BALONKY OSLAVY A HRY
Nafoukni balonky všech barev…
Seřaď balonky od největšího k nejmenšímu… Jakou barvu má ten největší?
Ano, největší je zelený balonek. A který je na řadě po něm?
Už jsou dva…a který je další?
Už jsme v půlce…pokračujeme…
Už zbývají jen dva. Je větší červený nebo fialový balonek?
Výborně, balonky jsou seřazené. Zkuste se i vy seřadit podle velikostí balonků, které jste si nafoukli… A co se seřadit třeba podle výšky toho, kdo balonek drží?
Kolik je v kyblíku balonků od jednotlivých barev? 1 2 3 4 3 2 2 3 4 3 2 1 4 3 2 3 2 1
Pokud chceš dát každému kamarádovi do každé ruky balonek, kolik balonků budeš potřebovat? 7 8 9
A co se s těmi balonky v kyblíku dělá? Při hře házíme… Rozmístíme je po zahradě. A trefujeme
Materiály, pomůcky a technické vybavení Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (nafukovací balonky)
Metodický postup Na začátku prezentace na téma „balonky“ si každé dítě nafoukne barevný balonek – u prvního snímku zopakujeme základní barvy. Navazuje řazení balonků (na dotykové obrazovce i v reálu) podle kritéria. Ve třídě se mohou děti řadit dle barev duhy, velikosti balonků, věku jejich držitelů…Na několik skupinek se mohou děti rozdělit i podle barev balonků. Na dalším snímku děti balonky různých barev počítají a dělí se o ně. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č.2 – po dotyku na jednotlivé kapky se „nafouknou“ různobarevné balonky Snímek č.3-8 - série snímků, kde dotyk na správnou odpověď automaticky posune prezentaci na další snímek. Balonky, které jsou špatnou odpovědí, se zahýbou nebo zmizí. Snímek č.9 - tlačítko se špatnou odpovědí po dotyku zmizí, správná odpověď spustí potlesk. Snímek č.10 – balonky po dotyku odputují ke čtyřem dětem. Správné tlačítko spustí dotykem potlesk, špatná zmizí. Snímek č.11 – po dotyku na obrázky se postupně objevují navazující obrázky a texty Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy VZDĚLÁVACÍ OBLAST – Dítě a jeho psychika (psychologická) VZDĚLÁVACÍ PODOBLAST – Poznávací schopnosti – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace. Dosažené konkretizované výstupy – rozumět a používat pojmy označující velikost; třídit a řadit prvky dle daného kritéria; chápat číslovku jako počet prvků; orientovat se v číselné řadě. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.