Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A15 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Makroekonomické ukazatele
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_18 NázevInflace Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Inflace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Ekonomika Hospodářská politika 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_02.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace:Formou prezentace se žáci seznámí s druhy inflace. Prezentace je.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Struktura finančního trhu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivní bankovní operace – úvěry
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
Geometrická posloupnost - součet
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Banky a jejich funkce – Pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování – pracovní list
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Neúplné kvadratické rovnice
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Aritmetická posloupnost - součet
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková INFLACE I. Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí s druhy inflace. Prezentace je určena pro přímou výuku či opakování. Je využitelná v předmětu ekonomika. Klíčová slova: Inflace, druhy inflace. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Suchánková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Sada: 21 Číslo materiálu: VY_62_INOVACE_K3_15

Inflace Inflace je nárůst všeobecné cenové hladiny zboží a služeb v ekonomice v určitém časovém období. Inflaci lze definovat jako snížení kupní síly peněz. INFLACE= ZNEHONOCENÍ PENĚZ POSTUPNÝM RŮSTEM CEN 1KČ DNES NEBUDE 1KČ ZA 10 LET

Inflace Změnu cenové hladiny za určité období udává míra inflace,která se vypočítává jako poměr vybraného cenového indexu na konci a na začátku období např. index spotřebitelských cen (CPI) index cen výrobců (PPI) deflátor HDP obr. č.1

Inflace mírná - nemá příliš velký vliv na hodnotu peněz DRUHY INFLACE mírná - nemá příliš velký vliv na hodnotu peněz pádivá- vede ke zvyšování nejistoty při rozhodování investovat -lidé přestávají věřit domácí měně, preferují stabilnější cizí měnu nebo jiné trvalejší hodnoty(zlato,nemovitosti….)

Inflace hyperinflace- rozvrací ekonomiku, peníze přestávají plnit svoji funkci a přechází se od peněžní směny ke směně naturální (výměně zboží za zboží) rovnoměrná- u všech komodit na trhu dochází ke stejnému růstu cen nerovnoměrná- ke zvyšování cen dochází odlišně u jednotlivých druhů zboží

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Švarcová, J. Ekonomie stručný přehled, 2006/2007. Zlín, CEED 2006. 295 s. ISBN 80-903433-3-3 Porvichová, J. Ekonomika pro sou a soš, 1.vydání. 2012.Praha, Eduko. 88s. ISBN 978-80-87204-50-4 Klínský, P., Műnch, O., Chromá ,D. Ekonimická a finanční gramotnost pro střední školy. 1. Vydání. Eduko, 2010. 180 s. ISBN 978-80-87204-21-4 Obr. 1:[online].[ cit 2013-01-10]. Dostupné z: http://Microsoft.com  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Suchánková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.