Masopust Tradice v obci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Tvoření s dětmi KYTIČKY Z TĚSTOVIN. Pomůcky Těstoviny si obarvíme připravenými barvami a necháme zaschnout.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VÝROBA VELIKONOČNÍHO PŘÁNÍ JE TU JARO. Jarní velikonoční kuřátko 2.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku. ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Ovocný salát pro maminku
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
Logo pro veverky a kamarády
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
TRADICE A SVÁTKY.
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky.
TVOŘÍME Z KERAMICKÉ HLÍNy
Orientace v řadě.
I živočichové pracují.
Pletení velikonoční pomlázky
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
Tradice - Velikonoce Stojánek na pastelky.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Roční období – znaky, svátky a tradice
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Postavičky z přírodnin
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

Masopust Tradice v obci

Masopust v naši obci

Masopust v naši obci Maškary chodily, medvěda vodily: já jsem se bál. Držte ho, maškary, aby mě na cáry neroztrhal.

Tradiční masky  

Něco o maskách Medvěd: jedna z tradičních masek, přisuzují se mu magické vlastnosti plodnosti, které mohou být přeneseny nejen na hospodářství, ale i na ženy. Všechny ženy i dívky s ním tancují.  

Něco o maskách Smrtka: značí blížící se konec zimy, straší děti  

Něco o maskách Kobyla: tradiční maska, kterou tvoří vždy dva lidé  

Zahrajem si na medvěda PH Medvěd: Ty medvěde chlupatý s kožichem až na paty, rychle, rychle utíkej, všechny si nás pochytej! 1,2,3,4,5, už nás začni honit – hned!! Děti stojí v kruhu, jedno v roli medvěda klečí uprostřed. Děti recitují báseň a chodí po kruhu. Na slovo hned se děti rozběhnou, medvěd honí, koho chytne - hraje medvěda.

Vyrob si svou masku

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a společnost Podoblast: Kultura a umění Integrovaný blok: Já, ty, my a lidové tradice Téma: Tradice v naší obci - Masopust Konkretizované výstupy: Dítě vnímá umělecké podněty, seznamuje se s lidovými tradicemi Cíle: Dítě poznává masopustní masky, jejich význam a rozvíjí se jemnou motoriku při výrobě masky Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje CHMEE2. Wikimedia [online]. [cit. 11.2.2015]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Masopustn%C3%AD_ma%C5%A1kary_v_Milevsku_(15).jpg Obrazový materiál z obecních stránek (povolení obce) a z archivu autorky

Metodický postup Děti se seznámí s lidovými tradicemi v obci, setkají se s tradičními maskami a dozví se o nich. Naučí se lidovou báseň, pohybovou hru a mohou si vyrobit, dle svého uvážení, karnevalovou masku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ Výroba masky: tvrdý papír, barevný papír nebo pastelky a barvy, nůžky, klobouková guma Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.