Reforma policie Největší změna za posledních 50 let

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Prostředí pro projekt spolufinancovaný ze SF EU Ing. Zdeněk Chaluš, CSc.
pplk. JUDr. Martin BOHMAN Policejní akademie ČR v Praze
Veřejná moc a veřejná správa
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Veřejná správa – úvod.
REFORMA POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY 10 pilířů Ivan Langer.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Organizace sociální správy
Policie České republiky
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
VY_32_INOVACE_ Smlouva o EU je platná od Je zavedeno „evropské občanství“ Přináší „kritéria konvergence“ – ekonomické sblížení 1.Stabilita.
Organizace Státní správy
Reforma Policie ČR Ivan Langer ministr vnitra. Proč? priorita programového prohlášení vlády ČR priorita Ministerstva vnitra maximální otevřenost, komunikace,
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
Kontrola veřejné správy
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol František Dohnal.
Daňová reforma 2010 Snížení administrativní zátěže pro poplatníky a státní správu MF ČR Peter Chrenko.
Fotbalové stadiony mohou být místem dobré zábavy a bezpečí
Policie České republiky
JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011
Policie České republiky okresní ředitelství K A R V I N Á Naše první recepce Projektu P1000.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Kontrola veřejné správy I.
Územní samospráva Kraje
Společná zemědělská politika Transformace organizací v resortu.
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Reforma daňového systému Cíle vlády Efektivní veřejná správa Přátelské veřejné služby.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
Řešení problematiky diváckého násilí. Proč?  zvyšující se intenzita projevů násilí  příliš velké zatížení Policie ČR  nedostatečná efektivita postihů.
Vypracovaly: Nevrtalová Michaela Šlechtová Nikola Uhllířová Jana
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Státní správa Petr Machala.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
Státní správa.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Stát Tříprvková teorie –G. Jelinnek Území Obyvatelstvo
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Ekonomika vnitřní bezpečnost státu POLICEJNÍ SLUŽBY.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Nová pravidla bezpečnosti na fotbalových stadionech Ivan Langer ministr vnitra Praha
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Kontaktn í a koordinačn í centra Krajsk é ředitelstv í policie Jihočesk é ho kraje.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Kybernetická kriminalita
Aktuální personální situace Policie České republiky
Policie České republiky
rrgtoaerhgdghofhgahgarg
10 pilířů reformy Policie ČR
„Policejní reforma dostala zelenou!“
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
„Policejní reforma dostala zelenou!“
Zásahy do tržního mechanismu
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
Transkript prezentace:

Reforma policie Největší změna za posledních 50 let POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Reforma policie Největší změna za posledních 50 let Ivan Langer ministr vnitra

Reforma policie nejkomplexnější a nejpromyšlenější změna v novodobé historii policie u nás zásadní legislativní změny pro efektivní fungování zlepšení pracovních podmínek pro policisty výrazný posun ve vztahu k občanům „Pomáhat a chránit“ modernizace vybavení i metod práce

Jak se věci hýbaly… IX 2006 IV 2007 VI 2007 IX 2007 XI 2007 XII 2007 POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Jak se věci hýbaly… IX 2006 IV 2007 VI 2007 IX 2007 XI 2007 XII 2007 podrobná analýza stavu policie zapracování připomínek na půdě parlamentu, diskuse reformy na půdě parlamentu představení návrhu nového zákona předložení návrhu zákona vládě představení reformy veřejnosti připomínková řízení legislativní návrh k reformě,

A jak se věci hýbají! I 2008 II 2008 III 2008 VI 2008 I 2009 I 2012 POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE A jak se věci hýbají! I 2008 II 2008 III 2008 VI 2008 I 2009 I 2012 schválení návrhu zákona vládou prezentace reformy ve všech krajích ČR policejních správ 14 krajských projednávání návrhu zákona PS PČR účinnost nového zákona, možnost zřízení nových krajských správ

10 pilířů Reformy Působnost a pravomoc PČR POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE 10 pilířů Reformy Působnost a pravomoc PČR Územní členění a organizační struktura Ekonomické postavení Vnější a vnitřní kontrola Vzdělávání policistů Služební zákon Projekt P1000 Nová struktura neuniformované policie Dost bylo papírů Debyrokratizace

Co Reforma přinese? Nová Policie Změna filosofie Modernizace Reorganizace Modernizace Změna filosofie Zeštíhlení Ekonomika Odprivatizování Nová Policie

Základní změny Proč? Změna filosofie POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Změna filosofie orientace na službu veřejnosti a partnerství s ní community policing koordinační dohody v zákoně poprvé v historii zakotven nový styl policejní práce zdvořilost úcta a respekt k občanům důraz na prevenci Proč? změna od represe k pomoci

Základní změny Proč? 14 krajů = 14 krajských policejních ředitelství POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Reorganizace 14 krajů = 14 krajských policejních ředitelství zánik okresních ředitelství Proč? zjednodušení a zefektivnění řízení, efektivní spolupráce s místní samosprávou

Základní změny Proč? ekonomická samostatnost krajských ředitelství POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Ekonomika ekonomická samostatnost krajských ředitelství krajští ředitelé budou rozhodovat o nakládání s rozpočtem Proč? Spojení odpovědnosti za výkon i za podmínky pro výkon

Základní změny Proč? Zeštíhlení Méně funkcí – větší výkon POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Zeštíhlení snížení počtu řídících míst efektivnější řízení rychlé rozhodování snížení počtu občanských zaměstnanců jasně definovaná odpovědnost konkrétních osob Proč? Méně funkcí – větší výkon

Základní změny Proč? odbourání nepolicejních činností Odprivatizování POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Odprivatizování odbourání nepolicejních činností doručování soudních obsílek asistence u banálních dopravních nehod pořadatelská služba Proč? Policie má sloužit občanům

Základní změny Proč? investice elektronizace POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Modernizace investice obměna vozového parku (1,4 mld.) projekt P1000 (3,6 mld.) elektronizace moderní manažerské přístupy Proč? Protože žijeme ve 3. tisíciletí

POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Policie má nyní všechny předpoklady k tomu, aby se stala respektovanou a moderní institucí