METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Avantgardní umělecký směr  Vznikl v Itálii, silně se prosadil také v Rusku  Odmítá jakékoli tradice v umění i v kultuře  Schvaloval válku jako jediný.
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Odraz světla na rovinném zrcadle
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
ARANŽOVÁNÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Grafomotorika - geometrické tvary
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rešerše.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název materiálu: Surrealismus
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Astronomické jednotky délky
Měření elektrického proudu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vnímání, poznávací schopnosti
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
HODINY - poznej stejný čas, velikost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Magnetická indukce Název školy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Barevné korálky vnímání.
Vztah k životnímu prostředí
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5.3.02  Jméno autora: Mgr. Jarmila Gécová  Datum, období kdy byl vytvořen: září 2011  Název práce: Fantazie  Předmět, pro který je VM určen: Výtvarná výchova  Ročník, pro který je VM určen 8.  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Umění a kultura Malba Fantazie Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace je výukovým materiálem k tématu Malba, je motivací žáků v jejich tvůrčí aktivitě, získání přehledu o moderních výtvarných směrech.   Pomůcky: José Pijoan – Dějiny umění, prezentace

VY_32_INOVACE_5.3.02 FANTAZIE

SURREALISMUS /SYREALISMUS/ Evropský umělecký směr, ale také životní styl usiluje o osvobození mysli, zdůrazňuje podvědomí snaží se o zachycení snů, představ, pocitů a myšlenek SALVÁTOR DALI - Španěl inspirace u renesančních mistrů kombinace bizarních snových obrazů s prvotřídním kreslířským a malířským projevem – celkem 1500 obrazů, PERZISTENCE PAMĚTI - nejznámější commons.wikimedia,org,220px_Salvator_Dali_N.jpg, umelcisrdce.wz.cz,cas.jpg,art_salvator_dali.jpg

DADAISMUS – též DADA vzniká jako reakce na 1. sv. válku (strach a zmatek z války) propagace totální anarchie v životě i v kultuře, absolutní svobody tvorby a umění zbavené sociální funkce prosazovali osvobození věcí z jejich obvyklých vztahů a následné položení věcí do nových, nečekaných a zcela nelogických vztahů rozebrání nějakého předmětu na části a jeho případného složení (nebo použití takto vzniklých částí) do něčeho jiného, čímž vznikne nová dosud neznámá věc vlo.gliwice.pl,Ernst.jpg MAX ERNST (Francouz) – objevitel techniky FROTÁŽE kultura.idnes.cz,JAZ311a97_13ks_2_o.jpg, zenavaute.cz,Magritte_La_belle_lurete_1965.jpg

KINETICKÉ UMĚNÍ - EVROPA 20. ST. umělecký směr usilující překonat tradiční statičnost uměleckého díla rozvinutím dynamických prvků kinetické objekty se pohybují (větrem, vodou, motory, energií magnetického pole apod.), nebo se jimi dá pohybovat (aktivní spoluvytváření díla divákem) za kinetické bývají považovány i obrazy umělců op artu, které vytvářejí dojem pohybu artmuseum.cz,kinetic_lead.jpg cojeste.cz,slunecni_soustava_v pohybu.jpg vaud.estranky.cz,JM2_Clock.jpg MARCEL DUCHAMP – TVŮRCE ZÁVĚSNÝCH MOBILŮ

OP – ART zkráceně z angl. optical art optické umění využívají poznatky z geometrie, fyziognomie a optiky snaží se pomocí většinou černobílých geometrických obrazců, rastrů a vzájemně se překrývajících lineárních a plošných útvarů dosáhnou optické iluze pohybu, nestability jedním z hlavních představitelů op-artu je maďarský výtvarník Victor Vasarely. artlex.com,opart_vasare.unid.Ig.gif, f-lohmueller.de,hypnoz92.jpg Název je vlastně obdobou názvu jiného uměleckého směru Pop art.

OPAKOVÁNÍ ZAŘAĎ: PŘIŘAĎ: MARCEL DUCHAMP MAX ERNST VICTOR VASARELY SALVÁTOR DALI Z JAKÝCH SLOV VZNIKLO SPOJENÍ: OP ART KDO BYL TVŮRCEM ZÁVĚSNÝCH MOBILŮ? KTERÝ VÝTVARNÝ SMĚR VYVOLÁVÁ DOJEM POHYBU? ODKUD ČERPAL SALVÁTOR DALI? (POZNÁŠ PODLE OBRAZU?) zdroj informací: vlastní