Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,"— Transkript prezentace:

1 1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2014-15

2 2 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/pavla.kotyzova@seznam.cz Nezbytné předpoklady komunikace Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Naslouchání a empatie. Vytvoření a podporování příznivého prostředí. Přizpůsobování se. Respektování odlišností komunikačního partnera. Vytváření vztahů. Vše snadněji zvládnete, vyznáte-li se v lidech. Je třeba poznat komunikační styl vašeho partnera a používat způsob komunikace, který je pro tento typ vhodný.

3 3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/pavla.kotyzova@seznam.cz Komunikační typy/ dominance Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Vůdčí typy Touží po moci, chce být vždy první a obdivován. Je iniciativní, rozhodný, energický, nezávislý. Motivuje sám sebe. Submisivní typy Má sklon přenechávat vedení a rozhodování jiným. Je nerozhodný, pasivní, závislý, má nedostatek sebevědomí. Prokazuje ochotu být veden, vyhýbat se osobním konfrontacím a přizpůsobovat se přáním jiných lidí. Cíle i motivace často musí dostávat od ostatních.

4 4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/pavla.kotyzova@seznam.cz Komunikační typy/ orientace Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Orientace na úkol Nedostatek ohledu k druhým, působí lhostejně, necitlivě až nevraživě, často emocionálně chladný, ne vždy spolupracující. Orientován na sebe a na úkol (na výsledek nebo jak úkol probíhá). Orientace na lidi Je orientován na jiné lidi, citlivý k jejich potřebám, spolupracující, ví, že své cíle může plnit, pomáhá-li plnit cíle jiným. Při jednání očekává vzájemný zisk nebo názor: já jsem OK, ty jsi OK. Hledá jistotu. Motivuje nebo pečuje o vztahy.

5 5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/pavla.kotyzova@seznam.cz Komunikační typy/ kombinace Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Kombinace těchto čtyř rysů poskytují rozpoznatelné komunikační typy: Řídící typ (vůdčí typ, orientace na úkol – výsledek, cíl) Expresívní typ (vůdčí typ, orientace na lidi – motivovat je, nadchnout) Přátelský typ (chce být veden, orientace na lidi – pomáhat jim) Analytický typ (chce být veden, orientace na úkol – jak probíhá)

6 6 Komunikační typy Komunikační a prezentační dovednosti / C3 vůdčí typy orientace na úkol jak probíhá výsledek submisivní typy orientace na lidi motivuje pečuje analytický expresívnířídící přátelský Akce, rychlost, výsledek Informace, fakta, proces Vztahy, starostlivost, jistota Nápady, nadšení, vize


Stáhnout ppt "1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,"

Podobné prezentace


Reklamy Google