Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Evidence územně plánovací činnosti systém ILAS
Porada pracovníků měst a obcí Královéhradeckého kraje vykonávajících agendu na úseku územního plánování a stavebního řádu část územní plánování 18. prosince.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Nástroje územního plánování
Šance pro krajinné plánování a jeho alarmující absence v ÚPD Nadějkov Ing. arch. Martin Jirovský, Ph. D.
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
Stavební zákon a územní plánování
Působnosti obcí na úseku územního plánování od setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
Územního plánování na obcích v roce 2007 setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana Kaválková.
Zhodnocení potřeby vymezení nových zastavitelných ploch Bc. Josef Velíšek Odbor regionálního rozvoje KÚPK.
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
ÚSES v Zásadách územního rozvoje JMK
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Novela stavebního zákona
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva Právo životního prostředí I.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Územně analytické podklady správních obvodů obcí s rozšířenou působností v území Jihomoravského kraje třetí / čtvrtá úplná aktualizace Územně analytické.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Územní systém ekologické stability (ÚSES) (aneb nové metodické materiály MŽP připravené ve spolupráci s MMR) Informace odboru obecné ochrany přírody a.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování Územně analytické podklady obcí Třetí úplná aktualizace Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Příklad k metodickému pokynu porada ÚÚP
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele ( dotazy )
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Stavby v nezastavěném území
Lhůta pro pořízení územní studie
Pořizovatelská praxe stanoviska dotčených orgánů
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Územní systém ekologické stability (ÚSES) (aneb nové metodické materiály MŽP připravené ve spolupráci s MMR) Informace odboru obecné ochrany přírody.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Dotace obcím na zpracování územních plánů pro rok 2017
Územně analytické podklady Informace z metodické porady MMR s krajskými úřady ke 2. aktualizaci ÚAP obcí porada KrÚ JMK s ÚÚP JMK
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
územního plánování na obcích v roce 2007
Územní systém ekologické stability (ÚSES) krajina v územním plánování Informace z metodické porady MŽP s krajskými úřady porada KrÚ JMK s ÚÚP JMK
Vybrané aktuální metodiky MMR a ÚÚR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
ZÁSADY ÚZEMNÍHO ROZVOJE PLZEŇSKÉHO KRAJE
Obsah územně plánovacích podkladů
Územně analytické podklady
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Transkript prezentace:

Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace, vložení do evidence Vyhodnocení vlivů ÚP na udržitelný rozvoj území Závaznost interakčních prvků (výsledky konzultace s MMR) Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu listopad 2016

Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Stavba – dle § 2 odst. 3 SZ – stavbou se rozumí veškerá stavební díla, která vznikají stavební nebo montážní technologií, bez zřetele na jejich stavebně technické provedení, použité stavební výrobky, materiály a konstrukce, na účel využití a dobu trvání… Zastavění plocha pozemku – dle § 2 odst. 7 SZ – zastavěná plocha pozemku je součtem všech zastavěných ploch jednotlivých staveb. Pro potřeby výpočtu zastavěnosti pozemku jsou tedy stavbami i zpevněná plocha, terasa, chodník, odstavné stání….(pokud ÚP neupřesní jinak!!) ZÁVĚR pokud není v ÚP definováno jinak, je nutno za zastavěnou plochu pro výpočet zastavěnosti pozemku brát zastavěnou plochu pozemku podle SZ, tedy všechny stavby na pozemku!!!

Územní studie Projednání ÚS není legislativou upraveno. Dle naléhavého doporučení odboru rozvoje dopravy KrÚ JMK (ORD)je však žádoucí řešení ÚS dotýkající se krajských silnic s ORD konzultovat (prozatím se tak v mnoha případech neděje a následně vznikají komplikace). Obdobně je vhodné postupovat v případě dalších relevantních „dotčených“ orgánů či správců veřejné infrastruktury ÚS je neopominutelným podkladem až po vložení dat o této studii do evidence územně plánovací činnosti (registrace na ÚÚR) Pokud nově zpracovaná a zaregistrovaná ÚS nahrazuje v území ÚS dříve zpracovanou, je potřeba údaje o možnosti využití původní ÚS na stránkách ÚÚR zrušit (jinak dotčený orgán či stavební úřad neví, kterou ÚS má brát jako podklad pro rozhodování) UPOZORNĚNÍ dne 01.01.2017 pozbývá platnosti úkol prověřit územní studií změnu využití plochy, který je stanovený v ÚP (pokud není v ÚP stanovena jiná lhůta) – v plochách se dá stavět i bez prověření ÚS

Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území Vyhodnocení vlivů ÚP na udržitelný rozvoj území (VVURÚ) není součástí OOP, kterým se vydává územní plán Dle § 50 odst. 1 SZ „pořizovatel pořídí pro obec zpracování návrhu ÚP a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území, pokud se zpracovává“; je tedy zřejmé, že se jedná o dva dokumenty Dle § 54 odst. 1 SZ „pořizovatel předkládá zastupitelstvu příslušné obce návrh na vydání územního plánu s jeho odůvodněním“; nepředkládá se k vydání VVURÚ Dle § 53 odst. 5 SZ je součástí odůvodnění ÚP, mimo jiné „zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území…“, z čehož je zřejmé, že vlastní VVURÚ není ani součástí odůvodnění územního plánu

Závaznost interakčních prvků (výsledky konzultace s MMR) Interakční prvky (IP) nejsou obecně závaznou částí ÚSES Institut ÚSES je definován v zákoně o ochraně přírody a krajiny, v definici není IP jmenován; prováděcí vyhláška k zákonu pak rozlišuje „skladebné části“ ÚSES – biocentrum, biokoridor, nikoliv IP. Ani SZ a zvláštní předpisy pojem IP neznají, je definován pouze v Metodice projektanta místního ÚSES. Metodika pro zpracování ÚSES do ÚP s interakčním prvkem nepočítá Interakční prvek nemůže být v ÚPD vymezován ÚP je závazným podkladem pro rozhodování o změnách v území, prostřednictvím tohoto rozhodování reguluje chování vlastníků. Omezení lze prosazovat jen na základě převažujícího veřejného zájmu, který je založen obecně závazným právním předpisem a uplatňován v navazujících správních aktech nebo v OOP. IP nemá oporu v zákoně, není upřesněn prováděcím právním předpisem ani neexistují expertní podklady pro jeho objektivní uplatňování

ZÁVĚR Interakční prvek nemůže být v aktech veřejné správy uplatňován, s výjimkou případů, kdy je jeho ochrana zajištěna jiným institutem nebo požadavkem veřejné správy, který zákonnou oporu nepostrádá (např. zvláště chráněné území, významný krajinný prvek, odůvodněná protierozní nebo protipovodňová opatření) Pokud chci např. uplatnit aleje či ozelenění ploch z kompozičních důvodů v rámci řešení krajiny či systému zeleně, nutno postupovat jinak jež přes IP (např. přímo vymezením ploch zeleně, přípustností aleje v příslušných „funkčních“ plochách)

Připomenutí známých skutečností (jsou součástí kontrol): ZÁVĚR Připomenutí známých skutečností (jsou součástí kontrol): Je třeba zakládat a průběžně doplňovat registrační listy Je třeba sledovat potřebu zpracování zpráv o uplatňování ÚP Děkuji za pozornost