Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Advertisements

Úprava mnohočlenu na součin pomocí vzorců
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_13.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_03 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení soustav lineárních rovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Převody čísel. soustav - opakování
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Rovnice ve slovních úlohách I.
Mocniny s racionálním exponentem II.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nerovnice v součinovém tvaru
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Neúplné kvadratické rovnice
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Kvadratické rovnice II.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Matematika Variace.
Aritmetická posloupnost - součet
Absolutní hodnota reálného čísla
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Matematika Parabola.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
VY_32_INOVACE_64.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2 Předmět: MATEMATIKA Ročník: 3. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Mgr. Dagmar Válková Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2 Anotace: Prezentace je určena k zopakování výpočtu průsečíku různoběžek prostřednictvím soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých. Rovnice přímek jsou zadány v obecném tvaru. Jeden příklad bude řešen ukázkově společně, ostatní jako samostatná práce s následnou kontrolou. Klíčová slova: Průsečík různoběžek, soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých, obecný tvar rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 2 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_ MG3_17

Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2

1. Rozhodněte, zda dané přímky procházejí jedním bodem: a/ Přímky procházejí jedním bodem P = [4; 11].

b/ Přímky neprocházejí jedním bodem.

c/ Přímky procházejí jedním bodem P = [-1; 3].

2. Strany trojúhelníku ABC leží na přímkách, které jsou dány rovnicemi: Vypočtěte souřadnice vrcholů trojúhelníku ABC.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje 1. HUDCOVÁ, M., KUBIČÍKOVÁ, L. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium. 2. vydání. Praha: Prometheus, 2006. 418 s. ISBN 80-7196-318-6 KOLOUCHOVÁ, J., ŘEPOVÁ, J., ŠOBR, V. Matematika pro SOŠ a studijní obory SOU. 5. část. 1. vydání. Praha: SPN, 1987. 176 s. 3. [online]. [cit. 2012-12-12]. Dostupné z: http://office.microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.