervize 40 Vzdělání v supervizi 12

Kritéria výběru – zkušení zadavatelé 2007 Reference 205 Zkušenost/praxe v poskytování supervize 191 Znalost oboru organizace 139 Dojem při osobním kontaktu Časová a místní dostupnost 100 Finanční požadavky 96 Vzdělání v supervizi 86 Předchozí osobní zkušenost 52 2016 Reference 650 Profesionalita/odbornost (obecně) 341 Časová a místní dostupnost 208 Finanční požadavky 205 Předchozí osobní zkušenost 200 Dojem při osobním kontaktu 171 Vzdělání v supervizi 168 Znalost oboru organizace 81

Děkuji vám za pozornost Adéla Michková adela.michkova@upce.cz