Zobrazení hlasotvorného aparátu moderními zobrazovacími metodami

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Advertisements

Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Vizuální podoba pěveckého formantu Havlík, R., Švec, J.G., Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P., Krupa, P., Frostová, J., Samek, R., Herbst, Ch. (podpořeno.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Hlasové pole P. Weberová Celostátní foniatrický seminář Brno
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
PowerPoint 2010 Tvorba jednoduché prezentace (nový snímek, návrh snímku, pozadí)
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
Tvorba prezentace Vložení snímku Vyberte si nejvhodnější typ snímku.
LEHKÁ SÁDRA - PROBLEMATIKA ODLEHČENÝCH FIXACÍ ANEB O CO VŠECHNO USILUJEME MUDr. Josef Liška Odd. ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí Nemocnice.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Téměř za každou lékovou interakcí lze nalézt (zajímavý) příběh
Pohyb objektu po křivce
Inf Počítač a lidé s handicapem
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Úloha bodového systému
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Programování v jazyce C++
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Jana Frostová AUDIO – Fon centr. Brno
SP3 - ARCHICAD NAVIGÁTOR
VY_32_INOVACE_
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Vykazování postupu nebo stavu
Název: Normy spotřeby času Autor: Ing. Petr Mareš
PREZENTACE II. MS OFFICE PowerPoint
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
HODINY - poznej stejný čas, velikost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_IZOLACE PROTI RADONU_Z1
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Chytré město/Smart City = změna myšlení
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Čím vším se řídí reklama pro odborníky
Pozvánka Brno, Filozofická fakulta, A. Nováka 1
Tereza Bížová Představení se.
3MA381 LS 2007/2008 Michaela Kmeťová
Co si vezmu na….
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Život bez střeva , Praha.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
18X1ED – Inovace dopravních cest
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
2. Centrální gravitační pole
Transkript prezentace:

Zobrazení hlasotvorného aparátu moderními zobrazovacími metodami M. Lejska*, P. Krupa**, R. Havlík*, *AUDIO-Fon centr. Brno ** Klinika zobrazovacích metod FN USA Brno Foniatrický kongres 25.-27.9.2008 Jablonné nad Orlicí Podporováno grantem GAČR 101/08/1155

Cíl i úkol Vytvořit co nejlepší snímek hrtanu s možností diferenciace hlasových dutin Vytvořit snímek fonujícího hrtanu Snímek, ze kterého je možno provést 3D rekonstrukci

Moderní zobrazovací metody: Vytvořit co nejlepší snímek hrtanu s možností diferenciace hlasových dutin Moderní zobrazovací metody: CT (computer tomography) NMR (nuclear magnetic resonation)

Vytvořit snímek fonujícího hrtanu Před několika málo lety nebylo podobné měření vůbec technicky proveditelné. * Existuje spousta prací se NMR zobrazením hrtanu anatomické studie patologická zobrazení * Neexistuje zobrazení fonujícího hrtanu Navazuje na předchozí práce stejného kolektivu autorů z . 2003

Snímek, ze kterého je možno provést 3D rekonstrukci Jen tenkrát, když ze všech tří směrů jsou velikostní parametry zobrazovacích bodů stejné Expoziční čas pro isometrické měření u zobrazení krku je 3 – 3,5 minuty Isometrické zobrazení

Snímek, ze kterého je možno provést 3D rekonstrukci Ne-isometrické zobrazení

Problémy Nalézt takovou sekvenci měření, která by umožnila: Měřit po dobu expozice kolem 20 s Použít dostatečnou intensitu magnetického pole, aby se co nejpřesněji zobrazila hranice mezi vzdušnými dutinami a měkkými tkáněmi Ale, vysokou intenzitou magnetického pole nepřehřívat tkáně pacienta Zatím nemluvíme o objektu měření

Měřený objekt = operní pěvec Musí opakovaně zpívat po celou dobu měření stejný tón – jak výškou, tak i intenzitou (pohyby hlasového ústrojí, měření hlasu pro hlasovou analýzu) S různými určenými vokály Stejná výška, stejná intenzita, stejné vokály, ale jednou bez a podruhé s využitím pěveckého formantu Stejný výkon opakovat asi 25x A to všechno vleže a po dobu několika hodin

Vlastní zobrazení:

konec

konec

Děkuji za pozornost