Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační a prezentační dovednosti / C2b

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační a prezentační dovednosti / C2b"— Transkript prezentace:

1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Image jednotlivce Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ

2 Obsah a cíle Na základě získaných informací si účastníci:
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Obsah a cíle Na základě získaných informací si účastníci:  uvědomí význam všech subsystémů, tvořících image, uvědomí význam promyšleně a správně nastavených cílů, získají návod jak postupovat v tvorbě své image.   Účel: zvládnutí dovedností souvisejících s vlastní image, s cílem podpořit image týmu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

3 Položím vám několik otázek…
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Položím vám několik otázek… Kdo jste? Jak se vidíte? Jak vás vidí ostatní? Jak chcete, aby vás lidé vnímali? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

4 Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Vznik image – obecně/1 Veřejnost vytváří na základě chování subjektu, představ, postojů, názorů, informací a zkušeností s ním veřejné mínění, z něho pak vzniká image subjektu. Platí pravidlo, že jsou-li na trhu dva nabídky dvou subjektů podobných, prosadí se ten, k němuž má zástupce veřejnosti větší důvěru. Svým jednáním a chováním může každý tvorbu image ovlivnit. Ale jak? Subjekt, který si přeje odlišit se od ostatních, být snadno zapamatovatelný a mít další výhody vyplývající z pozitivního image, což je velmi významné při získávání sympatií, musí vystupovat na veřejnosti jednotným způsobem. Image = dojem PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

5 Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Vznik image – obecně/2 SUBJEKT, KTERÁ CHCE BÝT ÚSPĚŠNÝ, NESMÍ ZANEDBÁVAT ŽÁDNOU Z ČINNOSTÍ, KTERÉ TVOŘÍ O NĚM JEDNOTNÝ OBRAZ - CORPORATE IDENTITY. Jednotný obraz subjektu se tvoří pomocí jednotného vizuálního stylu, jednotným způsobem komunikace se všemi skupinami veřejnosti, jednotně realizovanými rituály v oblasti firemní nebo osobní kultury a v neposlední řadě je výrazně ovlivňován produktem subjektu, jeho úrovní a službami s ním spojenými. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

6 Vznik image – obecně/3 Chceme-li dosáhnout jednotného image subjektu,
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Vznik image – obecně/3 Chceme-li dosáhnout jednotného image subjektu, musí být vyjmenované aktivity vykonávány v souladu a současně, neboť se vzájemně podporují. Je to činnost dlouhodobá, jejíž výsledky se nedostavují okamžitě. Podílí se na nich každý člen týmu. Je to činnost pro budoucnost subjektu nezbytná. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

7 Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Veřejnost Veřejnost - společenství lidí, které subjekt oslovuje nebo svou činností má na ni vliv nebo se jí dotýká. Podle zájmu a vlastností se dělí na několik skupin, z nichž každá vyžaduje jiný přístup a působí na ni jiné prostředky. Na jejich správné volbě závisí úspěch této činnosti. U firmy jsou to např.: zaměstnanci firmy, obchodní partneři, odběratelé a odborná veřejnost, sousedící firmy, obyvatelé města, instituce místní i centrální, orgány státní správy, různé skupiny zájmové, rasové, politické, náboženské. U týmu jsou to:………………………….. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

8 Jak komunikujeme Komunikujeme prostřednictvím jména,
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Jak komunikujeme Komunikujeme prostřednictvím jména, vizuálně formou značky, pomocí toho, co se odráží v představivosti lidí, kteří již mají se subjektem zkušenost, dále fyzicky a společensky, jak jsme zapsáni ve veřejnosti. Obsahem všech komunikačních prostředků jsou informace. Chybí-li, vzniká prostor pro dohady, fámy a nepřesnosti. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

9 Ať chceme nebo nechceme,
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Ale pozor! Ať chceme nebo nechceme, image má každý z nás. Rodiny… Firmy… Týmy… Státy… Jednotlivci… Je to ale to image, o které stojí? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

10 Na tvorbě image se podílejí tyto subsystémy
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Na tvorbě image se podílejí tyto subsystémy U organizací: Komunikace Design Firemní kultura Produkt / služba U člověka: Vzhled a úprava Chování Pracovní výkon PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

11 Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Jak na to? Abychom našli správný směr svého konání, musíme si nejdříve položit pár otázek (definovat svoje poslání a vizi): Kdo jsme? Co chceme? Kam směřujeme? Kdy toho dosáhneme? Jak poznáme, že jsme toho dosáhli? Pro koho to chceme dělat? Kde to chceme dělat? S kým to chceme dělat? Jak to chceme dělat? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

12 Vytváření osobní image
Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Vytváření osobní image Jaký dojem Vy vytváříte, závisí na tom, jaké jsou Vaše komunikační dovednosti, jak vypadáte Vy a Vaše prostředí, jak se chováte k ostatním, jaký je Váš výkon. Image týmu se tvoří z image jednotlivců PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,


Stáhnout ppt "Komunikační a prezentační dovednosti / C2b"

Podobné prezentace


Reklamy Google