Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Advertisements

Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
Základní vzdělání - 2. stupeň
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Pavel Marek AOPK ČR, odd. péče o vodní ekosystémy
Biomonitoring volných vod Schrems Kvalita vody – mikrobiologická fyzikální chemická biologická nezávadnost barva chuť zápach.
Komunální odpadní vody a kaly
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Kontaminace (znečištění) vody
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ohrožování základních složek biosféry
Krajina a životní prostředí
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Registrační číslo projektu:
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Krajina a životní prostředí
RNDr. Martin Culek, Ph.D. Geografický ústav Př.F. MU
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana vod – voda jako zdroj Voda jako zdroj.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
záznam o odběru vzorku Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – anionty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_03_.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.
Postřehy z praxe v ochraně přírody a krajiny Petr Hůla
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Digitální učební materiál
Koloběh fosforu v životním prostředí - vztah k výživě zvířat
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Regionální vlivy na životní prostředí a možnosti jejich řešení – voda VY_32_INOVACE_10.01.08 Autor Ing. Helena Vacková Tematická oblast Člověk a prostředí pro 4. ročník přírodovědného lycea Ročník 4. lyceum Datum tvorby Říjen 2012 Anotace Prezentace seznamuje studenty s látkami znečišťující povrchové a podzemní vody, se znečišťujícími zdroji, s možnostmi, jak znečištění eliminovat. Metodický pokyn Prezentace látky + procvičení pomocí kontrolních otázek

Znečišťování vody Česká republika je nazývána „střechou Evropy“ Voda v ČR – povrchová, podzemní Problémy s vodu znečištění změna vodního režimu zvyšování spotřeba vody Voda může být znečišťována: Fyzikálně Chemicky biologicky

Fyzikální znečištění vody Eroze Zvíření usazenin Přímé vypouštění kalů z průmyslu, z městských čistíren odpadních vod Změna teploty (vypouštění chladící vody – ovlivnění skladby organismů, snížení obsahu kyslíku, zlepšení přežívání choroboplodných zárodků)

Chemické znečištění vody Ropné produkty – tvoří na povrchu film bránící výměně plynů Hnojiva – způsobují eutrofizaci vod, nadměrný obsah dusičnanů → onemocnění dusičnanová methemoglobinémie Těžké kovy – součástí usazenin na dně nádrží, mají schopnost kumulovat se v těle organismů, karcinogenní Fenoly – toxické, znečištěná voda zapáchá (z koksáren, plynáren)

Biologické znečištění vody Způsobeno únikem organických látek - např. z výroby papíru, buničiny, potravinářského průmyslu, ze zemědělství (kejda při nesprávné aplikaci Organické znečištění vod se vyjadřuje v jednotkách BSK 5

Zdroje znečištění vody Bodové (kanalizační vyústi) Plošné (eroze, atmosférický spad) Specifické (havárie) Hlavní znečišťovatelé: těžba, průmysl, doprava, zemědělství, sídla

Snižování znečištění vody Voda má do určité míry přirozenou samočistící schopnost (usazování, oxidace, hydrolýza, rozklad organických látek pomocí mikroorganismů na látky anorganické) Samočištění vody v přírodě není schopno eliminovat současné znečištění → nutno čistit vypouštěnou odpadní vodu (aktivační ČOV, kořenové ČOV) → uzavřený oběh vody v průmyslu → správná zemědělská praxe (hnojení dle půdních rozborů, zabezpečená hnojiště, aplikace pesticidů ve správných dávkách, nepropustné jímky aj.)

Změny vodního režimu Změny byly způsobeny: Odvodňování m obrovských ploch zemědělských pozemků i cenných druhově bohatých mokřadů a luk → ochuzování krajiny o cenné biotopy, rychlé odvádění vody z krajiny Regulacemi vodních toků (napřimování toků, likvidace břehových porostů, zavážení tůní, slepých ramen, zahloubení toku →pokles hladiny podzemních vod, snížení biodiverzity, budování jezů →znemožnění migrace druhů Náprava – revitalizace = zásahy, které vedou posílení vodohospodářské funkce krajiny (zadržení vody, vyrovnání odtokových poměrů aj)

Opakovací otázky 1. Uveďte, které činnosti člověka znečišťují vodu? Jak lze omezit znečišťování vody zemědělskou výrobou? Uveďte opatření k revitalizaci vodního prostředí.

Zdroje EZECHEL, M., ZICHOVÁ, J., PYTLOUN, L. Ekologie a ochrana životního prostředí. Mělník: VOŠZ A SZaŠ, 2012. 211 s.