Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Podniková identita Číslo materiálu: VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_13/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: 01. 01. 2013 Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.
Anotace Podniková identita a vztahy s veřejností Podniková identita jako výraz organické jednoty podniku v konkurenčním boji a současně jako hodnota, zvyšující tržní hodnotu firmy. Vztahy s veřejností jako výraz odpovědnosti podniku a jako komunikační prostředek.
Podniková identita a vztahy s veřejností Aneb: Vaše tvář na veřejnosti. Podniková kultura (CC) je způsob, jakým podnik „uvnitř“ funguje, jak drží pohromadě. Podniková identita je naopak jeho prezentace na veřejnosti.
Proč je důležitá podniková identita Cílem podnikové identity je prezentovat jedinečnost a nezaměnitelnost podniku na veřejnosti. Důvody jsou zejména tržní: snažíme se upoutat zákazníka a ponechat si jej. Důvody jsou také personální: potřebujeme kvalitní, spolehlivé a nadšené zaměstnance.
Základním projevem PI jsou Vztahy s veřejností Vztahy s veřejností (Public Relations) jsou techniky, pomocí nich podnik komunikuje s veřejností a je záležitostí profesionality podnikového managementu, aby získával sympatie veřejnosti na svoji stranu. Osobnost tiskového mluvčího určitě znáte…
Vztahy s veřejností mají dvě formy: a) Vnitřní: vztahy k vlastním zaměstnancům: jsou velmi důležité: jde o informovanost vlastních zaměstnanců, získání aktivní vazby (hodnocení), přípravu na budoucí rozvoj firmy, sběr nápadů (zlepšovatelské hnutí) – i Vy se chcete cítit ve firmě důležití a potřební !
b) Vnější: je to orientace podniku směrem „ven“ a znamená zejména: komunikace s dodavateli a zákazníky účelové kampaně s určitým cílem lobbysmus – zejména za věci veřejného prospěchu krizové komunikace a zvládání ohrožení veřejnosti (např. povodně) sponzoring (sportovní akce, školky, školy, postižení, charita)
Význam dobrých vztahů s veřejností stávají se důležitým limitujícím faktorem podnikového rozvoje = to znamená podmínkou úspěchu u zákazníků podnik, který pečuje o svůj dobrý obraz na veřejnosti častěji: dostane např. snáze úvěr, přednost při koupi pozemku, uděleni stavebního povolení, státní dotaci…… Nebyl by to třeba návod i pro nás osobně ? Např….Nadace Terezy Maxové….?