3. Skládání vektorů, převody jednotek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Komolá tělesa Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 14. Pohyby těles v gravitačním a tíhovém poli Země Název sady: Fyzika.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 12. Práce, výkon, účinnost Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 2. Fyzikální veličiny a jejich jednotky, vektory Název sady: Fyzika.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 16. Elektromagnetické kmitání a vlnění Název sady: Fyzika pro 3.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 9. Elektrický proud v plynech - ionizace, výboje a jeho druhy Název.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Další operace s vektory
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Yvona Záhorovská
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Grafické znázornění síly
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Obecná rovnice přímky - procvičování
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka II.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Převody jednotek objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař a Puškař ROČNÍK:
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Lineární rovnice a nerovnice III.
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
6. Elektrické pole - náboj, síla, intenzita, kapacita
19. Kreslení závitových spojů Technická dokumentace pro 1. ročník
18. Pascalův zákon, hydraulika
4. Kinematika – základní pojmy, pohyb
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úvod do fyziky opakování
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
Skládání sil, rovnováha sil
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Parametrická rovnice přímky
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
10. Dynamika – procvičování vzorců na hybnost, tření
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
17. Tolerance a drsnost na výkrese
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Převody jednotek objemu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Podobnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

3. Skládání vektorů, převody jednotek Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 3. Skládání vektorů, převody jednotek Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních škol – obor mechanik seřizovač a technik puškař Ročník: 1. Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0727 Datum vzniku: 31. 7. 2012 Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Fyzika pro 1 Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Fyzika pro 1. ročník středních škol – obor mechanik seřizovač a technik puškař je shrnout žákům prvních ročníků technických oborů základní poznatky z daných odvětví fyziky. Jednotlivé DUMy (prezentace) v této sadě přiblíží postupně žákům různé fyzikální obory, se kterými se setkají v praxi i v hodinách na naší SŠ. Konkrétně tato prezentace je zaměřena na procvičení převodů fyzikálních jednotek, vektory a operace s nimi

Násobky jednotek Název Hodnota Značka Kilo 103 k Mega 106 M Giga 109 G Tera 1012 T

Díly jednotek Název Hodnota Značka Mili 10-3 m Mikro 10-6 μ Nano 10-9 Piko 10-12 p Deci 10-1 d Centi 10-2 c

Postup při převádění jednotek Rozlišujeme převody z menších jednotek na větší a naopak Při převodech z menších jednotek na větší posunujeme desetinnou čárku o příslušný počet míst doleva Při převodech z menších jednotek na větší posunujeme desetinnou čárku o příslušný počet míst doprava

Pomůcka při převádění menších jednotek na větší T G M k j m μ n p 1000

Pomůcka při převádění větších jednotek na menší T G M k j m μ n p 1000

Převeďte: 15MW na TW 0 , 0 0 0 0 1 5 , TW 15TW na MW 1 5 , 0 0 0 0 0 0 , MW

Procvičování Převeďte: 4,5kN = MN 16,2pF = μF 0,0045 6,91cm = km 89GW = TW 56,4mm = dm 8,4μC = C 63,5J = kJ 0,0045 0,0000162 0,0000691 0,089 0,564 0,0000084 0,0635

Procvičování Převeďte: 65,7GN = kN 89μF = nF 65700000 7,3cm = mm 78,9TW = MW 21,3dl= cl 4,4C = μC 7,4GJ = J 65700000 89000 73 78900000 213 4400000 7400000000

Postup při převádění jednotek času a objemu Při převádění jednotek času platí: 1h = 60min = 3600s 1 min = 60s Při převádění jednotek objemu platí: 1dm3 = 1l

Procvičování Převeďte: 7min = s 2h 15min 30s= s 420 18s = min 5,8mm3= dl 4cl= m3 8m3= ml 6hl= m3 420 8130 0,3 0,0000058 dm3(l) = 0,000058 0,04l(dm3) = 0,00004 8000dm3(l) = 8000000 600l(dm3) = 0,6

Práce s vektory Sčítání a odčítání vektorů stejného směru provádíme tak, že do koncového bodu prvního vektoru umístíme počáteční bod vektoru druhého Sčítání a odčítání vektorů různého směru provádíme doplněním na rovnoběžník Dílčí vektory nazýváme složky, výsledný vektor nazýváme výslednice

Vektory v praktických příkladech Určete a znázorněte, výsledek při přetahování lanem, víte-li, že na jednom konci tahá chlapec silou 160N a na druhém konci tahá chlapec silou 200N 1dílek = 20N F1 = 160N F = F2 – F1 F = 40N F2 = 200N

Určete, kterým směrem se budou pohybovat sáňky a výslednou sílu, kterou jsou taženy, má-li vodorovná složky síly velikost 400N a svislá složka síly 300N 1 dílek = 50N Fv = 400N Fs = 300N Fs F určíme měřením F Fv

Závěrečný test Skupina A Převeďte: 29 mm (nm) 5,7 kN (GN) 8,65 TW (W) 13,4 pF (μF) Určete velikost výslednice F = F2 – F1, je-li F1= 8N a F2 = 15N Sestrojte výslednici F

Skupina B Převeďte: 56 nm (μm) 7,2 TN (GN) 13,4 pF (mF) 9,8 MW (W) Určete velikost výslednice F = F2 + F1, je-li F1= 8N a F2 = 15N Sestrojte výslednici F

Odpovědi Skupina A 29 000 000 nm 0,000 0057 GN 8 650 000 000 000 W 0,000 0134 μF F = 7 N Výslednice

Skupina B 0,056 μm 7 200 000 GN 0,000 000 0134 mF 9 800 000 W F = 23 N Výslednice

Seznam zdrojů pro textovou část LEPIL, O. a kol. Fyzika pro střední školy 1.díl. 3. vyd. Praha: Prometheus s.r.o., 1995 SVOBODA, E. a kol. Přehled středoškolské fyziky. 3. vyd. Praha: Prometheus s.r.o., 2005 MIKULČÁK, J. a kol. Matematické, fyzikální a chemické tabulky a vzorce pro střední školy. 1. vyd. Praha: Prometheus s.r.o., 2005