Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_19. Obsah: Definice podniku Definice majetku podniku Rozdělení majetku ze dvou hledisek Aktiva – dlouhodobý a oběžný.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
9. Obchodní činnost podniku charakteristika, hlavní prodejní cesty velkoobchod, maloobchod franchising průběh obchodní činnosti, stanovení ceny ochrana.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Ing. Veronika Dostálková MBA
Abeceda Mikroekonomie
Úvod do podnikových financí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Zdroje financování majetku - PASIVA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Číslo materiálu 16 název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Autor Ing. Bc. Štěpánka Jáglová Tématický celek Podnikání Ročník druhý Datum tvorby 19.2.2013 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01

Anotace: Materiál je zaměřený na téma „Podnikové činnosti“, usnadňuje orientaci v této problematice a slouží k vysvětlení základních pojmů z této oblasti. Metodické pokyny: Materiál slouží pro usnadnění výkladu dané problematiky, žákům současně jako podklad pro poznámky. Na snímku č. 15 jsou uvedené otázky, které slouží pro fixaci probírané látky a současně jako zpětná vazba pro učitele. Případné použité zkratky: FO …. fyzická osoba PO …. právnická osoba OR …. obchodní rejstřík VH …. valná hromada ZK …. základní kapitál

PODNIKOVÉ ČINNOSTI

PODNIK ….. je soubor hmotných, nehmotných a osobních složek podnikání Hlavním cílem podniku je nejčastěji dosažení zisku. Další cíle mohou být: Maximalizace tržní ceny akcií Dlouhodobá prosperita firmy Spokojenost zákazníků Ochrana životního prostředí Informační, humánní, sociální, charitativní cíle

PODNIKOVÉ ČINNOSTI Ke splnění podnikatelských cílů je nutné provádět celou řadu účelných činností Činnosti jsou navzájem propojené a podnik při některých z nich přichází do styku se svým okolím (dodavatelé, odběratelé, úřady, banky, zákazníci …)

PODNIKOVÉ ČINNOSTI Jedná se konkrétně například o: Zásobování (logistika) Investiční činnost Personální činnost Hlavní činnost (výroba, obchod nebo poskytování služeb) Prodej a marketing Finanční činnost Řízení (management) Zajišťování informací

1. ZÁSOBOVÁNI (LOGISTIKA) Hlavním úkolem je zajistit, aby podnik měl z čeho vyrábět, aby nakoupené zásoby byly správně skladovány a aby v nich nebylo vázáno příliš mnoho finančních prostředků (neboli zajistit správné množství zásob ve správném složení na správném místě a ve správný čas)

2. INVESTIČNÍ ČINNOST Znamená v podniku použití finančních prostředků na nákup dlouhodobého majetku, volbu nejvhodnějšího způsobu financování majetku a případné investování volných peněžních prostředků tam, kde se zhodnocují (cenné papíry, nemovitosti, zlato, sbírkové předměty apod.)

3. PERSONÁLNÍ ČINNOST Představuje v podniku práci s lidmi Zahrnuje plánování počtu pracovníků, získávání, evidenci, odměňování, péči o zaměstnance a případné propouštění

4. HLAVNÍ ČINNOST Závisí na předmětu podnikání a jedná se o: výrobu obchod nebo poskytování služeb

5. PRODEJ A MARKETING Hlavním úkolem je zajistit, aby byl výrobek podniku ve správný čas na správném místě a za správnou cenu Zahrnuje optimální volbu jednotlivých částí marketingového mixu („4P“): Výrobek (Product) Cena (Price) Distribuce (Place) Propagace (Promotion)

6. FINANČNÍ ČINNOST Představuje v podniku činnosti jako je: volba optimální kapitálové struktury, kontrolu finančního hospodaření firmy, finanční rozbory, komunikace s bankami, volba optimálních nástrojů pro zajištění platebního styku podniku apod.

7. ŘÍZENÍ A MANAGEMENT Představuje činnosti zabezpečované vedoucími pracovníky podniku – manažery ze všech 3 úrovní: TOP management Provozní management Operační management

8. ZAJIŠŤOVÁNÍ INFORMACÍ Informace jsou nezbytné pro kvalitní řízení podniku Zdroje informací jsou dvojí – interní (získané zevnitř firmy) a externí (získané z okolí podniku)

Otázky na závěr Jaké úrovně manažerů podniku rozeznáváme? Vyjmenujte jednotlivé součásti marketingového mixu podniku. Co může být hlavní činností podniku? Jaký další termín se používá pro zásobování podniku? Proč je pro podnik důležité mít dostatek informací?

POUŽITÉ ZDROJE KOČÍ J., ŠAMŠOVÁ L.: Základy ekonomiky pro střední a vyšší hotelové školy. Praha, Fortuna, 2009. 144 stran. Obrázek dostupný na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stud%C3%A9nka_tov%C3%A1rna_na_v%C3%BDrobu_%C5%BEel_vag%C3%B3n%C5%AF_1910.gif (cit. 19.2.2013)

děkuji vám za pozornost 