POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ KOVÁŘ KUJE POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
KOVÁŘ
KUJE
PODFUKUJE
VÝHEŇ
KLADIVO - ŽELEZO
MĚCHY
Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
-CO DĚLÁ KOVÁŘ – VYRÁBÍ PŘEDMĚTY Z KOVU -CO ZNAMENÁ SLOVO – KUJE – OPRACOVÁVÁNÍ ROZŽHAVENÉHO ŽELEZA KLADIVEM -K ČEMU SLOUŽÍ MĚCHY – MAČKÁNÍM SE VYRÁBÍ PROUD VZDUCHU, ABY KOVÁŘKA MOHLA PODFUKOVAT – ROZMÍCHÁVAT OHEŇ, ABY LÉPE HOŘEL -S JAKÝM MATERIÁLEM KOVÁŘ PRACUJE – PŘEVÁŽNĚ SE ŽELEZEM -JAKÉ POUŽÍVÁ NÁSTROJE – KLADIVO, KLEŠTĚ CO UMÍME NOVÉHO: Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité odkazy Vlastní ilustrace
Metodický pokyn Integrovaný blok: poznávání, řemesla Popis Děti se zábavnou formou seznamují s řemeslem kovářským Očekávání a cíle Děti se seznámí nejen se samotným řemeslem, ale také s novými pojmy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Děti se seznamují s kovářským řemeslem a také novými pojmy, které s tímto řemeslem souvisejí. Na snímku č. 8 se děti učí písničku o kovářovi za pomoci obrázků a zpěvu dětí. Na snímku č. 9 děti již zpívají bez doprovodu dětského sboru. Na snímku č. 10 si opakujeme nově naučené slovní výrazy. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Děti na výukových kartičkách hledají všechny výrobky, které od kováře pochází a připínají na magnetickou tabulku. S dětmi si poté snažíme vybavit písničku nebo básničku, kde se kovář vyskytuje Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat Nechat se získat pro záměrné učení Odlišit hru od systematické povinnosti Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.