Vítejte na Ekonomicko-organizačním poradenství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vítejte na Ekonomicko-organizačním poradenství
Advertisements

Vítejte na Ekonomicko- organizačním poradenství Údaje Vyučující: Eva Kubátová Vyučující: Eva Kubátová Katedra podnikového hospodářství Katedra podnikového.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
PORADENSKÝ PROCES. Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Individuálně, ale společně a jinak
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Procesní management v oddělení logistiky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Inovační potenciál České republiky
Účetnictví – význam informací
Téma 11: Finanční plánování
Náměty pro činnost Národního fóra
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vysoká škola technická a ekonomická
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
RIZIKO.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Zlata Houšková, Vít Richter
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Energetický management
RIZIKO.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Prodeji produktu nebo služby
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Nabízené služby společnosti
Transkript prezentace:

Vítejte na Ekonomicko-organizačním poradenství Vyučující: Eva Kubátová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 645 Tel.: +420 549 491 785 E-mail: kubatova@econ.muni.cz Konzultační hodiny: út 10.00 – 11.30 st 13.00 – 14.00 po domluvě kdykoliv

Hodnocení předmětu Aktivní účast na seminářích vypracování skupinové seminární práce a její prezentace na semináři oponování seminární práce v hodině hodnocení seminární práce v hodině docházka 70% (4 semináře) Závěrečný test potřeba získat 20 bodů ze 35 možných

Literatura Základní literatura KUBR, M. Poradenství pro podnikatele a manažery, 1. díl. Praha : CAPA, 1991. KUBR, M. Poradenstvo pre podnikateľov a manažérov, 2. díl. Praha : CAPA, 1991. MIKOLÁŠ, Z., POCZATKOVÁ, B. Základy práce poradce v podnikání: pomůcka poradce v podnikání. Háj ve Slezsku: Máj, 2000. Rozšiřující literatura ČESTNĚJŠÍ, A. Podnikatel a poradce. Brno : Econ, 1996. COHEN, W.A. Staňte se úspěšným poradcem. Brno : CP Books, 2005. KAŠÍK, J., MICHALKO, M. Podniková diagnostika. Ostrava : Tandem, 1998. ŽDÍMAL, M. Příručka terénního poradenství. Ostrava : AKS Ostrava, 1992. WOLGEMUTH, A. C., TREICHLER, CH. Unternehmungs und Management. Zürrich : Versus Verlag, 1995.

Historický exkurz Počátky poradenství ve vědeckém řízení - Sampson (1870), Taylor snaha racionalizovat přípravy a provádění výrobních a obslužných procesů první pokusy o zavedení vědeckých přístupů do řízení výroby řízení na úrovni dílen a provozů rozbor práce nejlepších dělníků - dílenské plánování, odměňování práce Škola lidských vztahů – Mayo, Follettová Poválečná léta – zlatá léta poradenství

Zlatá léta poradenství Diverzifikace služeb V popředí technického pokroku Strategie agresivní podnikatelské propagace. Na scénu vstupuje „Velká osma“. Pokračující internacionalizace Interní poradenství Pokrok v metodice poradenství Zvýšená kvalifikovanost zákazníka při využívání poradců

Přístupy k poradenství širší přístup jakýkoli způsob poskytování pomoci zaměřený na obsah, proces nebo strukturu úkolu anebo řady úkolů, kde poradce nenese skutečnou odpovědnost za provedení samotného úkolu, nýbrž pomáhá těm, kteří tuto odpovědnost mají užší přístup specifickou odbornou službou, smluvně zajišťovanou a poskytovanou organizacím speciálně vyškolenými a kvalifikovanými osobami, které objektivním a nezávislým způsobem pomáhají zadavatelské organizaci identifikovat a analyzovat problémy v řízení, doporučují řešení těchto problémů a pomáhají, jsou-li o to požádáni, při implementaci řešení

Poradenství jako služba poradce je někdo, kdo za úplatu poskytuje rady nebo jiné služby profesionální nebo poloprofesionální povahy poradce navrhuje, nerozhoduje o změnách nezávislost poradce finanční administrativní politická emocionální

Proč poradce? Co nabízí poradce Mimořádné znalosti a dovednosti (Rozšíření personálu) Intenzivní profesionální pomoc na dočasné bázi (například získání informací) Nestranné stanovisko od jinud Navázání nových podnikatelských kontaktů a spojení Identifikace, diagnóza a řešení problému Vypracování a zavedení nových metod a systémů Plánování a realizace organizační změny Školení a příprava řídících pracovníků a personálu Důvody využívání služeb poradců Ospravedlňování rozhodnutí řídících pracovníků Poučení z poradenství Vzdělávání Zvědavost Nejistota Zlepšení dosahovaných výsledků (Přínos musí převyšovat náklady)

Faktory signalizující potřebu poradce chybný písemný obchodní plán nízká morálka stálý nárůst výdajů pravidelný nedostatek hotovosti zpožďování dodávek výrobků ztráta pozice na trhu přepracovaní zaměstnanci přepracování zaměstnanců bez dosažení cílů opakovaná zmetkovost nedostatek informací o konkurenci nebo o trhu

Organizace využívající poradců nemocné či špičkové organizace?? malé či velké organizace?? Česká spořitelna, a.s., Český Telecom, a.s., ČETRANS a.s., ČSA a.s., DHL International (Czech Republic), s.r.o., Dopravní podnik města Brna, a.s., Jihočeská energetika a.s., Jihomoravská energetika, a.s., Kaufland Česká republika v.o.s., LASSELSBERGER, a.s., Preciosa a.s., Zentiva, a.s. Praha, Autospol, spol. s r. o., Neckermann, s. r. o., SYNTHESIA a. s.

Základy poradenského přístupu pohovor, psaní zpráv průzkum trhu psychologické testy oborové ekonomické a tržní analýzy rozměry změny v poradenské organizaci technický rozměr lidský rozměr tendence k participativnímu poradenství !

Poradenský proces 1. Vstup První kontakty se zákazníkem Předběžná diagnóza problému Plánování zakázky Zakázkové návrhy zákazníkovi Poradenská smlouva 2. Diagnóza Zjištění faktického stavu Analýza a syntéza fakt Detailní zkoumání problému 3. Plánování akce Vypracování řešení Zhodnocení alternativ Návrhy zákazníkovi Plán implementace 4. Implementace Pomoc při implementaci Úprava návrhů Školení 5. Ukončení Zhodnocení Závěrečná zpráva Vypořádání závazků Plány na další spolupráci Odchod poradenský proces je společná činnost konzultanta a zákazníka, namířená na vyřešení specifického problému a implementování žádoucích změn v organizaci. pětifázový model, jehož součástí jsou následující fáze: vstup, diagnóza, plánování akce, implementace a ukončení.

Poradci - specialisté vs. generalisté generalisté - připravují a koordinují globální zakázky specialisté – jsou vysoce kvalifikovaní ve svém technickém oboru nutná spolupráce mezi nimi prohlubování specializace

Oblasti poradenství Dle APP Vrcholové a strategické řízení Finanční řízení Rozvoj a zavádění nové produkce Řízení, organizace a technologie procesů Informační systémy a informační technologie Lidské zdroje

Hlavní typy poradenských organizací Velké mnohofunkční poradenské firmy několik set odborníků, nadnárodní společnosti s pobočkami ve více zemích, široké spektrum zákazníků (hlavně velkých firem)a s velmi složitými problémy Poradenské služby pro řízení u velkých účetnických firem oddělení velkých účetnických firem, se podobají velkým mnohofunkčním poradenským firmám. Malé a střední poradenské firmy v rozsahu od několika po 50 – 100 poradců, pro malé a střední podniky v určité geografické oblasti specializované poradenské služby pro řízení v jedné nebo několika technických oblastech;důsledná specializace v jednom nebo několika průmyslových oborech nebo oborech služeb. Organizace poskytující zvláštní technické služby silné zázemí v matematice, výpočetní technice, operačním výzkumu nebo ekonometrice, provádí zvláštní poradenské služby Poradenská oddělení v ústavech pro řízení propojení učitelů a instruktorů pro řízení se světem praxe, poradenské služby na pomoc soukromým a veřejným organizacím, často s technickou pomocí od mezinárodních organizací a účastí zkušených poradenských firem z jiných zemí. Nezávislí poradci generalisté anebo specialisté , vysoce individualizovaný a pružný přístup, vytvářejí i celé týmy, služby hlavně menším podnikům. „Konzultující profesoři“ Profesoři, lektoři, školitelé a výzkumní pracovníci angažováni na částečný úvazek. Netradiční dodavatelé poradenských služeb dodavatelé a prodejci počítačového a komunikačního zařízení;¨softwarové firmy; obchodní a investiční banky, makléři, pojišťovny a jiné organizace ve finančním oboru; dodavatelé zařízení a projektů dodávaných „na klíč“ v energetice, dopravě;mnoho jiných organizací, které přeměnily své interní skupiny poskytující služby pro řízení v externí poradenské služby.

Profesionální standardy Úloha asociací v profesionálních službách hlavní funkce poradenských asociací: strážce kvalifikačních standardů (kritéria členství) propagátor kodexů etiky propagátor profese mezi klienty poskytovatel služeb, o které mají klienti zájem

Asociace pro poradenství v podnikání (APP) vznik roku 1990 60 organizací s 606 poradci posláním je pomáhat rozvoji a využívání profesionálního poradenství, formovat a prosazovat etiku při nabízení a poskytování poradenských služeb etický kodex odvozen z etického kodexu FEACO ( Evropské sdružení národních poradenských asociací v Bruselu) www.asocpor.cz

Etické kodexy určují to, co organizace v příslušné profesi považují za profesionální chování právo zákazníka vyžádat si výtisk kodexu přijatého firmou příloha ke smlouvě některé z profesionálních standardů vyloučení zkreslených informací o firmě objetivita a nestrannost informace o přijatých nebo zaplacených provizích respektování důvěrnosti informací účtování přiměřeného honoráře předcházení konfliktu zájmů

Národní registr poradců internetová databáze prověřených firemních poradců, kteří mají profesní zkušenosti, znalosti a morální předpoklady k poskytování kvalitních služeb malým a středním podnikům www.nrp.cz provozován Czechinvestem zájemci o členství v registru musí splňovat určité stanovené podmínky (stanoveny minimální délka praxe, minimální vzdělání atd.) dodržují etický kodex daný ICMCI

Proces žádosti a registrace v NRP

Benchmarking Index Databáze, prostřednictvím které mohou české MSP srovnat svou výkonnost v různých oblastech s výsledky domácích a zahraničních podniků a umožnit tak zvýšení své konkurenceschopnosti.

Czech Republik Management Consulting Market Source: FEACO

Size (in bill EUR) of the European MC-Market, 1996 - 2004 +3,5% +3,7% +11,5% -2% +15,5% +16% +15% +15% +14%

Comparison of Consulting in Selected CEE Markets TurnoverMC Market GDP* GDP Pop. in MC* Growth (a) Growth in mio. Czeck R 400 4% 126 3,7% 10 Poland 300 30% 339 5,6% 38 Hungary 226 5% 109 3,9% 10 Romania 107 35% 125 8,1% 22 Slovenia 90 10% 28 3,9% 2 Bulgaria 56 7% 45 5,3% 7 * In million Eur (a) Purchasing Power Parity Source: Management Consulting International, February 2006

Potřeba se stále učit

Děkuji za pozornost