Aplikace nových forem marketingu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Aplikace nových forem marketingu červen 2016 Autor práce: Filip Coufal Vedoucí práce: Ing. Kamila Tišlerová Oponent práce: Ing. Jakub Hořický
Motivace a důvody řešení problému Odborná praxe Zajímavost tématu Oblíbenost marketingu Výsledky výzkumu
Cíl práce Cílem práce je pro zvolenou společnost navrhnout takové nové formy marketingu, které by měly větší efektivnost, než formy stávající. Posuzovány budou zejména možnosti marketingu mobilního, virálního, obsahového, dále práce na sociálních sítích a vytváření komunit. Přínosem práce bude komparace tradičního a nového řešení, na jejímž základě bude prokázána opodstatněnost zapojení nových forem marketingu.
Hypotézy POTVRZENO NEPOTVRZENO Internet je nejvyužívanějším médiem studentů, při hledání vysoké školy. Názory studentů se budou v dotazníku lišit dle právního typu školy. Stávající formy marketingu VŠTE se dají více zefektivnit. Investice do reklam na vysokoškolských portálech je výhodná. NEPOTVRZENO VŠTE využívá všechny nové formy marketingu. VŠTE by měla investovat do SEO optimalizace.
Použité metody SWOT analýza Dotazníkové šetření Analýza výsledků vyhledávání Analýza marketingových nástrojů Subjektivní pozorování a diskuse
Dosažené výsledky Mobilní marketing > aplikace, design, reklama Virální marketing > Studentská Unie, ESN Obsahový marketing > text, grafika, návrh Email marketing > veletrhy, soutěže, hry Sociální sítě > relevance, přidaná hodnota, konverze Komparace forem > nové jsou levnější, ale náročnější
Komparace forem Stávající formy: Nové formy: Celkem 11 Celkem 13 Náklady 727 000 Kč Náklady 297 800 Kč Jednoduchá realizace Složitá realizace Klesající efektivnost Rostoucí efektivnost Potenciál redukce Potenciál vylepšení
Přínos práce Nové poznatky a nápady Analýza studentských požadavků Užitečné návrhy a podklady pro realizaci Komparace nových a stávajících forem
Závěrečné shrnutí Hypotézy byly potvrzeny nebo vyvráceny Návrhy opatření jsou užitečné Cíl práce byl splněn
Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta Vedoucí práce: Na základě čeho jste sestavil SWOT analýzu, když jste se danou problematikou vůbec nezabýval? Oponent práce: V návrzích opatření doporučujete zredukovat investici do rádiových spotů. Bral jste v potaz i podprahové vnímání?
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST