Pampelišky Příroda kolem nás.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt – Ziel 3 / Cíl 3 Ahoj sousede – Hallo Nachbar Ekologická výchova pro všechny generace „ PAMPELIŠKY „ Bc. Vlasta Tesařová Bedřichov
Advertisements

Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Kameny Příroda kolem nás.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Noční skřítci VNímání.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Hrášek – počítání kuliček
Co nepatří do dárku Vnímání.
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Ovocný salát pro maminku
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
Nářadí – velikost, počet
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Důležitá telefonní čísla
Vytleskej podle slabik
Jak se upravit do divadla
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Orientace v řadě.
Pozornost, soustředění, paměť
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Pampelišky Příroda kolem nás

Věková skupina : děti 4 – 7 let OBSAH Motivace Smetánka lékařská Pomůcky Hry s pampeliškami Pozorování a sběr pampelišek Výroba pampeliškového medu Rozloučení a proměny pampelišek Použité odkazy Integrovaný blok Vzdělávací oblast Očekávané cíle Práce s interaktivním výukovým materiálem

Pam, pam, pampelišky ….. Motivace Ptám se, ptám se, pampeliško  Už si vrabci koupou bříško, už se káča točí, kde jsi byla pampeliško, od čeho máš oči? Od slunce, od zlata! Jak jsem se tam zahleděla, hned jsem byla zlatá celá jako housata. Pampelišky, povězte mi, podruhé se ptám: Čím otvírá slunko zemi, kudy pouští jaro k nám? Žežulky si povídají, že jsou vrátka v jednom háji, Smetánka lékařská ke vrátkům je zlatý klíč, petr-petr-petrklíč Aktivity Atlas rostlin – hledáme, jaké má pojmenování a jak vypadá rostlina pampeliška Dozvídáme se, čím nám je smetánka lékařská prospěšná kořen – výroba léčiv, listy – jarní salát, květ poskytuje pyl pro včely a z květů vaříme med

Hry s pampeliškami ….

Pozorování a sběr pampelišek …

Výroba pampeliškového medu.  Postup přípravy receptu 1 Výroba pampeliškového medu...  Postup přípravy receptu 1. den - květy čistě opereme pod tekoucí vodou a vložíme do 4 litrového hrnce. Zalijeme je vodou. Citrony pečlivě omyjeme, nakrájíme na kolečka, zbavíme je pecek a přidáme je do hrnce s pampeliškami. Vše dáme vařit. Od bodu varu vaříme asi 15 minut. Pak necháme směs vylouhovat do dalšího dne. 2. den - směs přecedíme přes plátno do čistého většího hrnce. Do získané pampeliškové šťávy přidáme cukr a za častého míchání směs vaříme 1,5 hodiny, než se med začne táhnout. Hotový med nalijeme do čistých sklenic a uzavřeme víčkem. Ingredience 2 l voda 2 kg cukr krystal 2 ks citron 200 ks hlavičky květů pampelišek

Rozloučení a proměny pampelišek Kdyby tu nic nebylo, jenom slunce svítilo, mně by se tu líbilo ….

Použité odkazy METODICKÝ PORTÁL http://rvp.cz/ - PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ METODICKÁ PUBLIKACE PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY – KAFOMET ILUSTRACE - http://www.janamodra.cz/ VLASTNÍ FOTODOKUMENTACE

Metodický pokyn Integrovaný blok: Příroda kolem nás Popis Prezentace je inspirací pro pedagoga při plánování poznávací činnosti dětí v přírodě Vychází z interaktivních prožitkových metod, činnosti jsou zaměřeny na dítě, jeho potřeby, zájmy a schopnosti. Úkolem pedagoga je umožnit každému dítěti rozvinout maximálně svůj potenciál v takových podmínkách, které respektují jeho individualitu. Nabízí dětem podněty z oblasti ekologického a polytechnického vzdělávání. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Očekávání a cíle Získá povědomí o významu životního prostředí ​ Praktickou zkušeností se naučí vnímat přírodu všemi smysly a chránit ji​ Interaktivním přístupem získá soubor dovedností, které nás vedou k umění nakládat s dary přírody​ Prožitkem se naučí soustředěně pozorovat, zkoumat a všímat si souvislostí​ Má možnost experimentovat ​ Naučí se užívat nové pojmy​ Spolupracuje ve skupině​ Seznámí se s postupem výroby pampeliškového medu s možností aktívního zapojení​ Získá dovednosti v ovládání interaktivní obrazovky​ Dokáže zhodnotit své postupy a nalézt řešení nových situací Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Příprava pomůcek a technického vybavení Informace dětí o bezpečnosti před zahájením činnosti Eliminace rizik Vaření medu za přítomnosti dospělé osoby Lékárna Další zdroje www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ lupy, nádoby na sběr pampelišek, plátno, síto, sběračky, lžíce, hrnec cukr, pomeranč, citrón encyklopedie Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Vnímat pomoc techniky při objevování přírody Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Dosažené konkretizované výstupy Děti si uvědomují, že člověk a příroda se navzájem ovlivňují a že každý může svým chováním působit na životní prostředí Každý z nás, tedy i děti, již dokáží spoluvytvářet pohodu při společných aktivitách (verbálně i nonverbálně sdělují okolí, že se cítí spokojeně a bezpečně) Děti umí být citlivé k přírodě a vnímají ji všemi smysly Dokáží si uvědomit předem nebezpečí a rizika Mají povědomí o obnově životního prostředí Dokáží zacházet s dary přírody Manipulují s nástroji a nádobím v přítomnosti dospělé osoby Pomáhají při výrobě pampeliškového medu Zvládají spontánně ovládat interaktivní obrazovku

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.