Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Advertisements

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_04_SHODA.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_19 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Souvětí souřadné spojky, poměry (opakování) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Významový poměr Autor Fulínová Šárka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
Téma: Předmět a příslovečné určení
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
11 všestranný jazykový rozbor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_58 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Větné členy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_05
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_08_Větné členy holé, rozvité, souřadně spojené Autor Chňoupková Martina

Větné členy holé, rozvité, souřadně spojené Mgr. Martina Chňoupková

Určete větné členy a zakreslete graf věty jednoduché: Malá Kristýnka udělala ve svém pokoji veliký nepořádek. Po Př Kristýnka udělala malá v pokoji nepořádek svém veliký Pks PUM Pt4 Pks Pks

Určete větné členy a zakreslete graf věty jednoduché: Mísa z broušeného skla se rozbila po pádu ze stolu. Po Př mísa se rozbila ze skla po pádu broušeného ze stolu PUČ Pkn Pks Pkn

Určete větné členy a zakreslete graf věty jednoduché: Zvykla jsem si na tvého nového přítele. Po Př (já) jsem si zvykla na přítele tvého nového Pt4 Pks postupně rozvíjející

Holý větný člen: složený slovesný tvar ve funkci přísudku (budu pracovat) sloveso zvratné (zvykla jsem si) přísudek slovesný složený (musím jít) přísudek jmenný se sponou (je smutný) předložkový pád (ze stolu)

Rozvitý větný člen: spojení členů – jeden závislý a blíže určuje člen řídící, závislý člen může být dál rozvit Velký pes štěkal před naším domem. 1. pes 2. štěkal velký 3. před domem naším Rozvitý podmět Rozvitý přísudek Rozvité příslovečné určení

Souřadně spojené větné členy: mají funkci stejného větného členu pokud jsou v poměru slučovacím, stupňovacím, odporovacím, vylučovacím, příčinném a důsledkovém vytvářejí několikanásobný větný člen Koupím květiny a ovoce. (několikanásobný předmět) Jana a Petr se vzali. (několikanásobný podmět) Mám ráda bílé a vínové kaly. (několikanásobný přívlastek) (já) koupím květiny a ovoce

Pracujte: Člověče, co to žvaníte za nesmysly? Od které doby máte po pravé ruce západ, když za sebou máte jih, To jste četař? A to jste řidič tanku? Jak, prosím vás, chcete ten tank řídit po bojišti, když ani neznáte, kde je sever? Kudy, prosím vás, pojedete?“Po dobrácké tváři četaře Koblihy se rozlil dobrácký úsměv. J. Škvorecký, Tankový prapor V podtrženém souvětí vyhledejte rozvitý předmět a určete jakým větným členem je rozvit. Ve větě označené červeně vyhledejte rozvité větné a určete, a jaký větný člen se jedná. Vyhledejte všechny holé přísudky. Je v ukázce několikanásobný větný člen?

URČETE POMĚRY MEZI SLOŽKAMI NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU: Zuzana mluvila pomalu a hlasitě. Koupili jsme levné, ale účelné boty. Oba pracovali vesele, dokonce s radostí. Přednášel rychle, a tedy nesrozumitelně. Dům byl starý, avšak hezký. V létě pojedu buď k moři, nebo do hor. Péči potřebují všechny živé bytosti, tudíž i zvířata. Nemáme čas ani náladu. Narodil se jim chlapeček, nebo holčička? Nechtěl jsem být drzý nebo neuctivý. S L U Č O V A C Í D P R T Ň Ů E K Ý Y

Doplňte vhodné spojovací výrazy, určete významové poměry, doplňte čárky: i (a) Maminka ______ tatínek byli doma. Koupím si ______ čokoládu ______ bonbóny. O prázdninách budu _____ doma ______ na chatě. To není had ______ ještěrka. Hovořil pomalu ______ srozumitelně. nejen ,ale i buď ,nebo ,ale ,a tedy

Učebnice strana 79 – 81, cvičení 1- 3 Procvičení: Učebnice strana 79 – 81, cvičení 1- 3