POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ PEKAŘ PEČE HOUSKY POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Z ČEHO PEČE PEKAŘ? VEJCE MÁSLO TĚSTO CUKR A SŮL DROŽDÍ MLÉKO MOUKA
UŽDIBUJE KOUSKY Z TĚSTA – A CO UPEKL? JMENUJ 1. PÍSMENKO SLOV CH V VEKA CHLEBA R H B BAGETA ROHLÍK HOUSKA JMENUJ 1. PÍSMENKO SLOV
PEKAŘ PEČE I SLADKÉ DOBROTY - POZNÁŠ JE? KOLÁČEK KOBLIHA ŠÁTEČEK VÁNOČKA MOHOU NĚKTERÁ SLOVA PŘEDSTAVOVAT I NĚCO JINÉHO? Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
VYJMENUJ NÁČINÍ K PEČENÍ. PROČ BY SI LIDÉ MĚLI POMÁHAT? VÁL M M MÍSA V OŠATKA O O V VAŘEČKA S STĚRKA V VÁLEČEK METLA M V V S N NŮŽ N M VYJMENUJ NÁČINÍ K PEČENÍ. PROČ BY SI LIDÉ MĚLI POMÁHAT? Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 7
Z ČEHO PEČE PEKAŘ? CO VZNIKNE ZE SUROVIN, Z KTERÝCH PEČE? VYJMENUJ, CO UPEKL PEKAŘ. SLANÉ I SLADKÉ PEČIVO. CO PEKAŘ POTŘEBUJE KE SVÉ PRÁCI – VÁL, NŮŽ, PEC, PEKÁČ, VÁLEČEK VYSVĚTLI VÝZNAM SLOVA UŽDIBUJE. NĚKTERÁ SLOVA ZNĚJÍ STEJNĚ, ALE ZNAMENAJÍ NĚCO JINÉHO – ŠÁTEČEK, KOBLIHA, LIST, OKO PROČ BY SI LIDÉ MĚLI POMÁHAT? CO UMÍME NOVÉHO Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité odkazy Vlastní obrázky Vlastní nahrávka písně
Metodický pokyn Integrovaný blok: DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA DÍTĚ A JEHO SVĚT Popis Znát většinu slov a výrazů používaných v prostředí dítěte Soustředěně poslouchat Rozumět běžným okolnostem a dějům, jevům a situacím, s nimiž se dítě setkává Očekávání a cíle Porozumět slyšenému – slova a výrazy z oblasti mlynářské práce Záměrně se soustředit a udržet pozornost Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Strana č. 1 - zní předehra k písni Pekař Strana č. 2 – zní 1. část písně – seznamujeme se se surovinami k pečení – animace – postupné klikání na suroviny – jako poslední klik na mouku – objeví se těsto Strana č. 3 – zní 2. část písně – vysvětlíme výraz užďibuje, pak jaké slané pečivo peče, vytleskáme slova a určujeme první slabiku, co jsme určili správně – animace - klikneme na obrázek který se přesune k pekařovi, objeví se správný znak písmene na začátku slova Strana č. 4 – zní 3. část písně – jmenujeme sladké dobroty – hledáme slova různého významu (homonyma) Strana č. 5 – zní 4. část písně – seznámení se pomůckami pekaře – náčiní, animace - klikem na spodní okraj každé věci se náčiní rozhoupe a zároveň najede písmeno, které je na začátku slova – pro kontrolu zčervená i písmenko v napsaném slově, na závěr povídání o lidských vztazích - význam pomoci Strana č. 6. - opakování celé písně se zpěvem dětí – k lepšímu zapamatování děj na obrázcích Strana č. 7 - opakování celé písně pouze s hudebním doprovodem– k lepšímu zapamatování děj na obrázcích Strana č. 8 – na závěr – shrnutí poznatků Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Hra s obrázky – různě řadily, povídali jsme si u nich, připevňovali na tabuli Tvořivé činnosti – vybarvování, stříhání, modelování Rytmické hry s říkadly o pekařích – rytmický zápis tužkou pomocí svislých čárek Grafomotorický cvik – ležaté osmičky = pleteme housky Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Pomocí písně vysvětlit pojmy, správně určovat a pojmenovávat věci a jevy ve svém okolí Naučit se lidovou píseň Pekař - rozlišit některé jednoduché obrazné symboly, piktogramy a značky, umět je používat (např. číst piktogramy, pochopit obrázkové čtení), vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické či hudební nástroje, hudebně pohybovou činností Vyjádřit myšlenku, popsat situaci, událost – příprava těsta Vyčlenit hlásku na počátku slova Informace o řemeslu vyhledat v encyklopediích Záměrně se soustředit a udržet pozornost Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Mít poznatky z nejrůznějších oblastí života a poznání v rozsahu podle toho, s čím se v praxi setkává, co kolem sebe vidí, co prožívá, co mu bylo zprostředkováno či vysvětleno o lidech a jejich životě, o kultuře Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.