POTŘEBY DUM _13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Psychologie – význam, směry, disciplíny DUM_12. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Energetická hodnota potravin (EH)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Odraz světla na rovinném zrcadle
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Okna VY_32_INOVACE_45_906 Projekt.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Podstata marketingu.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Název projektu: Moderní škola
Současná architektura
Techniky práce s mentálně postiženými
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
City DUM_15.
Technika obsluhy – Příprava mléka šlehaným parou
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technická mechanika – Těžiště
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Závislost elektrického odporu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Střední škola obchodně technická s. r. o.
The Czech Republic.
Transkript prezentace:

POTŘEBY DUM _13

Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928 Šablona: III/2 ICT INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY ICT Název a číslo materiálu: ODS_32_INOVACE_JTD1A_13 Vytvořeno: 14. 1. 2014 Autor: Mgr. Martina Hašková Vyučovací předmět: Psychologie Ročník: I. ročník SOŠ Výsledky vzdělávání dle RVP: Žák dokáže definovat lidské potřeby, vysvětlí, jaké jsou priority při uspokojování potřeb, rozlišuje vyšší a nižší potřeby. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Prezentace Klíčová slova: Potřeby, hierarchie potřeb, vyšší potřeby, nižší potřeby Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na prezentaci základních pojmů vztahujících se k tématu psychologie osobnosti. Lze využít jako samostatný studijní materiál nebo jako podklad k diskuzi.

Potřeby potřeba je základní motivační silou = subjektivně pociťovaný nedostatek nebo nadbytek něčeho, který člověk pociťuje jako nepříjemný a má snahu jej odstranit

Druhy potřeb Nižší základní, biologické, primární potřeba kyslíku, spánku, dýchání, sexuální (souvisí s pudy)

Vyšší poznávací sociální – uskutečňují se ve společenských vztazích (potřeba uznání, jistoty, bezpečí, přátelství,…) estetické – hledání a nalézání krásy existenciální – naplňovat v životě určitý záměr, cíl

Hierarchie potřeb psycholog Abraham Herbert Maslow seřadil lidské potřeby hierarchicky podle důležitosti: nejnaléhavější -> nejméně naléhavé uspokojená potřeba už není motivační 1 potřeba uspokojena – objevuje se nová nejdříve člověk uspokojuje nejzákladnější potřeby – pak vyšší

Maslowova pyramida potřeb Obr. 1

fyziologické potřeby - jejich uspokojení je nezbytné pro přežití potřeba bezpečí - pocit jistoty a bezpečí - zajištění existence do budoucna společenské – přátelství, začlenit se mezi lidi uznání – sebeocenění, respekt od ostatních seberealizace – využití veškerého talentu a schopností, podle Maslowa nemůže být nikdy zcela naplněna

podle Maslowa nelze uspokojit potřeby vyšší, pokud nejsou uspokojeny potřeby nižší Victor Frankl: v extrémních situacích vyšší potřeby mohou nahradit nižší (např. vězňové v koncentračních táborech

spánek – odpočinek – láska – jídlo – kyslík Úkol č. 1 Zakroužkujte pojem, který do následující řady nepatří, uveďte důvod a nahraďte jiným pojmem: spánek – odpočinek – láska – jídlo – kyslík nepatří: náhrada:

Úkol č. 2 Spojte pojmy, které spolu souvisí: bezpečí fyziologické potřeby hlad potřeby uznání láska potřeby bezpečnosti sebeúcta společenské potřeby

Zdroje DVOŘÁK, J. Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008, ISBN 978-80-7358-122-0. HELUS, Z. Psychologie pro gymnázia. Praha: Fortuna, 1995, ISBN : 80-7168-406-6. Obr. 1 AUTOR NEUVEDEN. http://zrcadlo.blogspot.cz [online]. [cit. 4.5.2014]. Dostupný na WWW: http://zrcadlo.blogspot.cz/2008/06/maslowova-pyramida.html